مسیر خیابان آپادانا بازگشایی شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با تلاش نیروهای امدادی، مسیر خیابان آپادانای اصفهان با نصب ۱۰ متر لوله ۱۰۰۰ بتنی فاضلاب بازگشایی شد.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به عملیات حفاری و خاک‌برداری و اصلاح شبکه فاضلاب خیابان آپادانا اظهار کرد: با نصب ۱۰ متر لوله ۱۰۰۰ بتنی فاضلاب و ایمن‌سازی و پرسازی محل پس از ۱۲ ساعت تلاش عوامل فنی شرکت آب و فاضلاب و همکاری پلیس راهور و شهرداری بامداد امروز پایان یافت.

وی با بیان اینکه طی روز گذشته در اثر ریزش خط لوله فاضلاب در عمق شش متری حفره‌ای به عرض سه متر و طول حدود شش متر در زیر خیابان ایجاد شده بود، افزود: پس از عملیات حفاری بازسازی خط انجام شد و عوامل فنی شرکت آب و فاضلاب، شهرداری و پلیس راهور در محل حضور یافتند و با بیل مکانیکی و تجهیزات مورد نیاز اقدامات لازم برای اصلاح خط پیگیری و انجام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: با توجه به فرسودگی خط لوله انتقال فاضلاب با قدمت بیش از ۵۰ سال و تأثیرات فرونشست زمین بر وقوع حوادث تاکنون عملیات بازسازی و تعویض ۱۹۳ کیلومتر از خطوط اولویت‌دار در شهر اصفهان انجام و در سال جاری ۲۰ کیلومتر از شبکه‌های فرسوده در خیابان‌های شهیدان کاظمی، کاوه، شهید چمران، هفتون، قائمیه، آبشار در برنامه بازسازی قرار دارد و پیمانکاران در زمینه بازسازی شبکه‌ها فعالیت می‌کنند.

وی تاکید کرد: لازم به ذکر است بیش از ۳۰۰ کیلومتر از شبکه‌های انتقال فاضلاب شهر اصفهان به علت قدمت ۵۰ ساله فرسوده و نیاز به اصلاح دارد که ۳۰ کیلومتر از این خطوط به دلیل قرار گرفتن در مناطق آسیب‌پذیر در اولویت اجرا است و نیاز به اعتبارات ملی دارد که باید توسط وزارت نیرو شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور تأمین شود.

شیشه‌فروش تسریع در اجرای طرح بازسازی شبکه‌ها با توجه به شرایط کم‌آبی و فرونشست زمین در اصفهان را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: با بررسی به عمل آمده فرونشست زمین نیز موجب تشدید حوادث در این شبکه‌ها شده است و راهکار مؤثر در کاهش اثرات فرونشست زمین و پیشگیری از بروز خسارات در ابنیه تاریخی، مسکونی، اراضی و تأسیسات شهری تداوم جریان رودخانه زاینده‌رود و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، اجرای طرح‌های آبخیزداری و تأمین حقابه‌های قانونی کشاورزی، زیست‌محیطی و احیای زاینده‌رود و تالاب گاوخونی است.

وی خاطرنشان کرد: لازم است وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت راه و شهرسازی، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور جهت تأمین اعتبارات مورد نیاز برای اجرا و تکمیل طرح‌های مصوب تأمین آب استان، پیشگیری از بارگذاری در بالادست حوضه آبریز زاینده‌رود، حمایت از طرح‌های تأمین آب استان و تسریع در اجرای طرح‌های احیای زاینده‌رود و تأمین حقابه‌های قانونی حوضه اقدام کنند.

کد خبر 768889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.