تقدیر از آتش‌نشانان در صحن علنی شورای شهر اصفهان

به‌مناسبت روز آتش‌نشانی و خدمات ایمنی از جمعی از آتش‌نشانان اصفهانی تقدیر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، به مناسبت روز آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، به نمایندگی از آتش‌نشانان اصفهانی از ۱۰ نفر از آتش‌نشانانی که در جریان حوادث مختلف رشادت‌هایی به نمایش گذاشتند و سبب نجات شهروندان شدند، تقدیر صورت گرفت.

تقدیر از آتش‌نشانان در صحن علنی شورای شهر اصفهان

آتش‌نشانی اصفهان یکی از بهترین آتش‌نشانی‌های کشور است

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان در این جلسه گفت: آتش‌نشانی اصفهان یکی از بهترین آتش‌نشانی‌های کشور از حیث منابع انسانی، تجهیزات، دانش و فناوری‌های است و در لبه علم و فناوری حرکت می‌کند که جای ستایش دارد.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان همواره از نظر جسمی و روحی در آماده‌باش هستند، افزود:. آن‌ها هر لحظه منتظر یک حادثه و خبر هستند که نتیجه آن استرس و فشار روانی است که گاهی مورد کم‌توجهی قرار می‌گیرد و فقط سختی جسمی را می‌بینیم.

شهردار اصفهان بیان کرد: آتش‌نشان جزو چند شغلی است که در رویاهای کودکان وجود دارد و این نشان می‌دهد که آتش‌نشانان از چهره‌های محبوب جامعه هستند.

تقدیر از آتش‌نشانان در صحن علنی شورای شهر اصفهان

حمایت‌های مدیریت شهری انگیزه آتش‌نشانان را دوچندان می‌کند

آتشپاد دوم محمدمهدی مقدس‌زاده، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: حمایت‌های شهردار و شورای اسلامی شهر است که انگیزه مأموریت‌ها را در سازمان ما دوچندان می‌کند که از این حمایت‌ها تقدیر و تشکر می‌کنیم.

تقدیر از آتش‌نشانان در صحن علنی شورای شهر اصفهان

سیدامیر سامع، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: طی دو تا سه سال اخیر با همت مدیریت شهری، هیئت مدیره آتش‌نشانی و مدیران سازمان، تلاش‌های خوبی برای تأمین تجهیزات و مسائل رفاهی و شغلی این قشر صورت گرفت.

وی افزود: اگر تجهیزات آتش‌نشان کامل باشد، اما رشادت وجود نداشته باشد، کاری از پیش برده نمی‌شود، این آتش‌نشانان هستند که با جان‌فشانی خود رشادت می‌کنند؛ امیدواریم این ایثار برای زندگی آن‌ها بابرکت باشد.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ما نیز در جایگاه خود برای حمایت از این سازمان و آتش‌نشانان تشکر می‌کنیم و در حد توان خود در این حوزه قدم برمی‌داریم.

تقدیر از آتش‌نشانان در صحن علنی شورای شهر اصفهان

آتش‌نشانان با آمادگی جسمی و روحی، صحنه‌های بزرگی را رقم زدند

حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: آتش‌نشانان با آمادگی جسمی و روحی، صحنه‌های بزرگی را رقم زدند، در این میان از شهدای آتش‌نشان به‌ویژه شهید اکبری یاد می‌کنیم.

وی افزود: از عزیزانی که با جان خود خدمت می‌کنند تقدیری که جبران‌کننده زحماتشان باشد، نمی‌توانیم به‌عمل آوریم، اما تمام تلاش ما رفع مشکلات شغلی این عزیزان از جمله مسکن آن‌ها است که امیدواریم اتفاق ویژه‌ای در این خصوص صورت گیرد.

تقدیر از آتش‌نشانان در صحن علنی شورای شهر اصفهان

یکی از مأموریت‌های اصلی شهرداری ارتقای سطح ایمنی است

مصطفی نباتی‌نژاد، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: یکی از مأموریت‌های اصلی شهرداری ارتقای سطح ایمنی است و آتش‌نشانان با جان‌فشانی خود این کار را انجام می‌دهند که ان‌شاءالله خداوند بالاترین پاداش‌ها را به آن‌ها عطا خواهد کرد.

وی افزود: این رشادت‌ها باید برای کودکان و نوجوانان شهر تبیین شود تا با الگوهایی از جوانمردی آشنا شوند. در بسیاری اوقات فرهنگ نوع‌دوستی ممکن است رنگ ببازد؛ طی یک تفاهم‌نامه برای این آموزش‌ها و تبیین‌ها می‌توان اقدام کرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اصفهان شهری خیرخیز است و پیشنهاد می‌کنم بنیاد یا صندوق حامیان، میان افرادی که با رشادت‌های آتش‌نشانان جان تازه‌ای یافتند تشکیل شود تا این بنیاد یا صندوق حامی آتش‌نشانان باشد.

تقدیر از آتش‌نشانان در صحن علنی شورای شهر اصفهان

علی صالحی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: میانگین سنی آتش‌نشانان افتخارآفرین شاید زیر ۴۰ سال حتی ۳۵ سال باشد و این نوید را می‌دهد که سال‌ها از رشادت و توانمندی این عزیزان می‌توان بهره برد.

وی با اشاره به لزوم تأمین تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی گفت: اصفهان تجارب و ظرفیت خوبی در این زمینه دارد، اما همچنان می‌توان تجهیزات این حوزه را تکمیل کرد و از تجهیزات به‌روز و دانش‌بنیان بهره برد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در حوزه رسانه موضوعی تحت عنوان خبر خوب داریم، اما خبر خوب دادن به معنای مخدری عمل کردن نیست، بلکه می‌توان خبر را به‌گونه‌ای انعکاس داد که مردم احساس امنیت کنند. این خبر خوب می‌تواند در حوزه حوادث نیز دیده شود، نوع انعکاس می‌تواند به سمت دلاوری‌ها و رشادت‌ها برود، به این صورت هم مردم با مجموعه آتش‌نشانی ارتباط می‌گیرند و هم کمک می‌شود تا آرامش به دل‌های مردم بازگردد.

صالحی با اشاره به معرفی قهرمانان گمنام گفت: در کلاس شهر می‌توان قصه‌های واقعی را ضمیمه کرد، همچنین می‌توان پیوست روایت رسانه‌ای را در عملیات‌ها داشته باشیم تا چهره شاخص حادثه به عنوان قهرمان گمنام ثبت شود و هفته‌ای یک مرتبه این قهرمانان در حوزه‌های ایمنی و آتش‌نشانی به مردم معرفی شوند.

به گزارش ایمنا، در ادامه این جلسه ۱۰ نفر از آتش‌نشانانی که در مأموریت‌های انجام‌شده رشادت‌هایی داشتند به نمایندگی از همه آتش‌نشانان تقدیر شدند.

کد خبر 797608

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.