فرانسه میزبان جذاب‌ترین محله جهان/ دوستانه‌ترین کشورهای جهان برای زندگی مهاجران

جدیدترین خبرهای شهرهای جهان ایمنا را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بازگشت تراموا به حمل‌ونقل پایدار در شهرهای آینده، بروکسل میزبان مینی‌توربین‌های شهری برای تأمین برق سبز، رونمایی شهر آلمانی از ساختمان اداری بازیافتی، کاهش رفاه و سلامت روان جوانان در اروپا، نقش چشمگیر رشد گردشگری بر رونق اقتصادی امارات متحده عربی، رونمایی هیتاچی از نخستین فناوری بهینه‌سازی مبتنی بر هوش مصنوعی در صنایع ریلی، کیوسک‌های گردشگری؛ راهی برای رونق توریسم شهری، مقابله با ترافیک به روش رانندگی از راه دور و هوش مصنوعی، دوستانه‌ترین کشورهای جهان برای زندگی مهاجران، تهیه نقشه دیجیتال انرژی سبز اروپا، انقلاب خورشیدی در بزرگترین نیروگاه‌های جهان، بام‌های پلکانی؛ فضای عمومی جدید در شهرها و بزرگترین تراموای جهان با ظرفیت یک هواپیما در آلمان را در این بسته خبری شهرهای جهان ایمنا بخوانید.

فرانسه میزبان جذاب‌ترین محله جهان/ انقلاب خورشیدی در بزرگترین نیروگاه‌های جهان

بازگشت تراموا به حمل‌ونقل پایدار در شهرهای آینده

پیشرفت در عصر فناوری به‌طور معمول با حذف سیستم‌های قدیمی به نفع نوآوری‌های جدید همراه است، اما در حوزه حمل‌ونقل شهری استثنای قابل‌توجهی در حال ظهور است؛ تراموا به‌عنوان یکی از روش‌های حمل‌ونقل عمومی به صحنه برمی‌گردد.

افزایش نگرانی‌ها در مورد تغییرات اقلیمی، آلودگی هوا و ترافیک در شهرهای بزرگ، نیاز به راه‌حل‌های پایدارتر در حوزه حمل‌ونقل را در اولویت برنامه‌های شهری قرار داده است. افزایش فشار بر شهرها برای کاهش آلایندگی‌ها و هدف‌گذاری برای کاهش ۵۵ درصدی گازهای گلخانه‌ای طی یک دهه، آنها را به استفاده از گزینه‌های سبز و پایدار واداشته است تا ردپای کربن حوزه حمل‌ونقل را کاهش دهند.

تراموا به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین و مؤثرترین روش‌های حمل‌ونقل عمومی در حال بازگشت به صحنه است تا شهرها را در رسیدن به این اهداف پایداری یاری رساند. این سیستم ریلی بدون نیاز به زیرساخت جدید، از خیابان‌های موجود استفاده می‌کند و بدون ایجاد آلودگی صوتی، به صورت روان و کارآمد به بهبود کیفیت زندگی ساکنان شهری و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای کمک می‌کند.

فرانسه میزبان جذاب‌ترین محله جهان/ انقلاب خورشیدی در بزرگترین نیروگاه‌های جهان

فرانسه میزبان «باحال‌‎ترین» محله جهان

یکی از محله‌های مارسی در رتبه‌بندی سالانه مجله Time Out به عنوان «باحال‌ترین محله جهان» شناخته شده است. نوتردام دومونت Notre-Dame-du-Mont که با گرافیتی‌های جذاب و ردیفی از فروشگاه‌های قدیمی شناخته می‌شود، یکی از ۳۸ محله‌ای است که توسط تیم جهانی نویسندگان و ویراستاران مجله Time Out به عنوان بهترین مکان برای بازدید شناسایی شده است.

دو محله اروپایی دیگر نیز در بین ۱۰ مکان برتر قرار گرفتند که شامل استوکس کرافت و سنت پل در بریستول انگلستان (مقام ششم) و پرنسیپ رئال در لیسبون پرتغال (مقام هشتم) است.

