اجرای طرح تقاضای تفکیک آپارتمان ها به صورت غیرحضوری

خبرگزاری ایمنا: مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان گفت: طرح تقاضای تفکیک آپارتمان ها به صورت غیرحضوری از طریق سامانه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان اجرایی شده است.

علی بهبهانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایمنا با اشاره به این طرح، اظهار داشت: اداره کل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان در راستای تحقق مصوبات شورای عالی اداری مبنی بر متداول کردن شیوه مکاتبه به جای مراجعه حضوری شهروندان به سازمان های اداری و خدماتی، کاهش سفرهای متعدد و غیرضرور شهری، ارتقاء ایمنی شهر و پیگیری امور مردم در ادارات با ارائه خدمات کیفی و مطلوب اقدام به طرح تقاضای تفکیک آپارتمان ها از تاریخ ۱۷ خردادماه به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان کرده است.
وی از انعقاد تفاهم نامه میان سازمان نظام مهندسی و اداره کل ثبت استان اصفهان سخن گفت و ادامه داد: این طرح در مناطق ثبتی شهرستان اصفهان به مرحله اجرا درآمده و متقاضیان تفکیک آپارتمان با مراجعه به سامانه نظام مهندسی ساختمان استان به آدرس www.esfceo.ir درخواست خود را ثبت و هزینه مربوطه را به حساب سازمان نظام مهندسی پرداخت می کنند.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان با تاکید بر اینکه در حال حاضر فقط برای املاک واقع در حوزه های ثبتی مناطق پنجگانه ثبت اسناد واملاک جنوب – شرق - شمال – غرب و مرکزی اصفهان اجرا می شود، بیان داشت: متقاضیان سایر واحدهای ثبتی برای ارائه درخواست تفکیک آپارتمانی باید به صورت حضوری به واحد ثبتی محل وقع ملک خود مراجعه کنند.
وی مدت زمان پیش بینی شده برای طرح تقاضای تفکیک آپارتمان ها به صورت غیرحضوری را حدود یک ماه عنوان کرد و گفت: این زمان در شرایط عادی مربوط به اسنادی است که سند مالکیت عرصه و یا گواهی پایان ساخت آن نیاز به اصلاح نداشته باشد که در غیر این صورت نیاز به گذراندن فاصله زمانی در ادارات ثبت یا شهرداری است.
بهبهانی به روند چگونگی اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: در این طرح ابتدا یک نفر مهندس نقشه بردار توسط نظام مهندسی تعیین و از طریق پیامک به متقاضی طرح تقاضای تفکیک آپارتمان ها به صورت غیرحضوری اعلام می شود.
وی تصریح کرد: نقشه بردار، نقشه اعیانی ملک مورد نظر را تهیه و به پیشخوان مشترک ثبت و نظام مهندسی مستقر در سازمان نظام مهندسی به صورت الکترونیکی ارسال می کند.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان بیان داشت: در ادامه نیز نقشه بردار نقشه ها را در پیشخوان مشترک بررسی و پس از تائید برای ثبت منطقه به صورت الکترونیکی ارسال می کند.
وی به نقش اداره کل پست استان در این طرح اشاره کرد و ادامه داد: اداره پست وظیفه پیگیری پرونده تا صدور صورت مجلس تفکیکی را در غیاب مالکان برعهده دارد که در نهایت مالکان برای امضاء صورت جلسه تفکیکی توسط نماینده اداره پست دعوت می شوند.
بهبهانی با اشاره به مزایای غیرحضوری بودن طرح تقاضای تفکیک آپارتمان ها، تاکید کرد: در روش قبلی که به صورت سنتی انجام می شد متقاضی باید حداقل ۹ مرتبه در حالت ایده آل به نظام مهندسی و ثبت مراجعه می کرد که این امر سبب اتلاف هزینه، وقت و انرژی شهروندان می شد.
وی اظهار داشت: کاهش مراجعات شهروندان به اداره ثبت اسناد و املاک و سازمان نظام مهندسی و ارتقاء بهره وری و افزایش دقت پرسنل ثبتی از جمله مزایای طرح تفکیک آپارتمان ها به صورت غیرحضوری است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان ادامه داد: از دیگر مزایای این طرح، پیگیری امور مردم در ادارات با ارائه خدمات کیفی و مطلوب، ارتقاء سلامت اداری و کاهش فضای دلالی، حذف هزینه های مضاعف و کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا است.

کد خبر 154241

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.