۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶
دیوارپوش ضد ضربه چیست؟

دیوارپوش ضدضربه چیست؟ این دیوارپوش‌ها در کجا استفاده می‌شوند و چه مزایایی دارند؟ وظیفه اصلی دیوارپوش ضدضربه مقاومت در برابر ضربه‌ها و فشارهای احتمالی به دیوار است.

این دیوارپوش‌ها انواع مختلفی دارند و در بسیاری از ساختمان‌ها با کاربری‌های مختلف استفاده می‌شوند.

آشنایی با انواع دیوارپوش ضد ضربه

دیوارپوش‌های ضدضربه در صنعت ساختمان‌سازی بسیار محبوب هستند و به‌تدریج جایگزین دیوارپوش‌های معمولی خواهند شد. این دیوارپوش‌ها در جنس سنگ، آجر، بتن و پی وی سی تولید می‌شوند و وظیفه محافظت از دیوار در برابر ضربه و فشار را دارند. فضاهای مسکونی، اداری و تجاری، محیط‌های مناسبی برای به‌کارگیری دیوارپوش ضدضربه هستند. در ادامه درباره انواع دیوارپوش‌های ضدضربه‌ای که شرکت آذران تولید می‌کند بیشتر صحبت خواهیم کرد.

دیوارپوش ضد ضربه سنگی؛ دیوارپوشی با مقاومت بالا

دیوارپوش‌های سنگی یکی از بهترین دیوارپوش‌های ضدضربه موجود در بازار هستند. احتمالا می‌دانید دیوارپوش استونیت چیست اما این نوع دیوارپوش با ضدضربه‌های سنگی متفاوت است. دیوارپوش‌های ضد ضربه سنگی هیچ درزی ندارند و در اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند. البته رایج‌ترین ابعاد دیوارپوش ضد ضربه سنگی یک متر در 22 سانتی‌متر و دو متر در 80 سانتی‌متر است. این دیوارپوش نشکن، طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی دارد و از ضخامت مناسبی برخوردار است.

دیوارپوش ضد ضربه آجری؛ یکی از جذاب ترین مدل های دیوارپوش

دیوارپوش‌های آجری علاوه‌بر اینکه ضدضربه هستند، عایق‌های حرارتی بسیار خوبی نیز به شمار می‌روند. این دیوارپوش‌ها در عرض 20 سانتی‌متر و ضخامت حداکثر دو سانتی‌متر تولید می‌شوند و تنوع طرح و رنگ بالایی دارند. دیوارپوش ضدضربه آجری گزینه مناسبی برای استفاده در منازل مسکونی است؛ چراکه ظاهر بسیار جذابی دارد و به محیط خانه گرما می‌بخشد. برای داشتن دکوری خاص و زیبا می‌توانید از این دیوارپوش‌ها استفاده کنید.

دیوارپوش ضد ضربه بتنی؛ جدیدترین و مدرن ترین دیوارپوش ضد ضربه

دیوارپوش ضد ضربه بتنی از جدیدترین دیوارهای ضدضربه عرضه شده به بازارهای ایران است. این دیوارپوش ابعاد مختلفی دارد؛ اما تایل‌های بتنی در اندازه‌های 50×50 و 50×90 طرفداران بیشتری دارند. دیوارپوش‌های بتنی با چسب به یکدیگر وصل و سپس شیارهای آن‌ها با پودر بندکشی پوشیده می‌شوند. شاید تصور کنید که بتن ظاهر خشک و زشتی داشته باشد؛ اما در واقع، دیوارهای ضدضربه بتنی علاوه‌بر مزایای متعدد، ظاهری مدرن و جذاب دارند.

دیوارپوش ضد ضربه پی وی سی؛ بهترین دیوارپوش ضد ضربه بازار

دیوارپوش ضد ضربه چیست؟

ما پیش‍‌تر در این‌باره که دیوارپوش پی وی سی چیست صحبت کرده‌ایم. دیوارپوش ضد ضربه PVC، بهترین دیوارپوش ضد ضربه موجود در بازار است. این موضوع درباره سقف کاذب پی وی سی نیز صادق است. این دیوارپوش‌ها اغلب در سایز سه متر در 20 سانتی‌متر تولید می‌شوند و کاربرد فراوانی در بخش‌های مختلف ساختمان‌های مسکونی و غیرمسکونی دارند.

