خانواده‌ها و مدیران مدارس به فهم مشترک از تعلیم و تربیت برسند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: یکی از مشکلات در اجرای روش‌های تعلیم و تربیت در تعارض بودن بعضی شیوه‌های تربیتی میان خانواده و مدارس بوده و نیاز است تا خانواده‌ها و مدیران مدارس به فهم مشترکی از تعلیم و تربیت دانش‌آموزان دست پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، نقی سیاهکالی مرادی عصر امروز _یکشنبه بیست‌ونهم مهر_ در همایش هفته بزرگداشت پیوند انجمن اولیا و مربیان اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در اجرای روش‌های تعلیم و تربیت با آن روبه‌رو هستیم، در تعارض بودن برخی از شیوه‌های تربیتی بین خانواده و مدارس بوده و نیاز است تا خانواده‌ها و مدیران مدارس به فهم مشترکی از تعلیم و تربیت دانش‌آموزان دست پیدا کنند.

وی افزود: پیوند انجمن اولیا، مدارس و خانواده‌ها می‌تواند در شکل‌دهی فهم مشترک و درست تعلیم و تربیت دانش آموزان نقش بسیار پررنگ و سازنده‌ای داشته باشد و اگر امروز در تعالیم مدارس و خانواده‌ها تعارض وجود داشته باشد، دانش آموزان با سردرگمی مواجه شده و این موضوع آسیب‌های اجتماعی زیادی را متوجه آنها می‌کند.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه برخی به اشتباه فکر می‌کنند بحث تعلیم و تربیت فقط در مدارس و توسط معلمان و مدیران است، خاطرنشان کرد: بخش بزرگی از تعلیم و تربیت کودکان در درون خانواده شکل می‌گیرد و اولین جایگاه برای یک کودک، مادر و خانواده است.

سیاهکالی مرادی اضافه کرد: سلامت روحی و روانی دانش آموزان به مراتب از سلامت جسمی آنها نیز مهم‌تر است، چراکه آسیب جسمی در خودآگاه و ظاهر مشخص بوده ولی آسیب روحی و روانی در ناخودآگاه اتفاق می‌افتد و ممکن است سال‌ها به فرد آسیب برساند.

وی ادامه داد: ارتباط انجمن اولیا و مربیان یک رابطه دوسویه برای ارتقای سلامت روحی، روانی و جسمی دانش آموزان بوده و در تعلیم و تربیت مشترک و مؤثر کودکان و نوجوانان نقش بسزایی دارد، والدین با نقش آفرینی مؤثر در انجمن‌های اولیا و مربیان زمینه رشد فکری و تربیتی فرزندان خود را فراهم می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: باید در قالب جلسات مشترک اولیا و مربیان رویکردهای پرورشی و تربیتی در مدارس به یک وحدت رویه برسد تا اختلاف فاحشی بین شیوه‌های تربیتی مدارس و خانواده‌ها وجود نداشته باشد.

کد خبر 802560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.