امیری: همیشه باید برای وقوع زلزله آماده باشیم

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: برگزاری مانور زلزله موجب بالا بردن مهارت و عکس العمل صحیح در زمان حوادث احتمالی و به نمایش درآوردن آموزش های نظری می شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان، حسین امیری در حاشیه مانور زلزله در منطقه ۹ و روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی با اشاره به اینکه ایران در لیست کشورهای زلزله خیز جهان قرار دارد، اظهارکرد: حضور در این لیست به علت قرار گرفتن کشور در کمربند زلزله کره زمین است و از همین رو برای مقابله با تلفات احتمالی آن، نیازمند برنامه‌ریزی و آمادگی قبلی هستیم.

وی تصریح کرد: علم روز جهان تاکنون نتوانسته زمان وقوع زلزله را پیش‌بینی کند، اما با برگزاری مانورهای زلزله و آموزش‌های عملی می‌توان میزان خسارات و تلفات آن را کاهش داد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله با آموزش، افزایش فرهنگ عمومی و ایمنی و مقاوم سازی زیرساخت‌ها به وجود می‌آید، گفت: ایجاد آمادگی برای واکنش به موقع، صحیح و سریع در برابر زلزله و افزایش سطح آگاهی جامعه در مورد زلزله از جمله اهدافی است که می‌توان در مانورهای زلزله پیگیری کرد؛ این مانور موجب بالا بردن مهارت و عکس العمل صحیح در زمان حوادث احتمالی و به نمایش درآوردن آموزش‌های نظری می‌شود.

وی با بیان اینکه با برگزاری مانورهای زلزله و ایمنی باید حساسیت مردم را نسبت به بلایای طبیعی افزایش داد، تصریح کرد: زلزله هرگز خبر نمی‌کند به همین دلیل باید همیشه آمادگی خود را حفظ کنیم و مانور زلزله منطقه ۹ با هدف چگونگی مقابله با آن و ترغیب شهروندان نسبت به آشنایی نحوه مقابله با این بلایای طبیعی برنامه‌ریزی شد.

کد خبر 362650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.