فرانسه میزبان جذاب‌ترین محله جهان/ انقلاب خورشیدی در بزرگترین نیروگاه‌های جهان

شهر بندری مارسی در جنوب فرانسه، جمعیت متنوع، فرهنگ غنی و آب و هوای مدیترانه‌ای دارد. نوتردام دومونت که زمانی به‌عنوان منطقه هنرمندان شناخته می‌شد، میزبان رستوران‌های پرجنب‌وجوش، نانوایی‌های نمادین، کتابفروشی‌های نوستالژی، گالری‌های هنری و فروشگاه‌های مستقل است.
انواع مختلفی از اقامتگاه‌ها در این منطقه وجود دارد که سبک‌های زندگی متفاوتی را نشان می‌دهد. صبح‌ها در میدان این محله، غرفه‌های غذا و کتاب برپا می‌شود و عطر گل‌فروشان محلی معمولاً چهارشنبه‌ها فضای میدان را پر می‌کند.
بوتیک‌ها و بازارهایی که شبیه بازارهای آفریقای شمالی هستند نیز در این محله زیاد دیده می‌شوند. از آنجایی که این بخش از شهر محل زندگی بسیاری از مهاجران الجزایری است، بازارهای آن پر از کباب، نان‌ها محلی و کیک‌های شیرین است.

فرانسه میزبان جذاب‌ترین محله جهان/ انقلاب خورشیدی در بزرگترین نیروگاه‌های جهان

مجله Time Out چندین محله در سراسر جهان از حومه‌های نادیده گرفته‌شده تا مکان‌های جذاب تاریخی دوره رنسانس را به علت انعکاس بهترین فرهنگ شهرها، روحیه جامعه، زندگی شبانه، غذا و نوشیدنی انتخاب کرده است.

در فرانسه، Belleville پاریس به دلیل فضای پرجنب‌وجوش و مجموعه‌ای از جشن‌ها و کارناوال‌ها در جایگاه بیستم قرار دارد.
Zabłocie در کراکوف لهستان، به علت پارک‌های کنار رودخانه و غذاخوری‌های خلاقانه‌اش در کنار مکان‌های شاخصی همچون کارخانه اسکار شیندلر و موزه بروتالیستی هنرهای معاصر (MOCAK) به عنوان یکی از محله‌های جذاب شهری شناخته می‌شود.
بریتانیا، پرتغال و فنلاند نیز از دیگر کشورهای اروپایی بودند که هرکدام به علت میزبانی از محله‌های نوستالژی یا مناطق پرجنب‌جوشی که ساکنان را به سمت خود می‌کشاند، در Time Out برتر شناخته شدند.

دوستانه‌ترین کشورهای جهان برای زندگی مهاجران

احساس دوستی یا راحتی به تجربیات شخصی هر فرد و افرادی بستگی دارد که با آن‌ها ملاقات می‌کند، تا آنجا که حتی ممکن است انسان در یک کشور دوست، احساس ناخوشایندی داشته باشد، اما در کشوری غریب به‌طور کامل احساس راحتی کند. افراد به‌عنوان مهاجر دائمی یا گردشگر موقت، زمانی که با نگرش مثبت نسبت به مردم شهرها و فرهنگ‌های دیگر وارد آن شهر می‌شوند، احساس راحتی خواهند داشت.

دوستانه‌ترین کشورهای جهان برای زندگی مهاجران

طبق نظرسنجی سالانه پلتفرم متمرکز بر مهاجران بین‌المللی در این زمینه که کدام کشورها از مهاجران و مسافران خارجی استقبال بیشتری می‌کنند، کشورهای زیر دوستانه‌ترین کشورهای جهان برای مهاجران معرفی شدند:

مکزیک

برزیل

فیلیپین

اندونزی

ویتنام

عمان

کاستاریکا

تایلند

کنیا

یونان

این نظرسنجی چندین معیار از جمله سهولت یادگیری زبان، کیفیت محیط و سیستم‌های مراقبت بهداشتی و میزان رفتار صمیمانه و برخورد دوستانه مردم هر کشور را با مهاجران اندازه‌گیری می‌کند. نظرسنجی این وبگاه از نمایندگان ۱۷۴ ملیت در ۱۸۶ کشور مختلف انجام می‌گیرد.

