اطلاع‌رسانی ۹۸۰۰ مورد دست‌فروشی به سامانه ۱۳۷ اصفهان در سال گذشته

رئیس اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری اصفهان گفت: سال گذشته بالغ‌بر ۴۰۰۰ دست‌فروش و ۵۸۰۰ مورد تخلف خودروی دست‌فروشان به سامانه ۱۳۷ اطلاع‌رسانی شد که همکاران ما در مناطق پانزده‌گانه موضوع را به‌صورت فوری پیگیری و برطرف کردند.

محمدتقی رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که جزو اولویت‌های رسیدگی مرکز ۱۳۷ و همکارانم در مدیریت شهری است و به‌صورت ویژه درخواست‌های شهروندان پیگیری می‌شود، رسیدگی به موضوع دست‌فروشی است.

وی با بیان اینکه بر اساس بند ۲ تبصره یک ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها مدیریت شهری موظف به رفع مزاحمت‌های ناشی از این موضوع است، افزود: دست‌فروشی به‌عنوان یک تخلف است که در بعضی موارد تبدیل به جرم می‌شود و یکی از فلسفه‌های رسیدگی به موضوع همین مورد است.

رئیس اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری اصفهان تصریح کرد: سد معبرهای جدی که در کنار دست‌فروشیی رخ می‌دهد، به‌ویژه سد معبر با توقف خودروی دست‌فروش در حاشیه بزرگراه یا مسیرهای مواصلاتی معابر اصلی، موجب بروز اتفاقات و رویدادهایی می‌شود که خطر جانی برای شهروندان دارد.

رفیعی با بیان اینکه بعضی مواقع بروز مزاحمت‌ها و آسیب‌های اجتماعی در کنار دست‌فروشی و سدمعبر منجر به نزاع خیابانی، حتی بین دست‌فروشان ساماندهی‌شده و ساماندهی‌نشده می‌شود، گفت: با توجه به همدلی شهروندان این نگاه مطرح می‌شود که فرد دست‌فروش به‌دلیل شرایط مالی مجبور به این موضوع شده باشد، اما در بعد کلان باید به آن به‌عنوان یک موضوع قانونی نگاه شود.

وی ادامه داد: شگردهایی که افرادی که شاید دست‌فروش نیستند، اما در این قالب به‌کار می‌برند و اقدامات بزهکارانه می‌کنند، دیدگاه فعلی جامعه را نمی‌پسندد، حتی تعدادی محله طلایی برای این اقدامات داریم که دست‌فروشان به‌صورت سامان‌دهی‌شده و در قالب برنامه‌ریزی منسجم اقدام به این کار می‌کنند و رویکردهای شهروندان نیز در این‌باره متفاوت است.

رئیس اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری اصفهان با بیان اینکه سال گذشته بالغ‌بر ۴۰۰۰ دست‌فروش و ۵۸۰۰ مورد تخلف خودروی دست‌فروشان به سامانه ۱۳۷ اطلاع‌رسانی شد که همکاران ما در مناطق پانزده‌گانه موضوع را به‌صورت فوری پیگیری و برطرف کردند، خاطرنشان کرد: تعداد زیاد پیام و تماس به‌خاطر زیاد بودن این موضوع در سطح شهر نیست، زیرا ماهیت پدیده دست‌فروشی یک پدیده سیار است، یعنی فرد یا خودرو در حال نقل مکان است، شهروند با سامانه تماس می‌گیرد و ما موضوع را به مرکز عملیات خدمات شهری انتقال می‌دهیم، همکاران مناطق فوری اعزام می‌شوند، فرد متواری می‌شود و به معبری نزدیک نقل مکان می‌کند که این موضوع زیبنده شهر ما نیست.

کد خبر 857490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.