از پرداخت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها تا حمایت زندانیان برای خوداشتغالی

ایمنا از افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۵۹ طرح عمرانی مقارن با هفته انتظامی، پرداخت وام چهار میلیارد تومانی به شرکت‌های دانش‌بنیان، بیمه دانش‌آموزان سراسر کشور در برابر حوادث، تأمین ۵۰.۵ درصد تجهیزات سخت‌افزاری آموزش‌وپرورش کشور و اعطای ۵۵ میلیارد تسهیلات خود اشتغالی به زندانیان در بسته خبری پنجره امید می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبری پنجره امید به سراغ افتتاح، بهره‌برداری و کلنگ‌زنی ۱۵۹ طرح عمرانی مقارن با هفته انتظامی می‌رویم، در ادامه نیز پرداخت وام چهار میلیارد تومانی به شرکت‌های دانش‌بنیان مطرح شده است، همچنین بیمه شدن دانش‌آموزان سراسر کشور در برابر حوادث، تأمین ۵۰.۵ درصد تجهیزات سخت‌افزاری آموزش‌وپرورش کشور با کمک خیران و ‏‬ اعطای ۵۵ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به زندانیان آزاد شده نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

افتتاح، بهره‌برداری و کلنگ‌زنی ۱۵۹ طرح عمرانی مقارن با هفته انتظامی

افتتاح، بهره‌برداری و کلنگ‌زنی ۱۵۹ طرح عمرانی مقارن با هفته انتظامی

سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی کشور در آئین افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های عمرانی در هفته انتظامی سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: در ابتدا صمیمانه و مخلصانه، مشتاقانه‌ترین تشکر را از کسانی که تلاش کردند پروژه‌های عمرانی به سرانجام برسد داریم و بی‌تردید، این امر خدمت‌رسانی به مردم با هر قدم و قلمی قابل تقدیر است.

وی افزود: هر واحد عمرانی که در مجموعه انتظامی به بهره‌برداری می‌رسد، می‌تواند امیدآفرین و هویت‌بخش به سازمان انتظامی باشد و اماکنی که دارای استانداردهای لازم برای خدمت‌رسانی به مردم هستند، روحیه‌بخش به سازمان خواهند بود و در این مورد سرعت باید مد نظر قرار گیرد.

فرمانده کل انتظامی کشور خاطرنشان کرد: امروز فرماندهان و مسئولان باید به صورت جهادی در پیشبرد پروژه‌های عمرانی به ویژه منازل سازمانی و ملکی اقدام کنند و این مهم را مدنظر قرار دهند که الزامات اداری نباید اهداف تعیین شده را تحت‌الشعاع قرار دهد.

سردار رادان با بیان اینکه باید مأموریت و مأمور توأم با هم پشتیبانی شوند، خاطرنشان کرد: این دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند و یک مدیر کاربلد و توانا باید در کنار انجام مأموریت از مأمور نیز پشتیبانی‌های لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ساخت ۱۰۰ هزار واحد سازمانی با منطقی خاص برنامه‌ریزی شده است، عنوان کرد: با توجه به تکثر مأموریت‌ها که همکاران باید انجام دهند و لزوم پشتیبانی از آنها، باید بتوانیم ۱۰۰ هزار واحد سازمانی تعیین شده را در موعد مقرر به سرانجام برسانیم و این مأموریت جزو روحیه‌بخش‌ترین اقدامات برای مجموعه فراجا محسوب می‌شود، از تمام فرماندهان و همکاران و مسئولان دعوت می‌کنم تا در این مسیر، حرکت جهادگونه همراه با سرعت و دقت داشته باشند.

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به بهره‌برداری و کلنگ‌زنی ۱۵۹ طرح اضافه کرد: این طرح‌ها با بودجه‌های بالغ بر ۳۰۰ هزار میلیارد تومان امروز افتتاح شد که امیدواریم بتوانیم مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، اقدامات خود را پیش ببریم.