در این نظرسنجی بعضی از مقاصد مسافرتی محبوب از جمله ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و فرانسه در زمره کشورهایی با برخوردهای غیردوستانه و حتی بی‌ادبانه قرار گرفتند و به ترتیب در رتبه‌های ۲۹، ۳۴ و ۴۲ از ۵۹ قرار گرفتند. سوئیس، اتریش و کویت نیز کشورهایی با غیردوستانه‌ترین رفتار با مهاجران هستند.

رتبه‌های این نظرسنجی طی چند سال متوالی به‌طور چشمگیری متغیر بوده است، زیرا عوامل زیادی بر نگرش یک کشور نسبت به مسافران خارجی یا مهاجران تأثیر می‌گذارد. به‌عنوان مثال رتبه بریتانیا در لیست دوستانه‌ترین کشورهای جهان از نوزدهم تا پنجاه‌وششم متغیر بوده است.

در سال ۲۰۲۱ تایوان عنوان دوستانه‌ترین و پذیراترین کشور برای مهاجران در جهان را از آن خود کرد، این کشور نه‌تنها مردمی با برخوردهای صمیمانه دارد، بلکه یادگیری زبان آن‌ها نیز آسان است و البته درصد زیادی از مردم محلی آن به انگلیسی نیز صحبت می‌کنند. این کشور برای چهار سال متوالی رتبه نخست را در رده‌بندی کیفیت زندگی کسب کرد و ۹۴ درصد از پاسخ‌دهندگان نظرسنجی‌ها سیستم مراقبت‌های بهداشتی آن را مقرون‌به‌صرفه ارزیابی کردند. ۹۶ درصد نیز کیفیت زندگی در آن را مطلوب دانستند که این امر توضیح می‌دهد چرا تایوان رتبه اول را در سلامت و رفاه دارد. تایوان همچنین در رده کار در خارج از کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داد و اکثر مهاجران از شغل خود و اقتصاد این کشور در کل رضایت دارند. به نظر می‌رسد ضعیف‌ترین بخش تایوان کیفیت هوای آن است که جایگاه میانی لیست را به خود اختصاص داد و در رتبه بیست‌ویکم قرار گرفت‌.

دوستانه‌ترین کشورهای جهان برای زندگی مهاجران

کشورهای جهان با رفتار غیردوستانه

در انتهای لیست دوستانه‌ترین کشورهای جهان، کویت از نظر صمیمیت و سهولت مهاجران برای سکونت، از میان ۵۹ کشور در رتبه آخر قرار گرفت. ۴۶ درصد از مهاجران این کشور به‌هیچ‌وجه حسی مشابهِ بودن در خانه خود را ندارند و حدود ۴۴ درصد احساس می‌کنند که مردم کویت از خارجی‌ها استقبال نمی‌کنند.

ژاپن نیز در این رده‌بندی به کویت نزدیک است. مهاجران یادگیری زبان این کشور را دشوار می‌دانند و معتقدند هرچند این کشور مردمان خوبی دارد، اما آن‌ها از خارجی‌ها در فرهنگ خود استقبال نمی‌کنند.

قابل توجه این است که این کشورها تنها پایین‌ترین جایگاه در میان ۵۹ کشور گنجانده‌شده در نظرسنجی سال جاری را به خود اختصاص داده‌اند و بیش از ۱۳۰ کشور دیگر وجود دارند که در این فهرست قرار نگرفته‌اند.

بروکسل میزبان مینی‌توربین‌های شهری برای تأمین برق سبز

بروکسل نوعی توربین‌های بادی کوچک‌مقیاس را روی پشت‌بام ساختمان‌های مرتفع در نظر گرفته است که هزینه پایینی را برای تولید برق سبز برای خانوارها به همراه دارد.

انقلاب انرژی سبز در سراسر اروپا در حال گسترش است که به‌طور عمده توسط پیشرفت‌های فناوری فراگیر پنل‌های خورشیدی و توربین‌های بادی تأمین می‌شود. با این حال، قابل توجه است که از بین این دو فناوری، تنها پنل‌های خورشیدی برای نصب در حومه شهر و مراکز شهرها مناسب و انعطاف‌پذیر تشخیص داده شده است.

از سوی دیگر به نظر می‌رسد که به‌طور سنتی، کاربردتوربین‌های بادی صرفاً برای کارایی در مکان‌های فراساحلی دریایی یا بالای کوه‌ها در نظر گرفته شده است اما اگر بتوانید ظرفیت تولید برق را از طریق باد به قلب شهرها بیاورید چه؟ این دقیقاً همان چیزی است که بروکسل به لطف یک مدل توربین بادی کوچک‌تر طراحی‌شده توسط استارتاپ Renewind تصمیم گرفته است آن را امتحان کند.