دیوارپوش پی وی سی علاوه‌بر ضدضربه بودن، عایق صوت و رطوبت است و در طرح‌های سفید و روکش‌دار به بازار عرضه می‌شود. برای نصب این دیوارپوش‌ها باید دو تایل را کنار یکدیگر قرار دهید و سپس با دستگاه پمپ باد آن‌ها را در جای خود فیکس کنید.

کاربرد دیوارپوش ضد ضربه

پس از آشنایی با انواع دیوارپوش ضد ضربه، نوبت به صحبت درباره کاربرد آن‌ها رسیده است. دیوارپوش‌های ضدضربه مقاومت بالایی در برابر ضربه و فشار دارند و تقریبا نشکن هستند. به همین دلیل در محیط‌های مسکونی، اداری و تجاری استفاده می‌شوند. در ادامه به چند مورد از رایج‌ترین مکان‌ها برای استفاده از دیوارپوش ضدضربه اشاره می‌کنیم.

  • در دکوراسیون داخلی و مشاعات منازل مسکونی
  • در محیط‌های تجاری و درمانی مانند رستوران‌ها، اداره‌ها،‌ فروشگاه‌ها، هتل ها و بیمارستان‌ها
  • در محیط‌ها و آشپزخانه‌های صنعتی برای محافظت دیوارها در برابر ماشین‌آلات سنگین
  • در محیط‌های آموزشی مانند دانشگاه‌ها، مدارس و مهدکودک‌ها

دیوارپوش‌های ضدضربه بسیار کاربردی هستند و از دیوار در برابر ضربه محافظت می‌کنند. حتی برخی از آن‌ها نقش عایق صوت و حرارت نیز دارند. در اغلب محیط‌های مسکونی و غیرمسکونی می‌توانید از این دیوارپوش‌های جذاب استفاده کنید.

مزایای دیوارپوش ضد ضربه

مهم‌ترین مزیت دیوارپوش ضدضربه، مقاومت آن‌ در برابر ضربه است؛ اما مزیت این دیوارها فقط به همین یک مورد ختم نمی‌شود. در ادامه با سایر مزایای این دیوارپوش‌ها آشنا خواهید شد.

  • نصب آسان
  • خاصیت آنتی‌باکتریال
  • مقاومت در برابر حرارت
  • شستشوی راحت و سریع
  • تنوع در طرح و رنگ
  • افزایش زیبایی دکوراسیون

حتی بسیاری از دیوارپوش‌های ضدضربه در برابر رطوبت نیز مقاوم هستند و از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کنند. شاید هزینه خرید و نصب این دیوارپوش‌ها بالاتر از دیوارپوش‌های معمولی باشد؛ اما با استفاده از آن‌ها در مجموع هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کنید.

قیمت دیوارپوش ضد ضربه

دیوارپوش ضد ضربه چیست؟

قیمت دیوارپوش ضد ضربه به عواملی همچون جنس، برند و متراژ دیوارپوش بستگی دارد. فقط هنگام خرید دیوارپوش ضد ضربه به محل نصب، میزان مقاومت دیوارپوش، کیفیت مواد سازنده و همچنین زیبایی بصری آن توجه کنید. با خرید از برندهای معتبر، هیچ مشکلی از لحاظ کیفیت و قیمت دیوارپوش نخواهید داشت. اگرچه نوسان قیمت بسیار قابل‌توجه است؛ اما با مراجعه به تولیدکننده و حذف واسطه‌ها می‌توانید هزینه‌های نهایی را تا حدودی کاهش دهید.

شرکت آذران فضانما؛ معتبرترین تولیدکننده دیوارپوش ضد ضربه در ایران

دیوارپوش‌های ضدضربه در دهه اخیر بسیار محبوب شده‌اند و در صنعت ساختمان‌سازی به‌طور گسترده استفاده می‌شوند. برای خرید دیوارپوش ضد ضربه پی وی سی با خاصیت آنتی‌باکتریال و ضدقارچ، در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع، به هلدینگ آذران مراجعه کنید. این هلدینگ با سابقه بیش از دو دهه در زمینه تولید دیوارپوش پی وی سی و به‌کارگیری پیشرفته‌ترین تجهیزات روز دنیا، همواره در تلاش برای جلب رضایت مشتریان است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات و خدمات این مجموعه وارد صفحه اصلی شوید یا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

کد خبر 799682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.