به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، علی درویشی امروز _چهارشنبه دوم آبان_ در آئین تجلیل از ۲۷ انجمن اولیا و مربیان برتر ایلام اظهار کرد: انجمنهای اولیا و مربیان موتور پیشران مجموعه آموزش و پرورش هستند و باید با همگرایی میان اولیا و مربیان کار تعلیم و تربیت سامان پیدا کند.
وی با تاکید بر اینکه باید تلاش شود حلقه ارتباط بین دو نهاد خانه و مدرسه تقویت شود، افزود: اعتماد به نفس پایین، نداشتن مهارت نه گفتن، مشاجرههای خانوادگی و خودکنترلی نکردن موجب میشود که دانشآموز گوشه گیر شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام کنترل نکردن فضایمجازی و کمبود محبت را از عمدهترین مشکلات و آسیبهای پیشروی خانوادهها و ارتباط با فرزندان عنوان و تصریح کرد: استعدادهای بسیاری از دانشآموزان استانایلام بینظیر است و در سال گذشته پنج نفر از دانشآموزان استان ایلام در المپیادهای مختلف حائز رتبههای برتر شدند.
محمدسبحان حسنی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام نیز در این آئین تاکید کرد: چنانچه شخصیت دانشآموزان در مدارس به خوبی شکل گیرد اثر آن در جامعه و آینده کشور ملموس خواهد بود.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در جامعه اسلامی و دینی زندگی میکنیم، توجه به معنویت در کنار سایر حوزههای آموزشی باید مورد توجه و اهتمام ویژه دستاندرکاران حوزه تعلیم و تربیت قرار گیرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام گفت: دستگاههای تبلیغی و فرهنگی متنوعی در کشور وجود دارد، اما حوزه تعلیم و تربیت اصلیترین دستگاه است که باید دستاندرکاران این حوزه با ظرافت و حساسیت ویژهای فعالیت کنند.
به گزارش ایمنا، در این آئین از ۲۷ انجمن برتر اولیا و مربیان مدارس استانایلام با اهدای لوح تجلیل و تقدیر شد.
نظر شما