درست مانند پنل‌های خورشیدی، مینی توربین بادی Renewind را می‌توان روی پشت بام ساختمان نصب کرد و شروع به تأمین برق برای خانواده‌ها در سطح محلی اما پربازده کرد. این رویکرد می‌تواند یک تغییر رویکرد تأمین انرژی به نفع شهرهایی باشد که آفتاب زیادی ندارند اما در معرض جریان هوای منظم هستند.

فرانسه میزبان جذاب‌ترین محله جهان/ انقلاب خورشیدی در بزرگترین نیروگاه‌های جهان

رونمایی شهر آلمانی از ساختمان اداری بازیافتی

مونیخ آلمان از یک ساختمان جدید اداری به نام موناکو رونمایی کرده است که از دو بخش کار و بازی به‌طور هم‌زمان پشتیبانی می‌کند و روکش آن از جنس پلاستیکی بازیافتی است.

محله صنعتی قدیم ورکس‌ویرتال Werksviertel مونیخ که با تغییر کاربری به‌عنوان یک کانون فرهنگی شناخته شده بود، از سال ۲۰۱۶ به یک منطقه کاری و تفریحی پویا تبدیل شده است. این محله در جدیدترین تحولات خود میزبان یک ساختمان اداری رنگارنگ موسوم به «موناکو»، با روکش پلاستیکی متشکل از مواد بازیافتی و اشکال متمایز شده است و محیط اداری متعادلی از کار و بازی ارائه می‌دهد.

ساختمان موناکو از دو بخش مجزا تشکیل شده که منعکس‌کننده ویژگی‌های کاربری ترکیبی این منطقه است. بخش «کار» یک بلوک مکعبی پوشانده‌شده از آجرهای «کلینکر» احیاشده از تخریب‌های منطقه‌ای است که به سبک تکه‌تکه‌ای برای برجسته کردن ریشه‌های متنوع آن ارائه شده و مکمل آن، بخش «بازی» در امتداد انتهای شمالی بلوک کار است که با شینگل‌های رنگارنگ پوشانده شده است.

۷۰ درصد این روکش توسط یک تولیدکننده مستقر در آمستردام تأمین شده است که از زباله‌های پلاستیکی این مصالح را تولید می‌کند. شینگل نوعی پوشش بام است که با لایه فایبرگلاس برای افزایش مقاومت تولید می‌شود و با دانه‌های معدنی با رنگهای متنوع پوشانده شده است. این محصول برای سقف‌های شیبدار و پوشش دیوارهای عمودی کاربرد دارد.

فرانسه میزبان جذاب‌ترین محله جهان/ انقلاب خورشیدی در بزرگترین نیروگاه‌های جهان

کاهش رفاه و سلامت روان جوانان در اروپا

اروپا به‌ویژه اتحادیه اروپا، به‌عنوان یکی از مرفه‌ترین مناطق در جهان در نظر گرفته می‌شود. با این حال بسیاری از جوانان در داخل مرزهای آن با کاهش روزافزون رفاه و افزایش نگرانی در مورد سلامت روان مواجه هستند.

ماه گذشته، انجمن کودکان بریتانیا گزارشی را منتشر کرد که به وضعیت رفاه جوانان در بریتانیا و مقایسه آن‌ها با همسالانشان در اروپا می‌پرداخت. گزارش موسوم به «کودکی خوب» در سال ۲۰۲۴ نشان داد که به‌طور متوسط ۱۶.۶ درصد از جوانان اروپایی از زندگی خود ناراضی هستند که معادل یک نفر از هر شش نفر در سراسر قاره است. هلند کمترین میزان را داشت و تنها ۶.۷ درصد از نوجوانان پانزده‌ساله از زندگی خود راضی نبودند.

