پیشرفت اقدامات اقلیمی در محله تاریخی لندن

سیتی لندن، محله تاریخی شهر لندن‌، که به دستیابی به انتشار خالص صفر کربن در عملیات خود تا سال ۲۰۲۷ و در زنجیره ارزش کامل خود تا سال ۲۰۴۰ متعهد شده است، از پیشرفت‌های چشمگیر خود در این زمینه خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شرکت سیتی لندن در سومین گزارش سالانه پیشرفت راهبرد اقدامات اقلیمی شهر که دستاوردهای کلیدی حاصل از آوریل ۲۰۲۳ تا مارس ۲۰۲۴ را نشان می‌دهد، از دستیابی به کاهش ۲۳ درصدی انتشار خالص کربن در کل زنجیره ارزش خود شامل سرمایه‌گذاری‌ها و زنجیره تأمین نسبت به ابتدای سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ و کاهش ۶۵ درصدی انتشار خالص کربن در فعالیت‌های خود در این مدت خبر داد.

سیتی لندن کجاست؟

سیتی لندن هسته تاریخی و یک شهر مستقل در لندن است که به‌طور رسمی و قانونی شامل یک شهردار، عوام و شهروندان، مقامات محلی، مرکز تاریخی و بخش عمده‌ای از فعالیت‌های مالی و اقتصادی بریتانیا می‌شود. این محله توسط شرکت سیتی لندن اداره می‌شود که نسبت به دولت‌های محلی قدرت بسیار زیاد و منحصربه‌فردی دارد و مرکز فعالیت‌های اقتصادی بریتانیا است.

سیتی لندن به‌عنوان یک مرکز مالی جهانی، مسئولیت منحصربه‌فردی برای هدایت اقدامات اقلیمی معنادار دارد و به‌رغم مواجهه با چالش‌های بسیار در مقیاس ملی و بین‌المللی، همچنان به پیشرفت خود ادامه می‌دهد. فضاهای باز این محله که ۱۱ هزار هکتار فضای سبز را در سراسر لندن و جنوب شرق انگلستان تشکیل می‌دهد، حدود ۱۶ هزار و ۲۳۰ تن کربن در سال را از جو حذف می‌کند که معادل ۷۰ درصد از ردپای کربن آن در عملیات ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ خود است.

اقدامات کربن‌صفر محله تاریخی لندن

پیشرفت اقدامات اقلیمی در سیتی لندن

گزارش شرکت سیتی لندن نشان می‌دهد که در بازه زمانی یادشده به کاهش ۳۰ درصدی انتشار کربن در سرمایه‌گذاری‌های مالی و کاهش ۲۹ درصدی در انتشار کالاها و خدمات خریداری‌شده در سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ رسیده که ۱۴ درصد آن به دلیل تعامل مداوم سازمان با تأمین‌کنندگان حاصل شده است. علاوه‌بر این پیش‌بینی می‌شود بهبودهای اخیر در سیستم‌های روشنایی، گرمایش و تهویه در بعضی از معروف‌ترین ساختمان‌های محله، با سالانه بیش از ۱.۵ میلیون کیلووات ساعت صرفه‌جویی در مصرف انرژی همراه باشد.

استراتژی اقدامات آب‌وهوایی سیتی لندن که ۱۳ پروژه آب‌وهوایی را دربرمی‌گیرد، از سال ۲۰۲۰ آغاز شد و آن را متعهد کرد تا ۲۰۲۷ به انتشار خالص کربن‌صفر در عملیات و تا ۲۰۴۰ (یک دهه جلوتر از اهداف ملی)، در کل زنجیره ارزش خود دست پیدا کند. این استراتژی محله را به دستیابی به انعطاف‌پذیری آب‌وهوایی در سراسر ساختمان‌ها، فضاهای باز، قلمروهای عمومی و زیرساخت‌های خود متعهد کرده است، چراکه امروزه پیامدهای تغییرات آب‌وهوایی شدیدتر از همیشه احساس می‌شود و به بشر یادآوری می‌کند که اقدامات فوری در این زمینه لازم است.

اقدامات کربن‌صفر محله تاریخی لندن

شرکت سیتی لندن به‌عنوان نخستین نهاد دولتی که قانون هوای پاک را در سال ۱۹۵۳ معرفی و اولین شهر جهان که استراتژی سازگاری با تغییرات آب‌وهوایی را در سال ۲۰۱۰ اتخاذ کرد، همواره در خط مقدم مقابله با تغییرات اقلیمی بوده است و عزمی راسخ برای اقدام قاطعانه و استراتژیک، ایجاد یک مدل پایدار برای پیروی دیگران، استفاده از نوآوری، مشارکت و تخصص‌های بی‌نظیر در زمینه‌های مالی و پایداری دارد.

سیتی لندن در نوامبر ۲۰۲۳ با دریافت امتیاز برتر در اقدامات اقلیمی خود در میان گروه شهرها به‌عنوان رهبر اقدامات آب‌وهوایی فهرست شد. بیش از نیمی از برق این شرکت از یک مزرعه خورشیدی در دورست تأمین می‌شود که انرژی مورد نیاز برای مکان‌های نمادین همچون تاوربریج و مرکز باربیکن آن را تأمین و سالانه بیش از سه میلیون پوند در هزینه‌های انرژی شهر صرفه‌جویی می‌کند. بیش از ۷۰ درصد برق مصرفی ساختمان‌های متعلق به سازمان نیز طی قراردادی با ارائه‌دهنده انرژی بین‌المللی بریتانیا تأمین می‌شود.‌

شرکت سیتی لندن دستیابی سریع به کربن‌صفر شدن خالص را بهترین راه برای جبران بدترین بحران آب‌وهوایی تاریخ می‌داند که نسلی جدید از مشاغل، سرمایه‌گذاری‌ها و رشد اقتصادی را برای سیاره زمین فراهم می‌کند. گزارش سال جاری این شرکت تعهد آن را نه‌تنها به کاهش ردپای کربن خود، بلکه به الگوسازی برای دیگران نشان می‌دهد. سیتی لندن با دستاوردهای قابل‌توجهی همچون کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای عملیاتی و سرمایه‌گذاری روی انرژی‌های تجدیدپذیر، در حال ایجاد زمینه‌های لازم برای آینده‌ای پایدارتر است.

اقدامات کربن‌صفر محله تاریخی لندن

کد خبر 803519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.