۲۰ کشور با کمترین نرخ باروری در سال ۲۰۲۴

باروری در سراسر جهان از میانگین پنج تولد برای هر زن در سال ۱۹۵۰ به ۲.۳ تولد برای هر زن در سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، کاهش نرخ تولد نگرانی‌های جهانی را به وجود آورده است، چراکه به‌زودی ممکن است افراد «خیلی کمی» برای حفظ اقتصاد و حمایت از نسل سالمند وجود داشته باشند. همه ارقام تخمینی است، اما روند کلی در بسیاری از کشورها بسیار ملموس و چشمگیر است.

نرخ باروری، به میانگین تعداد فرزندان متولدشده از یک زن در سن باروری در یک کشور اشاره دارد. به‌طور معمول، زنان بین ۱۵ تا ۴۵ سالگی در سنین باروری در نظر گرفته می‌شوند.

نرخ باروری ۲.۱ فرزند به ازای هر زن که به نرخ جایگزینی معروف است، با جایگزینی هر دو والد و محاسبه مرگ‌ومیر نوزادان با فرض مهاجرت نکردن و نرخ مرگ‌ومیر پایدار، جمعیت را ثابت نگه می‌دارد.

نرخ باروری در تایوان ۱.۱۱ فرزند به ازای هر زن تخمین زده شده است که کمترین میزان در جهان است.

۲۰ کشور با کمترین نرخ باروری در سال ۲۰۲۴

اروپا هشت کشور در این رده‌بندی دارد و پس از آن آسیا با شش کشور، آمریکای شمالی با پنج کشور و آفریقا با یک کشور، ۲۰ رتبه نخست را به خود اختصاص داده‌اند. اروپا همچنین تنها منطقه در جهان است که انتظار می‌رود در کوتاه‌مدت (بین سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۵۰) با کاهش هفت درصدی جمعیت کلی روبه‌رو شود.

در مقابل انتظار می‌رود که جمعیت در مناطق دیگر از جمله آسیای مرکزی، جنوبی و جنوب شرقی، آمریکای لاتین و دریای کارائیب و آمریکای شمالی به رشد خود ادامه دهند، اما پیش از سال ۲۱۰۰ به اوج جمعیت خود خواهند رسید.

با این حال کشورهایی که نرخ باروری پایینی دارند، اقداماتی را برای کاهش تأثیر نهایی بر اقتصاد خود انجام داده‌اند. به عنوان مثال، کره‌جنوبی اجازه داده است تا خانواده‌ها برای تشویق نرخ زادوولد، پرستاران خارجی استخدام کنند. ژاپن سالانه ۳.۶ تریلیون ین (۲۲.۳ میلیارد دلار) را به تلاش برای معکوس کردن این روند اختصاص داده است.

۲۰ کشور با کمترین نرخ باروری در سال ۲۰۲۴

کد خبر 802678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.