گرمایش زمستانی دوبلین با یک خلاقیت شهری

دوبلین از اجرایی شدن پروژه گرمایش منطقه‌ای خود خبر داد که یک شبکه گرمایش پایدار را به ساکنان و مشاغل ارائه می‌دهد و به دستیابی به اهداف بلندمدت آب‌وهوایی ایرلند کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شورای شهر دوبلین، پروژه گرمایش منطقه‌ای خود را با هدف ارمغان گرمای سبز و پایدار برای خانه‌ها و ساختمان‌های دوبلین به مرحله اجرا درآورد. این پروژه یک شبکه گرمایشی مدرن و پایدار را به ساکنان و مشاغل دوبلین ارائه می‌دهد و به اهداف بلندمدت آب‌وهوایی و کاهش کربن ایرلند کمک می‌کند. این طرح پس از تکمیل، دوبلین را به بزرگترین سیستم گرمایش منطقه‌ای در سراسر ایرلند مجهز خواهد کرد.

پایداری انرژی در دوبلین با اجرای شبکه گرمایش منطقه‌ای

هدف فاز نخست پروژه دریافت گرمای تولیدشده در تأسیسات تبدیل زباله به انرژی دوبلین (DWtE) و استفاده مجدد از آن برای گرم کردن ساختمان‌ها و سیستم‌های آب آن‌ها در سه منطقه منتخب شهری دوبلین است. پروژه گرمایش منطقه‌ای این شهر همچنین پتانسیل جذب گرما را از سایر تأسیسات صنعتی مناطق خواهد داشت و در زمان مناسب به مناطق دیگر در سراسر پایتخت ایرلند گسترش پیدا خواهد کرد.

شورای شهر در این راه از همکاری یک متخصص مفاهیم خلاقانه انرژی‌های کم‌کربن بهره‌مند خواهد شد که مسئول طراحی مفهومی و اولیه مرکز انرژی جدید واقع در مجاورت نیروگاه زباله به انرژی، همچنین طراحی پیچیده هیدرولیک شبکه خواهد بود.

این متخصص با بیش از ۶۵ سال تجربه در پروژه‌های گرمایش منطقه‌ای دانمارک، از مهارت گسترده جهانی خود استفاده خواهد کرد و در این پروژه به‌عنوان بخشی از اقدامات مقدماتی، از تخصص تونل‌زنی خود در راستای ارائه طرح اولیه و دقیق احداث تونل برای جای دادن خطوط لوله شبکه حرارتی پروژه بهره برده است.

پایداری انرژی در دوبلین با اجرای شبکه گرمایش منطقه‌ای

همکاری صورت‌گرفته همچنین به جذب شرکای سرمایه‌گذاری مشترک برای اجرای پروژه از طریق رویکرد طراحی-ساخت کمک خواهد کرد که شامل نظارت بر ادغام فرآیندهای طراحی و ساخت‌وساز برای ساده کردن تحویل و افزایش کارایی طرح می‌شود.

پروژه حاضر این پتانسیل را دارد که جذب پروژه‌های گرمای زباله را برای آینده‌ای پایدارتر جهت‌دهی کند. پروژه‌های این‌چنینی نه‌تنها در دستیابی به اهداف پایداری، بلکه در پیشبرد اهداف انتقال انرژی جهانی نیز ارزشمند هستند.

کد خبر 802142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.