به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، حسنعلی اصغری عصر امروز _دوشنبه هشتم بهمن_ در نشست «گفتوگوی مؤثر بر مدار بصیرت، ولایت و تحول» با اشاره به اهمیت جایگاه مدیران مدارس اظهار کرد: در مدرسه قبل از اینکه سازمان یاددهنده باشیم، باید مدرسه را به سازمان یادگیرنده تبدیل کنیم.
وی با اشاره به مختصات و ویژگیهای مدرسه یادگیرنده افزود: علاوه بر مطالعه و اندوختن دانش و آشنایی با روشها و شیوههای نوین در فرایند یادگیری یکی از کوتاهترین راهها به اشتراک گذاشتن تجربیات است.
دبیر شورای آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه جلسات ارتباط هفتگی را با هدف ایجاد ارتباط مؤثر بین اهداف آموزش و پرورش و مدیران مدارس برگزار خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: اقدام در جهت کاهش فاصله گفتمان بین صف و ستاد و فراهم آوردن بستر همافزایی مدیران در جهت تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت هدفهای مهم این جلسات خواهد بود.
اصغری با تاکید بر اینکه ایجاد شادی و نشاط در محیط مدارس باید با رعایت همه قواعد و اصول منطقی حاکم بر نظام تعلیم و تربیت کشور همراستا باشد، تصریح کرد: ایجاد پویایی و نشاط در مدارس هیچ تعارضی با روند صحیح مراحل آموزش و پرورش ندارد و در جایجای سند تحول بنیادین به ایجاد محیط با نشاط و شاداب در مدارس تاکید شده است.
وی تربیت تمامساحتی با رویکرد نواندیشانه را از اهداف آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت دانشآموزان دانست و تاکید کرد: ما وظیفه تربیت تمام ساحتی دانش آموزان را برعهده داریم، به همان اندازه که تربیت در ساحت علمی و فناورانه مورد توجه است؛ تربیت ساحت عبادی، اعتقادی و اخلاقی، تربیت ساحت سیاسی و اجتماعی، تربیت ساحت زیستی و تربیت بدنی و تربیت در ساحت هنری و زیباشناختی مهم و بااهمیت است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه تحقق سند تحول بنیادین باید مهمترین دغدغه مدیران مدارس باشد، گفت: مدیران مدارس باید با نگاه تیزبینانه و دلسوزانه همه مسائل، نقاط ضعف و چالشها را بررسی و تحلیل کرده و به مدیریت آموزش و پرورش استان انتقال دهند.
اصغری افزود: رئیسجمهور پرسش «راه وفاق ملی در مدرسه و تأثیر آن در فردای ایران عزیز چیست؟» را مطرح کردهاند و باید تلاش شود پاسخ به این پرسش در قالب طرحهای مختلف در مدارس به صورت جدی در دستور کار قرار بگیرد.
نظر شما