شیشه ضد گلوله با بالاترین استانداردهای امنیتی
شیشه ضد گلوله

یکی از کاربردی ترین انواع شیشه هایی که به دلیل مقاومت و کیفیت بسیار بالا در صنایع مختلف، می توان از آن استفاده کرد، شیشه ضد گلوله است. در واقع فرایند تولید این شیشه بدین صورت است که با استفاده از لایه هایی از پلاستیک پلی کربنات یا پلیمرهای تقویت شده، تولید می شود.

شیشه ضد گلوله از چند لایه مختلف به همراه طلق های PVB تشکیل شده و حتی در صورت آسیب دیدن هم تکه های آن به سمت کسی پرتاب نمی شود و کاملا ایمن است. به همین دلیل می توان از آن برای مشاغل و مکان های حساس و نیازمند به امنیت از جمله بانک ها، صرافی ها، سفارت، خودروهای ضد گلوله و ... استفاده کرد. در واقع می توان گفت که با خرید شیشه ضد گلوله می توانید شاهد افزایش امنیت و اطمینان خاطر در مکان های حساس باشید. به همین دلیل قیمت آن در مقایسه با سایر شیشه های دیگر بیشتر و گران تر است. به همین منظور در ادامه این مطلب به بررسی کامل عوامل تاثیر گذار در قیمت شیشه می پردازیم.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت شیشه ضد گلوله

به طور کلی نمی توان قیمت واحد و مشخصی را برای شیشه های مختلف تعیین کرد. چون فرایند تولید شیشه های مختلف و از جمله شیشه ضد گلوله در کارخانجات و توسط تولید کننده های مختلف، متفاوت و متغیر است. علاوه بر این، برخی از تولید کنندگانقیمت شیشه ضد گلوله را به صورت رقابتی و بر اساس میزان تقاضای بازار هزینه تولید، سود فروش و سود سهامداران و ... تعیین می کنند. همچنین عوامل مختلف دیگری بر قیمت شیشه ضد گلوله تاثیر دارد که مهم ترین آن ها شامل موارد مختلف زیر است:

  • ضخامت شیشه ضد گلوله

همان طور که در پاراگراف های بالاتر هم اشاره شد، برای تولید شیشه های ضد گلوله از چند لایه طلق PVB در بین شیشه ها نیز به منظور استقامت و مقاومت بیشتر و همچنین جلوگیری از آسیب دیدن آن قرار داده می شود. بنابراین با افزایش تعداد لایه های طلقی، ضخامت شیشه نیز افزایش یافته و در نتیجه میزان مقاومت شیشه ها در برابر ضربه یا گلوله خوردن نیز افزایش می یابد. همین ویژگی تاثیر مستقیمی روی افزایش قیمت شیشه دارد.

  • ابعاد شیشه

بدیهی ترین عامل تاثیر گذار بر قیمت شیشه ضد گلوله ابعاد آن است. با افزایش ابعاد و سایز شیشه قیمت آن نیز افزایش می یابد. همچنین در صورتی که به صورت سفارشی، شیشه ضد گلوله را در سایز و ابعادی خاص سفارش دهید، بر قیمت کل آن افزوده می شود.

  • رنگ شیشه ضد گلوله

یکی از مهم ترین ویژگی های شیشه ضد گلوله این است که در رنگ های مختلف و به منظور نصب و استفاده در مکان های مختلف تولید می شود. بنابراین عامل مهم دیگر و تاثیر گذار در قیمت شیشه ضد گلوله رنگ شیشه است.

شیشه ضد گلوله

  • خرید مستقیم یا غیر مستقیم و با واسطه

برخی از خریداران شیشه های ضد گلوله را به صورت مستقیم از تولید کنندگان یا حداقل از نمایندگان فروش در همان شهر خریداری می کنند. بنابراین قیمت این شیشه ها مناسب تر از زمانی است که از طریق واسطه یا فروشگاه ها شیشه ضد گلوله را خریداری کنید.

  • کیفیت شیشه

یکی دیگر از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت شیشه ضد گلوله، کیفیت آن است. در صورتی که شیشه با استفاده از دستگاه ها و تجهیزات جدید و پیشرفته و با استفاده از متریال با کیفیت بالا تولید شود، کیفیت نهایی شیشه ضد گلوله تا حد قابل توجهی افزایش می یابد. از طرفی با افزایش کیفیت شیشه، قیمت آن نیز افزایش می یابد.