به‌طور مشابه، کشورهای شمال اروپا فنلاند و دانمارک نیز رتبه‌های خوبی را کسب کردند و به ترتیب تنها ۱۰.۸ درصد و ۱۱.۳ درصد رضایت پایینی از زندگی را گزارش کردند. از سوی دیگر، بریتانیا بالاترین سطح پایین رضایت از زندگی را در میان جوانان گزارش کرده است که ۲۵.۲ درصد است و پس از آن لهستان (۲۴.۴ درصد) و مالت (۲۳.۶ درصد) قرار دارند.

یافته‌های گزارش کودکی خوب ۲۰۲۴ هشداردهنده است و تصویری غیرقابل قبول از رفاه کودکان در بریتانیا را نشان می‌دهد. جک اونیل، مدیر سیاست‌گذاری و امور عمومی جامعه کودکان به یورونیوز هلث گفت: «رفاه جوانان نیز رو به کاهش است. هنگامی که به معیارهای خاص نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که عملکرد بریتانیا به‌طور قابل‌توجهی بدتر از سایر کشورهای اروپایی است. ما می‌دانیم که بحران هزینه زندگی در بریتانیا بر فرصت‌هایی برای جوانان برای استراحت یا لذت بردن از معاشرت با دوستان یا خانواده تأثیر می‌گذارد.»

فرانسه میزبان جذاب‌ترین محله جهان/ انقلاب خورشیدی در بزرگترین نیروگاه‌های جهان

نقش چشمگیر رشد گردشگری بر رونق اقتصادی امارات متحده عربی

امارات متحده عربی شاهد رشد چشمگیر گردشگری در فاصله ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۴ بوده است که این امر نقش چشمگیری در رونق اقتصادی این کشور ایفا می‌کند.

مخارج خرده‌فروشی بازدیدکنندگان بین‌المللی امارات متحده عربی احیای قابل‌توجهی داشته است و با رونق سفرهای ورودی از سراسر جهان به این کشور، گردشگری همچنان نقش مهمی در تقویت رشد اقتصادی آن دارد.

بر اساس داده‌های سیستم ویزانت VisaNet تعداد بازدیدکنندگان بین‌المللی امارات متحده عربی از سه ماهه دوم ۲۰۲۲ تا سه ماهه دوم ۲۰۲۴ شاهد افزایش ۷۰ درصدی بوده و هزینه‌های گردشگری در همین دوره به‌طور تقریبی دو برابر شده است.

رشد یادشده به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از روند کلی رشد در شورای همکاری خلیج‌فارس است. امارات متحده عربی ۵۴ درصد از مسافران بین‌المللی شورای همکاری خلیج‌فارس را در سه ماهه دوم ۲۰۲۲ و سه ماهه دوم ۲۰۲۳ تشکیل می‌داد و در سه ماهه دوم ۲۰۲۴ با اندکی کاهش به ۵۳ درصد کاهش پیدا کرد.

امارات متحده عربی پربازدیدترین کشور در شورای همکاری خلیج فارس است که مسافران را برای خرید، تفریح، آموزش، مراقبت‌های بهداشتی، تجارت و فرصت‌های سرمایه‌گذاری به خود جذب می‌کند. این کشور همچنین میزبان بیش از ۱۰۰ هزار مقیم فرامرزی است، یعنی کسانی که شش ماه را در امارات و سایر روزهای سال را در خارج از کشور می‌گذرانند. این افراد بیش از ۲۰ درصد به حجم تراکنش‌های ورودی این کشور کمک می‌کنند.

فرانسه میزبان جذاب‌ترین محله جهان/ انقلاب خورشیدی در بزرگترین نیروگاه‌های جهان

رونمایی هیتاچی از نخستین فناوری بهینه‌سازی مبتنی بر هوش مصنوعی در صنایع ریلی

شرکت ترابری ریلی هیتاچی ریل Hitachi Rail، از جدیدترین مجموعه مدیریت دارایی دیجیتال خود با فناوری هوش مصنوعی NVIDIA (مخترع پردازنده گرافیکی و عامل پیشرفت در هوش مصنوعی، HPC، بازی، طراحی خلاقانه، وسایل‌نقلیه خودران و روباتیک) رونمایی کرده است.

این مجموعه HMAX مخفف Hyper Mobility Asset Expert) به‌معنای کارشناس دارایی هایپرموبیلیتی نام دارد و یک پلتفرم مدیریت دارایی یکپارچه است که طیف وسیعی از راه‌حل‌های دیجیتالی هوش مصنوعی را برای بهینه‌سازی قطارها، سیگنالینگ و مدیریت زیرساخت‌ها به اپراتورهای حمل‌ونقل ارائه می‌دهد.

