۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷
تاثیر رژیم غذایی و ورزش در کاهش وزن

متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: برای کاهش وزن علاوه بر داشتن رژیم غذایی منظم باید روزانه حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه ورزش مناسبی نیز انجام شود چراکه ورزش هوازی اثرات بسیار خوبی در کاهش اضافه وزن دارند.

پروانه صانعیدر گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن اشاره به اهمیت رژیم‌درمانی و ورزش در پیشگیری از اضافه وزن در افراد، اظهار کرد: بسیاری از افرادی که با مشکل اضافه وزن روبه رو هستند اعتقاد دارند که علی‌رغم رژیم غذایی و ورزش باز هم با این معضل روبه رو هستند و برنامه کاهش وزن آنها به خوبی پیش نمی رود.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد در طول هفته به علت کمبود وقت، کمتر ورزش می کنند و فقط رژیم غذایی دارند در صورتی که برای کاهش وزن علاوه بر داشتن رژیم غذایی منظم باید روزانه حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه ورزش مناسبی نیز انجام شود چراکه ورزش هوازی اثرات بسیار خوبی در کاهش اضافه وزن افراد خواهد داشت.

این متخصص تغذیه و رژیم‌ درمانی تصریح کرد: در درمان اضافه وزن با استفاده از رژیم غذایی، افراد اغلب حدود ۱۰ تا ۱۵ کیلو وزن کم می کنند اما بعد از آن دیگر وزن آنها کاهش نخواهد یافت و این موضوع کاملا طبیعی است چراکه کل بدن درحال مقاومت است تا به وزن ثابتی برسد و سپس بعد از یک دوره ثابت شدنِ وزن و به شرط داشتن رژیم غذایی منظم، مجددا کاهش وزن برای این گروه از افراد به صورت درست و منظم اتفاق خواهد افتاد. 

صانعی با تاکید به اثرات رژیم غذایی نامناسب در کاهش وزن، گفت: بسیاری از افراد رژیم غذایی نامناسبی دارند بنابراین کاهش وزن آنها با مشکلاتی همراه است، برای مثال در رژیم غذایی این افراد نداشتن ترکیب غذایی صحیح، مقدار انرژی دریافتی را از گروه های غذایی کاهش داده و همین اتفاق موجب پایین آمدن سوخت و ساز بدن می شود.

وی افزود: بدن در برنامه غذایی روزانۀ خود به مصرف غلات، میوه و سبزی، شیر و گوشت، لبنیات و پروتئین ها نیاز دارد و افرادی که با مشکل اضافه وزن روبه رو هستند باید مصرف روزانه این مواد غذایی را برنامه خود بگنجانند و علاوه بر این با انجام ورزش های روزانه بتوانند کاهش وزن داشته باشند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی خاطر نشان کرد: بهتر است بدانیم که نداشتن عادات غذایی درست، نخوردن صبحانه و میان وعده ها، خوردن دیرهنگام وعده های ناهار و شام و مقدار زیاد مصرف غذا در این وعده ها، هم‌چنین خوردن غذا تنها یکبار در طول روز روش اشتباهی در برنامه غذایی افراد است و این برنامه باعث کاهش اضافه وزن افراد نخواهد شد.

کد خبر 343049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.