كاهش تعداد اعضاي شورا مطلوب نيست/ به دنبال بازدهي بيشترجلسات شورا هستيم

كاهش اعضاي شوراهاي شهر، در ابتدا با هدف كاهش نظرات متعدد و بازدهي جلسات شورا مثبت به نظر مي آيد.

به گزارش ايمنا، پس از ارائه مصوبه مجلس شوراي اسلامي براي كاهش تعداد اعضاي شوراي شهرها و تصويب نهايي آن توسط شوراي نگهبان از اين پس شاهد صندلي هاي خالي در شوراها خواهيم بود.
حال با توجه به اين مسئله در پائين ترين رده، شهرهای تا ۵۰ هزار نفرجمعيت، ۵ عضو اصلی و ۳ عضو علی‌البدل و در بالا ترين رده، شهرهای با جمعیت بیش از ۲ میلیون نفر، ۱۵ نفر عضو اصلی و ۱۰ نفر عضو علی‌البدل خواهند داشت.
از اين رو با توجه به توسعه شهر ها و به دنبال آن گسترش برنامه هاي شهري ممكن است برخي از افراد با اين مسئله مخالفتي داشته باشند.
احمد شريعتي نائب رئيس شوراي شهر اصفهان، يكي از اين مخالفان است كه در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار كرد: «با توجه به توسعه شهر ها در جميع ابعاد، لازم است از ظرفيت هاي تمامي افرادي كه در بيشتر حوزه ها تخصص دارند بهره برد و كاهش تعداد اعضاي شورا، به معني كوتاهي دست متخصصان از مديريت شهر است.»
وي ادامه داد:«امروزه شهرداري ها با مسائل زيست محيطي، حمل و نقل، اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي، عمراني، حقوقي و ساير حوزه ها در ارتباط هستند كه بايد از تمامي افراد خبره در اين مسائل هم استفاده كرد.»
شريعتي افزود: «شاهدیم که پرونده های زیادی در شوراها به نتیجه نمی رسد یا اطاله دارد و اتفاقاتی می‌افتد که مطلوب و مورد نظر مردم نیست. اما نبايد بنا اين مسئله تعداد اعضا را كاهش داد.»
يكي از علل كاهش جمعيت اعضاي شوراها به دليل تفاوت در سلايق و نظرات متعدد است كه اين مسئله باعث كاهش بازدهي شوراي شهر شده است اين صحبت امیر خجسته رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس بود كه از جمله دلايل كاهش تعداد بالای اعضا را تشتت آراء و برخی اختلاف نظرها که بیشتر جنبه سیاسی دارد عنوان كرد.
كاهش تعداد اعضاي شورا بري حل مشكلات تصميم گيري شايد در ابتدا خوب به نظر برسد ولي كاهش تعداد افراد متخصص از اين مجمع مي تواند مشكلاتي را براي شورا ايجاد كند و باعث شود كه نياز شورا به مشاوران بيشتر شود.
شريعتي بيان كرد:«وجود تعداد بيشتر افراد متخصص در شوراها مي تواند اثر بالاتري را در تصميم گيري هاي دقيق داشته باشد و تعداد فعلي اگر در دوره بعدي هم لحاظ مي شد اثرات مناسبي را مي گذاشت.»/09171
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/imnanews
کد خبر 273656

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.