از پرداخت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها تا حمایت زندانیان برای خوداشتغالی

پرداخت وام ۴ میلیارد تومانی به شرکت‌های دانش بنیان

حسین سلمانی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی تجهیزات پزشکی با بیان اینکه وام چهار میلیارد تومانی به شرکت‌های دانش بنیان فعال در نمایشگاه تجهیزات مراقبت‌های پرستاری پرداخت می‌شود، اظهار کرد: این وام با توجه به نیاز شرکت‌های دانش بنیان برای نمونه‌سازی یا سرمایه در گردش این شرکت‌ها و بر اساس قوانین صندوق نوآوری و شکوفایی پرداخت می‌شود و در صورت ارائه معرفی‌نامه از سوی سازمان نظام پرستاری این وام با تسهیلات ویژه در اختیار شرکت‌های فعال در حوزه تولید تجهیزات مرتبط با حوزه پرستاری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه همچنین شرکت‌های فن‌آور در حوزه تولید تجهیزات مرتبط با حوزه پرستاری می‌توانند با ارائه معرفی‌نامه از سازمان نظام پرستاری یک میلیارد تومان وام را به صورت تسهیل شده دریافت کنند؛ بازپرداخت این وام ۱۸ ماهه یا ۲۴ ماهه است و در صورت تکمیل مدارک، متقاضیان با ارائه معرفی‌نامه می‌توانند ظرف دو هفته این وام را دریافت کنند.

نخستین نمایشگاه تجهیزات مراقبت‌های پرستاری و مراقبت از بیماران، سالمندان و کودکان در ایران همزمان با هفته پرستار در پانزدهم تا هجدهم آبان با همکاری سازمان نظام پرستاری در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود و این نمایشگاه نخستین نمایشگاه تجهیزات مرتبط با مراقبت‌های پرستاری در ایران و خاورمیانه خواهد بود و حرکت مهمی در راستای نشان دادن نقش اقتصادی پرستاران به شمار می‌رود.

دانش‌آموزان سراسر کشور تحت پوشش بیمه حوادث قرار گرفتند

دانش‌آموزان سراسر کشور تحت پوشش بیمه حوادث قرار گرفتند

مهدی نیک‌فر، مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش در تشریح شرایط استفاده از این بیمه اظهار کرد: دانش‌آموزان، نوآموزان، هنرجویان و کارکنان وزارت آموزش‌وپرورش در قبال فوت، جرح و نقص عضو یا از کارافتادگی جزئی و کلی دائم در اثر حوادث و همچنین هزینه‌های پزشکی ناشی از حوادث مشمول بیمه در طول شبانه روز در داخل و خارج از کشور، عمل‌های جراحی مستلزم بستری شدن در بیمارستان‌ها یا مراکز جراحی محدود، هزینه خرید و پیوند کلیه مازاد بر تعهدات بیمه‌گر پایه، تحت پوشش بیمه حوادث قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته مبلغ بیمه به ازای هر دانش‌آموز ۳۰ هزار تومان بود، افزود: در سال جاری علی‌رغم بالا رفتن شرح تعهدات شامل افزایش ۱۰۰ درصدی هزینه‌های درمان سرپایی و بیمارستانی ناشی از هر حادثه و انجام عمل جراحی ناشی از بیماری، علاوه بر سهم بیمه‌گر پایه، به شرط بستری در بیمارستان از ۱۵ به ۳۰ میلیون و افزایش ۶۷ درصدی پرداخت بخشی از هزینه‌های درمان بیماران صعب‌العلاج و پر هزینه از ۱۲ به ۲۰ میلیون تومان، مبلغ بیمه با کاهش ۴.۵ درصدی به ۲۸ هزار و ۶۰۰ تومان کاهش یافته است.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش ادامه داد: بر اساس قرارداد، به غیر از موارد استثنایی مندرج در قرارداد، در صورت وقوع حادثه در خارج از مدرسه، دانش‌آموز می‌تواند از خدمات بیمه دانش‌آموزی بهره‌مند شود، همچنین در این قرارداد برای کاروان‌های راهیان نور، اردوها و مسابقات از زمان اعزام از محل سکونت یا تحصیل تا زمان برگشت به محل سکونت یا تحصیل پوشش بیمه‌ای برقرار خواهد بود.