  • نوع شیشه ضد گلوله

شیشه های ضد گلوله به صورت تخصصی در انواع مختلف و به منظور استفاده در مکان ها و برای کاربردهای مختلف تولید می شوند. از جمله انواع شیشه های کاربردی ضد گلوله می توان شیشه ضد گلوله اکریلیک و شیشه ضد گلوله پلی کربنات، را نام برد. شیشه مدل اول برای تامین امنیت معمولی مورد استفاده قرار می گیرد. اما شیشه ضد گلوله پلی کربنات کیفیت و ضخامت بیشتری داشته و امنیت بیشتری هم فراهم می کند.

شیشه ضد گلوله

مزایای شیشه ضد گلوله

بر اساس ویژگی های ذکر شده در مورد شیشه ضد گلوله، می توان گفت که این شیشه جزء ایمن ترین شیشه ها محسوب می شود. به صورتی که باید گفت مهم ترین مزیت شیشه ضد گلوله این است که در برابر ضربه و پرتاب اجسام سنگین مقاومت بسیار زیادی دارد. در واقع دلیل این مقاومت استفاده از لایه های طلق pvb در بین لایه های شیشه است. همچنین از جمله مهم ترین مزایای شیشه ضد گلوله می توان به ویژگی های مهم زیر اشاره کرد:

  • عایق سرما و گرما

با توجه به این که در ساخت شیشه ضد گلوله از طلق PVB استفاده شده، می توان از این شیشه به عنوان یک شیشه عایق در برابر سرما و گرما نیز استفاده کرد.

  • ایمنی بسیار بالا

یکی دیگر از ویژگی ها و مزایای مهم شیشه ضد گلوله، ایمنی بسیار عالی آن است. چون حتی در صورت شکستن و آسیب دیدن هم تکه های شیشه پرتاب یا خیلی ریز نمی شود. چون یک یا چند لایه عایق PVB مقابل شیشه ها قرار دارد. بنابراین حتی در صورت بروز زلزله نیز شیشه ها به یک باره فرو نمی ریزد. بنابراین می توان گفت که انتخاب خوبی برای طلا فروشی و صرافی و سفارت و ... است.

  • تنوع بالا

شیشه های ضد گلوله در مدل ها و رنگ های مختلف تولید می شود. بنابراین افرادی که قصد خرید شیشه ضد گلوله دارند، می توانند بر اساس کاربرد و بودجه و متراژ و ابعاد مورد نظرشان، شیشه مناسب را انتخاب کنند.

شیشه ضد گلوله

مقایسه قیمت شیشه ضد گلوله با دیگر شیشه ها

فرایند منحصر به فرد و چند لایه ای بودن شیشه ضد گلوله آن را به یک گزینه کاملا مناسب و ایمن برای مکان های حساس تبدیل کرده است. به همین دلیل می توان گفت که قیمت آن در مقایسه با سایر شیشه های دیگر از جمله شیشه سکوریت، شیشه های معمولی و شیشه لمینت به دلیل تفاوت در فرایند تولید، زیاد بودن تعداد لایه های شیشه، ضخامت بیشتر و ... بیشتر خواهد بود. به صورتی که می توان گفت با خرید شیشه ضد گلوله نه تنها شاهد کاهش بروز حوادث در مکان های مختلف خواهید بود؛ بلکه می توان از بروز سرقت در طلا فروشی و صرافی و ... نیز جلوگیری کرد.

نتیجه گیری

در این مطلب به معرفی یکی از کاربردی ترین شیشه ها در مصارف و مکان های خاص و مختلف به نام شیشه ضد گلوله پرداخته شد. در صورتی که قصد خرید شیشه ضد گلوله را دارید، می توانید به منظور کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش ما در مجموعه نگین شرق در تماس باشید. کارخانه شیشه ضد گلوله نگین شرق برای پروژه های بزرگ و گسترده که نیاز به شیشه ضد گلوله با متراژ زیاد را دارند، تخفیف و پیشنهادات ویژه در نظر گرفته است. امنیت شیشه های ضد گلوله به صورتی است که می توان از آن به عنوان گزینه ای ایده آل و مناسب برای نمای کراتین وال نیز استفاده نمود. چرا که در طولانی مدت می توان نمای کراتین وال و استفاده از شیشه ضد گلوله را یک سرمایه گذاری بلند مدت و بسیار عالی معرفی کرد.

کد خبر 803774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.