شورای زنجان ۱۱ نفره می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: در صورت تصویب وزارت کشور شورای شهر زنجان به ۱۱ نفر افزایش پیدا خواهد کرد.

منصور مرادلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: با توجه به افزایش جمعیت شهر زنجان، تعداد اعضای شورای نیز باید افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه افزایش اعضای شورای شهر قطعاً به پیشبرد سریع‌تر امور شهری کمک خواهد کرد، گفت: احتمالاً تا زمان برگزاری شورای ششم موضوع از طرف وزارت کشور تصویب شود و شورا به ۱۱ نفر افزایش پیدا کند.

رئیس شورای شهر زنجان همچنین از افزایش کمیسیون‌های شورای شهر زنجان به هشت مورد خبر داد و افزود: در این راستا برخی از کمیسیون‌‎ها جداسازی شدند و در حال حاضر به غیر از رئیس شورا همه اعضا رئیس یک کمیسیون هستند.

به گزارش ایمنا، بر اساس این طرح که در سال ۹۵ مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفت، اعضای شورای هر شهر متناسب با جمعیت آن شهر انتخاب می‌شوند، طبق این مصوبه مجلس شورای اسلامی مقرر شد شهرهای تا ۵۰ هزار نفر، پنج عضو اصلی و سه عضو علی‌البدل، شهرهای با جمعیت ۵۰ هزار نفر تا ۲۰۰ هزار نفر، هفت عضو اصلی و پنج عضو علی‌البدل داشته باشد.

همچنین شهرهای با جمعیت ۲۰۰ هزار نفر تا ۵۰۰ هزار نفر، ۹ عضو اصلی و شش عضو علی‌البدل و شهرهایی با جمعیت یک میلیون نفر تا ۲ میلیون نفر، ۱۳ عضو اصلی و هشت عضو علی‌البدل خواهد داشت.

وکلای ملت در تبصره این ماده مصوب کردند ملاک تشخیص جمعیت هر شهر آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن با اعلام رسمی مرکز آمار ایران است.

کد خبر 782149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.