تمهیدات ویژه برای معلولان در سی‌وششمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان

رئیس کمیته معلولان سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از تمهیدات ویژه برای افراد دارای معلولیت در این دوره جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان خبر داد.

علی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به نقش مهم جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در فراهم‌سازی شرایط برای حضور افراد دارای معلولیت اظهار کرد: در سی‌ویکمین دوره جشنواره نیز تجربه مشابهی داشتیم و من مسئولیت هماهنگی کامل حضور افراد دارای معلولیت را بر عهده داشتم، از این‌رو سال جاری نیز تلاش کرده‌ایم که با استفاده از تجربیات سال‌های گذشته، میزبان خوبی برای این افراد باشیم.

وی افزود: یکی از اقدامات مهمی که از سال گذشته آغاز کردیم، ایجاد ارتباط مؤثر با مدارس استثنایی بود و این رویکرد سال جاری نیز ادامه پیدا کرده است.

رئیس کمیته معلولان سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان تاکید کرد: علاوه‌بر همکاری با انجمن‌هایی که در حوزه حقوق افراد دارای معلولیت فعال هستند، برای نخستین‌بار با مدارس استثنایی نیز ارتباط برقرار کردیم که سال جاری این ارتباط ادامه دارد، با این تفاوت که سال جاری به‌صورت رسمی اعلام آمادگی کردیم تا کودکان و نوجوانان دارای معلولیت جسمی حرکتی بتوانند به همراه خانواده‌های خود در جشنواره حضور پیدا کنند.

عباسی با اشاره به تمهیدات ویژه‌ای که برای این منظور در نظر گرفته شده است، گفت: برای تسهیل حضور افراد دارای معلولیت، به مناسب‌سازی ورودی پردیس سینمایی چهارباغ پرداخته‌ایم و افرادی را مستقر کرده‌ایم تا به آن‌ها در ورود به سینما کمک کنند، همچنین این امکان فراهم شده تا افرادی که از ویلچر استفاده می‌کنند و با خودرو شخصی به جشنواره می‌آیند، به راحتی وارد محیط سینما شوند و از فیلم‌های جشنواره بهره‌مند شوند.

وی درباره افزایش آگاهی دیگر حاضران در جشنواره نسبت به نحوه تعامل با افراد دارای معلولیت ادامه داد: در راستای افزایش آگاهی افراد حاضر در سالن‌های سینما، محتوایی تهیه شده است تا رفتار صحیح در مواجهه با افراد دارای معلولیت آموزش داده شود.

رئیس کمیته معلولان سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: هدف این است که تمام حاضران بدانند چگونه به نحو احسن با این افراد تعامل کرده و آن‌ها را هدایت کنند.

عباسی گفت: سال جاری نتوانستیم میزبان افرادی باشیم که دارای معلولیت‌های بینایی و شنوایی هستند، اما تمام تلاش خود را می‌کنیم که در طول سال، اگر شرایط فراهم شود، با هماهنگی دبیرخانه جشنواره، فیلم‌هایی را برای آن‌ها مناسب‌سازی و در طول سال پخش کنیم؛ البته اگر شرایط فراهم نشد، این نیاز را به مسئولان گوشزد خواهیم کرد تا در دوره‌های آینده نیز امکان حضور افراد دارای معلولیت شنوایی و بینایی فراهم شود.

کد خبر 797467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.