سنجش نیروهای امداد و نجات در مانور زلزله

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان گفت: با توجه به اینکه این منطقه، دارای کارگاه های مرتبط با صنایع چوب و بافت فرسوده زیادی است، سنجش و آمادگی نیروهای امداد و نجات با برگزاری مانور زلزله ضروری به نظر می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، همزمان با هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی، صبح امروز (چهارشنبه)، منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان اقدام به برگزاری مانور زلزله با همکاری اداره کل آموزش و پرورش، سازمان آتش‌نشانی،  هلال احمر، اورژانس، نیروی انتظامی، پلیس راهور و شرکت‌های خدماتی کرد. 

حمید اشرفی، مدیر منطقه ۱۱ شهرداری در حاشیه برگزاری این مانور اظهارکرد: برگزاری مانور به منظور ایجاد آمادگی و سنجش نیروهای امداد و نجات در مناطقی مثل منطقه ۱۱ که دارای بافت فرسوده زیادی است، لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

وی عنوان کرد: کارگاه‌های مرتبط با صنایع چوب در این منطقه بسیار زیاد است که در هنگام وقوع بلایای طبیعی می‌تواند زمینه ساز حوادث بسیار بدی باشد، از این رو مانور زلزله برای ارتقاء آمادگی شهروندان منطقه از جمله صاحبان این کارگاهها طراحی شد.

مدیر منطقه 11 شهرداری اصفهان پیشگیری از وقوع حوادث را مقدم بر امداد رسانی دانست و گفت: شهروندان باید از مسایل ایمنی به خوبی آگاهی یافته و به سمت بازسازی و احیای منازل فرسوده و قدیمی خود حرکت کنند.

اشرفی با بیان اینکه شهروندان باید ساختمان‌های خود را در برابر حوادث بیمه کنند، اظهارکرد: در این مانور آموزش‌های لازم در ارتباط با مدیریت ‌بحران به نیروهای امداد و نجات و دانش آموزان مدارس ارایه شد و هماهنگی‌های لازم در این راستا صورت گرفت.

کد خبر 333184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.