ابزارهای دیجیتال شرکت یادشده در حال حاضر از حسگرهای دیجیتال برای نظارت از راه دور بر سلامت دارایی‌ها و بهبود عملکرد آن‌ها استفاده می‌کنند، با این حال شرکت ادعا می‌کند که پلتفرم جدید جهشی رو به جلو است که در آن جمع‌آوری داده‌های زنده با فناوری هوش مصنوعی ترکیب می‌شود تا سرعت، سهولت و عمق تجزیه‌وتحلیل‌ها را افزایش دهد. با استفاده از بینش ارائه‌شده توسط این پلتفرم، اپراتورها می‌توانند خدمات خود را با دقت بیشتری پیش‌بینی و بهینه‌سازی کنند و تغییر دهند.

هیتاچی‌ریل از پلتفرم و ابزارهای نرم‌افزاری هوش مصنوعی صنعتی NVIDIA و مرکز عالی هوش مصنوعی هیتاچی دیجیتال و تخصص مهندسی نرم‌افزار برای ارائه راه‌حل‌های پیشرفته‌تر و نوآورانه به اپراتورهای خود استفاده می‌کند. معماری لبه‌ای تا ابری پلتفرم دیجیتال جدید آن نیز به این معنی است که مشتریان آن می‌توانند از طریق یک پورتال واحد و مراکز عملیاتی، از راه دور به این نوآوری‌ها دسترسی داشته باشند.

فرانسه میزبان جذاب‌ترین محله جهان/ انقلاب خورشیدی در بزرگترین نیروگاه‌های جهان

کیوسک‌های گردشگری؛ راهی برای رونق توریسم شهری

افزایش چشمگیر گردشگری در اروپا بر اهمیت نیاز به خدمات مؤثر و محلی برای مسافران بیش‌از پیش تأکید دارد؛ مراکز اطلاعات گردشگری منبع معتبری در این زمینه هستند و نقش کلیدی در بهبود تجربه سفر برای گردشگران ایفا می‌کنند.

گردشگری صنعت پر رونقی است که با جذب جمعیت گسترده بازدیدکنندگان از سراسر جهان، تأثیرات مثبت قابل‌توجهی بر جوامع محلی می‌گذارد. این تأثیرات فراتر از بخش اقتصادی است و در جنبه‌های اجتماعی، فرهنگی و زیست‌محیطی به وضوح مشاهده می‌شود، به‌ویژه زمانی که گردشگری پایدار تقویت شود و به حفاظت از تنوع زیستی و میراث فرهنگی کمک کند.

روند روبه رشد صنعت گردشگری نیاز به پشتیبانی کارآمد و محلی از بازدیدکنندگان را بیش‌ازپیش برجسته کرده است، چراکه رونق گردشگری به تسهیلاتی بستگی دارد که شهر میزبان برای گردشگران ارائه می‌دهد. یکی از این تسهیلات، مراکز اطلاع‌رسانی درباره تمام جنبه‌های سفر به این شهرها است که می‌تواند نقش مهمی در بهبود تجربیات گردشگران و ارتقای گردشگری پایدار ایفا کنند.

این مراکز به گردشگران اطلاعات دقیق و مفیدی درباره جاذبه‌های محلی، فعالیت‌ها، مکان‌های اقامت و رستوران‌ها ارائه می‌دهد و به آنها کمک می‌کند تا برنامه‌ریزی بهتری برای سفر خود داشته باشند. کیوسک‌ها و مراکز اطلاعات می‌توانند در راستای آگاهی‌بخشی به گردشگران درباره اهمیت حفظ محیط‌زیست و رفتارهای پایدار گام بزرگی بردارند که این نقش را می‌توان در معماری این مراکز و سازگاری ساختمان آنها با اقلیم شهر و محیط‌زیست برجسته کرد. اروپا در زمینه ارائه اطلاعات مربوط برای گردشگران در قالب کیوسک‌های شهری موفق عمل کرده است و استقرار آن‌ها را به‌عنوان یک الزام برای گردشگران مهیا کرده است.

