علت نتیجه نگرفتن تیم‌های باشگاهی در آسیا باید بررسی شود

وزیر ورزش و جوانان گفت: علت این که تیم‌های ما بیرون از ایران نتایج دلخواه را کسب نمی‌کنند باید مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمد دنیا مالی امروز _ چهارشنبه دوم آبان_ حاشیه مراسم تجلیل از باشگاه‌های برتر و منتخب استان‌های کشور اظهار کرد: امروز آخرین روز از هفته تربیت بدنی است و با برگزاری این مراسم خواستیم از زحمات بخش خصوصی در بحث ورزش تقدیر کنیم؛ حدود ۳۳ هزار باشگاه ثبت شده داریم که باید شرایطی فراهم کرد تا باشگاه‌ها بتوانند از شرایط بهتری در بحث تسهیلاتی که وزارت ورزش می‌دهد برخوردار شوند.

وی افزود: اگر بخواهیم سرانه ورزش در حوزه همگانی بالاتر برود قطعاً باید نگاه جدی به باشگاه‌ها داشته باشیم، البته این نگاه به این معنی نیست که ورزش را صرفاً پولی کنیم، باید این مراقبت را داشته باشیم که در کنار آن یکسری اماکن ورزشی که در اختیار دولت با هزینه‌های حداقلی برای مردم و به‌ویژه جوانان مورد استفاده قرار گیرد.

وزیر ورزش تاکید کرد: در قانون پیش‌بینی شده پروژه‌هایی که بالاتر از ۵۰ درصد پیشرفت دارند را در اولویت قرار دهیم؛ سعی داریم از دولت اجازه تکمیل اماکن ورزشی نیمه تمام حتی آن‌هایی که پیشرفت فیزیکی آن‌ها زیاد نیست را بگیریم. به طور اختصاصی برای هر استان با نمایندگان نشست داریم تا این گونه مسائل را پیگیری شود و منابع مالی اماکنی که تعطیل شده و مشکل دارند را تأمین کرده و با گرفتن پیمانکار زودتر به بهره برداری برسانیم.

وزیر ورزش در مورد صحبت مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس مبنی بر بی علاقگی دریافت استقلال و ناراحتی هواداران استقلال، خاطرنشان کرد: حواس ما به این موضوع است؛ هر دو تیم استقلال و پرسپولیس از لحاظ منابع مالی مشکلی ندارند. یکسری مسائل مدیریتی است که ما ورود پیدا می‌کنیم. هواداران مطمئن باشند که بی‌تفاوت نیستیم. زمانی که تیم‌ها پای خود را از مرزها بیرون می‌گذارند برای من فرق نمی‌کند اسم آن تیم چیست و همچون تیم ملی هستند. تیم‌های ما بیرون از ایران‌نتایج دلخواهی که مد نظر هواداران است را کسب نمی‌کنند که باید علت آن مورد بررسی قرار گیرد. از بابت بحث واگذاری نیز این کار مرجع قانونی داشته و متناسب موضوع در حوزه‌های مدیریتی به این باشگاه کمک می‌کنیم اما این به معنی دخالت نیست چون اعتقاد داریم باید مواظبت کنیم. دو تیم استقلال و پرسپولیس مهم هستند و همچنان سهامدار داریم. سهام نیز مدیریتی است اگر نیاز باشد به صورت عملیاتی ورود پیدا خواهیم کرد.

دنیامالی در پایان درباره میزبانی ایران از مسابقات فوتبال گفت: تلاش می‌کنیم که تعدادی از زیربناها را آماده کنیم. شرایط میزبانی بستگی به شرایط کشور دارد. ما مرتب این مساله را پیگیری می‌کنیم، شرایط ما در حال حاضر عادی است و می‌توانیم میزبانی را داشته باشیم. امیدوارم این شرایط زودتر برطرف شود.

وزیر ورزش گفت: فدراسیون فوتبال به باشگاه‌ها اعلام کرده است تا زمانی که هزینه‌ها و درآمدهایشان مشخص شود نمی‌توانند داشته که در رشته‌های دیگرتیم داشته باشند. مدیرانی که می‌آیند اجازه ندارند هر کاری دلشان می‌خواهد انجام شود. بحث معافیت مالیاتی باشگاه‌ها در چند هفته آینده ابلاغ می‌شود. باشگاه‌هایی که می‌خواهند مجوز بگیرند باید از این تسهیلات استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: قیمت تمام شده ورزش نباید برای جوانان بالا برود. پارادوکس‌هایی در برخی مناطق تهران وجود دارد و تلاش ما بر این مبنا است که امکانات دولتی در اختیار فدراسیون‌ها و هیئت‌های ورزشی قرار گیرد و مازاد آن در اختیار بخش خصوصی باشد. باشگاه‌های ما در خدمت ورزش قهرمانی هستند. اکثر باشگاه‌ها بر اساس ممیزی‌هایی که وجود دارد، مردود هستند.

وزیر ورزش اضافه کرد: تحولی عظیم باید در باشگاه‌داری ایجاد شود. قبول ندارم که منابع دولتی در اختیار باشگاه‌ها قرار بگیرد و برخی باشگاه‌ها بیایند و خواهش کنند که هزینه ما را بدهید. قرار است در دولت در امور فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها دخالت نکند اما از طرفی برخی می‌آیند و درخواست کمک می‌کنند. فردی که کاندید ریاست فدراسیون می‌شود قول جذب اسپانسر می‌دهد اما پس از انتخاب شدنش خبری از وعده‌ها نیست.

وزیر ورزش خاطرنشان کرد: سوالم این است که این موضوع کجای دنیا وجود دارد که انتظار دخالت ندارند و می‌خواهند هزینه‌هایشان پرداخت شود. برنامه‌های پنج ساله ما بر اساس شاخص‌ها باید بهتر شوند. به عنوان دولت پذیرفته‌ایم که کمک کنیم. بزرگترین مشکل ما در ورزش این است که فکر می‌کنیم از دیگری بهتر هستیم اما کار ورزش تیمی و گروهی است.

منبع: ایسنا

کد خبر 803832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.