دومین جشنواره ملی غذای سالم در اصفهان برگزار می‌شود

مدیر بهره‌برداری شهرکت سلامت اصفهان گفت: دومین جشنواره ملی محصولات سالم ،طبیعی و ارگانیک با حضور ۳۵ شرکت تولیدی در اصفهان برگزار می‌شود.

رضا هیبتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد:دومین جشنواره غذای سالم با شعار «انسان سالم، جامعه سالم، طبیعت پایدار»  به منظور معرفی محصولات غذایی سالم و بدون استفاده از ترکیبات شیمیایی در مجموعه شهرک سلامت اصفهان بر پا می‌شود.

وی با بیان اینکه در بخش نمایشگاهی این جشنواره در ۳۰ غرفه جدیدترین محصولات کشاورزی ارگانیک، روغن‌های طبیعی و محصولات دانش بنیان، تحت فرآیندهای طبیعی ارایه می‌شود، تصریح کرد:  تحقق اقتصاد مقاومتی، دسترسی تمام اقشار جامعه به محصولات سالم و ارگانیک، تحقق زندگی سالم و پویا، معرفی بازار مطمئن به تولیدکنندگان و ایجاد ارتباط بین مراکزدانش بنیان و تولید کننده از مهمترین اهداف بر پایی این جشنواره ملی است.

مدیر بهره‌برداری شهرک سلامت اصفهان مدت زمان برگزاری دومین جشنواره غذای سالم را سه روز اعلام کرد و گفت: این جشنواره  از ۹ تا ۱۱ اسفند ماه در شهرک سلامت اصفهان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس اظهار نظر کارشناسان و متخصصان تغذیه ۷۰ درصد بیماری‌ها ناشی از سوء مصرف مواد غذایی است، افزود: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف، باید فرهنگسازی شود و مواد غذایی سالم در دسترس عموم مردم قرار گیرد.

هیبتی برگزاری این جشنواره را باعث ارتقاء کاری شرکت‌کنندگان خواند و افزود: باید از تجربیات کشورهای توسعه یافته و پیشرفته استفاده کرد تا بتوان ضمن استفاده از تجربیات آنها امکان معرفی تولیدکنندگان داخلی فعال در این حوزه به بازارهای جهانی را فراهم کرد.

وی اضافه کرد: برگزاری این رویداد زمینه‌ساز ارتقای سطح دانش و آگاهی مردم در تشخیص محصول سالم از ناسالم و سالم‌تر از سالم را فراهم و علاوه بر آن ضمن تغییر ذائقه و نیاز مردم به سبب افزایش تقاضا، تغییر در زمینه تولید را به دنبال دارد.

کد خبر 336712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.