فرانسه میزبان جذاب‌ترین محله جهان/ انقلاب خورشیدی در بزرگترین نیروگاه‌های جهان

مقابله با ترافیک به روش رانندگی از راه دور و هوش مصنوعی

دو شرکت فناوری جهانی فعال در زمینه‌های هوش مصنوعی و رانندگی از راه دور با امضای توافق‌نامه متعهد شدند با استفاده از داده‌های مکانی و هوش مصنوعی، تعداد ماشین‌های موجود در خیابان‌های خاورمیانه، آفریقا و کشورهای منتخب آسیا و اقیانوسیه را کاهش دهند.

این مشارکت شرکت‌ها را قادر می‌کند تا به‌طور مشترک راه‌حل‌های فناوری رانندگی از راه دور مستقر در خاورمیانه، آفریقا و کشورهای منتخب آسیا و اقیانوسیه را گسترش دهند، علاوه بر این با راه‌اندازی یک بازوی مشترک تحقیق و توسعه همراه خواهد بود که به توسعه و گسترش نسل بعدی فناوری‌های خودمختار اختصاص دارد.

مشارکت شکل‌گرفته همچنین از زیرساخت‌های عملیاتی، داده‌ها و قابلیت‌های هوش مصنوعی و تخصص رانندگی از راه دور برای پیشبرد پیشرفت‌های وسایل‌نقلیه خودران در سطح جهانی و رسیدگی به تقاضای رو به رشد برای حالت‌های پیشرفته تردد استفاده می‌کند.

رانندگی از راه دور توانایی عمیقی در افزایش مقرون‌به‌صرفه بودن عملیات ناوگان دارد و همراه با پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی، فراتر از پیشرفت‌های کنونی پیش می‌رود و تجربه کلی رانندگی را برای رانندگان تلفنی، کاربران و شرکا بهبود می‌بخشد.

فرانسه میزبان جذاب‌ترین محله جهان/ انقلاب خورشیدی در بزرگترین نیروگاه‌های جهان

نقشه دیجیتال انرژی سبز اروپا تهیه شد

نقشه دیجیتال راهکارهای انرژی سبز اروپا تهیه شده است که بر اساس آن می‌توان بنا بر موقعیت هر منطقه، نوآوری‌ها و ابتکارات ویژه انرژی تجدیدپذیر هر شهر را تنها با یک کلیک پیدا کرد. انتقال انرژی سبز در اروپا به علت بحران‌های انرژی، رو به افزایش است و هر روز به ابتکارات و نوآوری‌های انرژی پاک در این قاره افزوده می‌شود.

سازمان حمایتی موسوم به فراتر از سوخت‌های فسیلی Beyond Fossil Fuels (BFF)، طی ابتکاری، نقشه راه‌حل‌های انرژی سبز و تعاملی اروپا را راه اندازی کرد. این نقشه در حال حاضر دارای ۲۵۰ نمونه از راهکارهای انرژی تجدیدپذیر محلی است که طیف متنوعی از فناوری‌ها و مکان‌ها را پوشش می‌دهد؛ از پشت‌بام‌های خورشیدی گرفته تا مزارع بادی، از راه‌آهن سبز تا پروژه‌های نوآورانه پارکینگ، از استفاده مجدد از سایت‌های صنعتی تا کاربردهای بهره‌وری انرژی در ساختمان‌های عمومی.

استفاده از این نقشه دیجیتال بسیار آسان و کاربردی است. کاربران می‌توانند به‌سادگی روی مکان‌های مختلف اروپا کلیک کنند که در آن پروژه‌های انرژی خلاق اجرا شده است. این ابزار همچنین به افراد اجازه می‌دهد تا نمونه‌ها را بر اساس ویژگی‌های مختلف نظیر نوع انرژی، میزان تولید و مکان جغرافیایی فیلتر کنند.

فرانسه میزبان جذاب‌ترین محله جهان/ انقلاب خورشیدی در بزرگترین نیروگاه‌های جهان

انقلاب خورشیدی در بزرگترین نیروگاه‌های جهان

توجه به انرژی‌های تجدیدپذیر، به‌ویژه انرژی خورشید، با افزایش نگرانی‌ها درباره تغییرات اقلیمی بیشتر شده است و رقابت کشورهای مختلف برای ساخت بزرگ‌ترین نیروگاه‌های خورشیدی را افزایش داده که این امر تأثیر زیادی بر تولید انرژی پاک گذاشته است.

