مرضیه امیدی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در حال حاضر دغدغه مربیان، روانشناسان و والدین آموزش مهارتهای لازم به کودکان برای آغاز دوره دبستان است.
وی افزود: کودک برای فراگیری و یادگیری موضوعهای درسی لازم است مهارتهای پیشنیاز را بیاموزد، همچنین این مهارتها میتواند مقدمهای برای یادگیری بهتر و موفقیتهای بیشتر در طول سال تحصیلی باشد.
روانشناس و مشاور کودک بابیان اینکه مداخله زود هنگام والدین در امر یادگیری مشکلاتی را ایجاد میکند، گفت: مداخله در یادگیری موضوعات درسی سبب میشود، یادگیری در کودک با تأخیر و کندی نسبت به گروه همسالان اتفاق بیفتد.
وی در خصوص اینکه بخشی از این مهارتها، مهارتهای حرکتی محسوب میشود و دارای زیرمجموعه است، ادامه داد: مهارتهای حرکتی شامل حرکت درشت، حرکت ظریف، تعادل، مهارتهای ادراکی حرکتی، حافظه و توجه است.
امیدی خاطرنشان کرد: دغدغه آموزشی مربیان پیش دبستانی باید در وهله اول آموزش مهارت به کودکان پیش دبستانی باشد، والدین برای افزایش تأثیرپذیری، بهتر است، در روند آموزش مهارتها همراه باشند و زمان کافی به تمرین و تکرار اختصاص دهند تا آموزش نتیجه بهتری داشته باشد.