تقویت مرکز ۱۳۷ شهرداری موجب ارتقای سرمایه اجتماعی می‌شود

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین گفت: مرکز ۱۳۷ چشم و گوش شهرداری قزوین است و در صورت تقویت و توجه به مرکز ۱۳۷ ارتقای سرمایه اجتماعی و بازیابی اعتماد عمومی را شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محسن حق‌شناس امشب _چهارشنبه هجدهم مهر_ در جلسه علنی شورا با اشاره به آمار مرکز ۱۳۷ در نیمه نخست امسال اظهار کرد: داده‌های آماری مرکز ۱۳۷ نشان می‌دهد تماس‌های شهروندان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری داشته، به گونه‌ای که در برخی از حوزه‌‎ها افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی و حتی ۶۰ درصدی وجود داشته است.

وی در ادامه به چرایی تأکید بر تقویت مرکز ۱۳۷ پرداخت و افزود: اگر بر ضرورت تقویت مرکز ۱۳۷ تاکید می‌شود، به این دلیل است که شهروندان با طرح مسائل شهری در این سامانه مدیران را از مسائل منطقه خود آگاه می‌کند که می‌تواند در بودجه نویسی و حتی برنامه‌ریزی شهری دیده شود.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه البته این موضوع به شرط حساسیت مدیران امکان‌پذیر است و در واقع می‌تواند نوعی نیازسنجی شهری تلقی شود، گفت: داده‌های مرکز ۱۳۷ حتی می‌تواند یکی از منابع ارزیابی عملکرد مدیران باشد؛ یعنی «رضایت شهروندی» یکی از ارکان مهم شایسته‌گزینی مدیران واقع شود.

حق‌شناس با ذکر اینکه تقویت مرکز ۱۳۷ بروکراسی اداری را کاهش می‌دهد، ادامه داد: چنانچه شهروندان از مسیر سامانه ۱۳۷ درخواست خود را مطرح کنند، هم مراجعات مردمی کاهش می‌یابد و هم شهروندان از سردرگمی در ادارات نجات می‌یابند و هم روند اداری درخواست سریع‌تر انجام می‌شود؛ البته اگر در اولویت بررسی مدیران مناطق و سازمان‌ها باشد.

وی خاطرنشان کرد: مرکز ۱۳۷ چشم و گوش شهرداری قزوین است و در صورت تقویت و توجه به مرکز ۱۳۷ ارتقای سرمایه اجتماعی و بازیابی اعتماد عمومی را شاهد خواهیم بود. همچنین با تحقق این مهم حس تعلق به شهر منجر به افزایش مشارکت شهروندان در اداره شهر شده و این مهم با شنیدن صدای شهروندان و پیگیری در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.

رئیس کمیسیون خدمات‌شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین با یادآوری اینکه مدیران مناطق و سازمان‌های شهرداری باید گوش شنوایی برای صدای شهروندان داشته باشند، گفت: این مدیران باید نسبت به تحقق مطالبات مردمی حساسیت داشته باشند تا در کوتاه‌ترین زمان بیشترین خدمت را به مردم ارائه دهند.

حق‌شناس اضافه کرد: می‌پذیرم که مدیران برای اداره مطلوب شهر با مشکلاتی مواجه هستند؛ اما تفاوت دارد مدیری که صدای مردم را می‌شنود و مدیری که توجهی به مطالبات بحق مردم ندارد. این تفاوت در دو ناحیه متصل شهری امامزاده علی (ع) و امامزاده حسین (ع) مشهود است که با تغییر مسئولان ناحیه شاهد افزایش رضایتمندی شهروندان هستیم.

وی ادامه داد: البته در کنار توجه و حساسیت مدیران شهری نسبت به درخواست‌های شهروندان در سامانه ۱۳۷، اصلاح فرآیندها، ارتقای نرم‌افزار سامانه و امکانات سخت افزاری مرکز ۱۳۷ هم ضروری است.

کد خبر 799002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.