نیک‌فر با بیان اینکه در کنار این خدمات، هرساله دانش‌آموزان و همکاران دارای بیماری صعب‌العلاج (شامل سرطان، ام اس، پیوند کلیه، اختلالات تنفسی نادر و اختلالات خود ایمنی) با تأیید کمیسیون پزشکی شرکت بیمه، می‌توانند از خدمات بلاعوض بهره‌مند شوند؛ اظهار کرد: کارکنان مدارس به ویژه مدیران و معاونان که خود را بیمه حوادث می‌کنند، می‌توانند از پوشش تعهدات بیمه‌ای به خصوص بیمه مسئولیت مدنی برخوردار شوند.

از پرداخت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها تا حمایت زندانیان برای خوداشتغالی

تأمین ۵۰.۵ درصد تجهیزات سخت‌افزاری آموزش‌وپرورش کشور با کمک خیران

احمد محمودزاده، معاون وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه ۵۰.۵ درصد تجهیزات سخت‌افزاری آموزش‌وپرورش کشور توسط خیران تأمین می‌‎شود، اظهار کرد: مدیریت ۱۶.۵ میلیون نفر دانش‌آموز در کشور بسیار سخت است و این وزارتخانه برای مدیریت این تعداد دانش‌آموز نیاز به همکاری و یاری خیران دارد؛ سیستم آموزش و تربیت کشور به همکاری رسانه‌ها، انجمن‌ها و خیران برای انجام وظایف خود نیاز دارد.

وی گفت: مؤسسه راه ایمان در امر مدرسه‌سازی، مدرسه‌یاری و مدرسه‌داری به آموزش‌وپرورش بسیار کمک می‌کند، از سایر خیران نیز تقاضا داریم در این مسیر خطیر در کنار آموزش‌وپرورش به دانش‌آموزان خدمت کنند.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: این وزارتخانه تلاش دارد تا حتی یک دانش‌آموز از چرخه آموزشی دور نباشد و در کنار این موضوع به مقوله کیفیت بخشی آموزش نیز پرداخته شود، بر این اساس برای تحقق عدالت آموزشی به عنوان شعار دولت، دسترسی تمام دانش‌آموزان به امکانات آموزشی به صورت برابر مورد تاکید این وزارتخانه است.

از پرداخت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها تا حمایت زندانیان برای خوداشتغالی

اعطای ۵۵ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به زندانیان آزاد شده

فرهاد بهرامی، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی قزوین از پرداخت ۵۵ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به زندانیان آزاده شده استان در نیمه نخست سال جاری خبر داد و اظهار کرد: ۴۸ میلیارد ریال تسهیلات نیز در همین مدت برای اشتغال خانواده‌های واجد شرایط زندانیان پرداخت شده است.

وی افزود: در شش ماه نخست سال جاری پرونده ۱۵۰ نفر از زندانیان در نشست کمیته اشتغال مورد بررسی قرار گرفته و ۳۷ نفر از واجدان شرایط، برای دریافت تسهیلات خود اشتغالی به بانک‌های عامل تجارت و صادرات معرفی شدند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی قزوین تصریح کرد: زندانیان آزاد شده با دریافت تسهیلات ویژه در بخش‌های مختلف از جمله خدمات، کشاورزی، دامداری و تولیدی مشغول به کار شده و با تأمین معیشت و کسب روزی حلال، زمینه زندگی سالم برای آنها فراهم شده است.

بهرامی خاطرنشان کرد: در سال جاری ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی برای خانواده زندانیان نیز فراهم شده و تا مبلغ ۴۸ میلیارد ریال به ۳۲ نفر از خانواده‌های واجد شرایط تخصیص داده شده است.

کد خبر 798901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.