حق بیمه شخص ثالث باید بر اساس شیوه رانندگی تعیین شود

رئیس پلیس راهور فراجا معتقد گفت: باید سیستم‌هایی راه اندازی شود که با ارزیابی رفتار و شیوه رانندگی افراد، حق بیمه شخص ثالث خودروی راننده تعیین شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پلیس راهور فراجا؛ سردار سید تیمور حسینی روز شنبه پس از دیدار با پرویز خوشکلام خسروشاهی رئیس کل بیمه مرکزی، بر لزوم اصلاح قوانین بیمه شخص ثالث و نقش مؤثر همکاری‌های مشترک برای کاهش تصادفات و بهبود خدمات‌دهی به مردم تأکید کرد.

وی یکی از محورهای این دیدار را بررسی نقش مهم همکاری‌های میان پلیس و صنعت بیمه در ارتقای خدمات مرتبط با رانندگی و کاهش حوادث دانست و افزود: از نظر پلیس، شیوه رانندگی یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در تعیین میزان حق بیمه شخص ثالث است.

سردار حسینی ادامه داد: بر همین اساس، باید سیستم‌هایی راه‌اندازی شود که به‌صورت دقیق‌تر و علمی‌تر، رفتارهای رانندگان را ارزیابی و به تناسب آن، حق بیمه تعیین شود. این اقدام می‌تواند تأثیر بسزایی در کاهش تخلفات رانندگی داشته باشد.

رئیس پلیس راهور فراجا تاکید کرد: در این نشست همچنین به مشکلات موجود در اجرای قانون بیمه شخص ثالث پرداختیم و راهکارهایی برای اصلاح و بهبود این قانون مطرح شد.

به گفته وی، همکاری‌های مشترک پلیس و بیمه مرکزی، می‌تواند نقش مؤثری در کاهش حوادث رانندگی و تسهیل فرایند ارائه خدمات بیمه‌ای به مردم داشته باشد.

رئیس پلیس راهور فراجا تاکید کرد: مصمم هستیم تا با تداوم این همکاری‌ها، فرهنگ رانندگی ایمن‌تر را در جامعه تقویت کنیم و به کاهش خسارات جانی و مالی کمک کنیم.


۲۰ هزار سامانه ثبت تخلف در جاده‌ها نیاز داریم

به گزارش پلیس راهور، سردار حسینی با اعلام اینکه این نیرو برای پوشش کل جاده‌ها و خیابان‌های کشور به ۲۰ هزار سامانه ثبت تخلف نیاز دارد، یکی از بهترین راهکارهای کاهش تصادفات را مجهز شدن تمامی جاده‌ها به این دوربین‌ها عنوان کرد.

وی در گفت و گویی اظهار داشت: اکنون تنها ۳۰ درصد از جاده‌های کشور، دوربین‌های ثبت میانگین سرعت دارند و برای پوشش ۱۰۰ درصدی ما به ۲۰ هزار سامانه ثبت تخلف نیاز داریم.

وی خواستار آن شد که دولت برای کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن، تجهیزات پلیس راهور را تکمیل کنند.

کد خبر 797450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.