وجود آتش‌سوزی‌های ویرانگر و گسترده، افزایش بی‌رویه دما و بالا رفتن دمای اقیانوس‌ها طی چند دهه اخیر موجب تلاش بیشتر و گسترده‌تر در سطح جهانی برای کاهش انتشار گاز کربن شده است. در میان انواع منابع تجدیدپذیر جایگزین، نیروگاه‌های خورشیدی بیشتر مورد توجه و استفاده قرار گرفته است. در میان تمام کشورهایی که از این انرژی استفاده می‌کنند، چند کشور پیشتاز هستند و بزرگترین نیروگاه‌های خورشیدی در سراسر جهان را دارند.

کشور چین با داشتن پنج نیروگاه از مجموع ۱۵ نیروگاه برتر جهان در صدر کشورهای پیشرو قرار می‌گیرد. ظرفیت تولیدی کلی این کشور ۲۹۱۹ گیگاوات است که حدود ۳۷ درصد توان تولیدی در سراسر جهان محسوب می‌شود. ایالات متحده با ۱۲ درصد ظرفیت تولیدی در جایگاه دوم قرار می‌گیرد. کشور هند با وجود داشتن دو نیروگاه در فهرست نیروگاه‌های بزرگ جهان در رتبه پنجم قرار می‌گیرد. دلیل این مسئله کمبود پنل‌های خورشیدی در مناطق مسکونی است.

فرانسه میزبان جذاب‌ترین محله جهان/ انقلاب خورشیدی در بزرگترین نیروگاه‌های جهان

بام‌های پلکانی؛ فضای عمومی جدید در شهرها

بام پلکانی از جمله عناصر معماری مدرن است که امروزه به دلیل زیبایی‌شناسی و عملکرد منحصربه‌فرد، در طراحی ساختمان‌ها جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است و به بهینه‌سازی فضا و استفاده حداکثری از زمین کمک می‌کند.

بام‌های شیب‌دار و زمین‌های پلکانی از قدیمی‌ترین و در عین حال کاربردی‌ترین راه‌حل‌ها برای پراکندگی و تغییر جهت آب باران و در نتیجه مدیریت فرسایش خاک است. با وجود اینکه در بیشتر ساختمان‌های امروزی از بام‌های مسطح استفاده می‌شود، اما پیشرفت در مصالح و تکنیک‌های ساخت‌وساز راه را برای کاوش در طراحی و تغییرات چیدمان هموار کرده است که منجر به افزایش بام‌های سبز، راه‌حل‌های عایق غیرفعال و استفاده‌های نوآورانه‌تر از پشت‌بام‌ها شده است.

یکی از طرح‌های نوآورانه برای ساختمان‌ها، بام‌های پلکانی یا تراس‌دار است که فضای کاربردی بیشتری را برای سازه فراهم می‌کند. این نوع بام‌ها، به‌صورت طبقات چندگانه و مشرف به یکدیگر طراحی می‌شود و فضایی باز و جذاب را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که می‌توان از آن به‌عنوان یک مکان استراحت یا فضای سبز استفاده کرد. بام‌های پلکانی امکان ایجاد باغ‌های عمودی، نشیمن‌های فضای باز و حتی استخرهای کوچک را فراهم می‌آورد. این ویژگی‌ها سبب می‌شود تا ساختمان‌ها نه‌تنها از نظر کارایی، بلکه از نظر زیبایی‌شناسی نیز جاذبه بیشتری پیدا کنند.

فرانسه میزبان جذاب‌ترین محله جهان/ انقلاب خورشیدی در بزرگترین نیروگاه‌های جهان

بزرگترین تراموای جهان با ظرفیت یک هواپیما در آلمان

مانهایم آلمان بزرگترین تراموای جهان را وارد سیستم حمل‌ونقل عمومی خود کرد.

طولانی‌ترین تراموا در جهان آماده سرویس‌دهی در خیابان‌های منطقه متروپولیتن راین-نکار آلمان است که شامل شهرهای مانهایم، لودویگشافن و هایدلبرگ می‌شود.

این تراموا تقریباً ۶۰ متر (به طور دقیق ۵۸.۶۱) و مدل آن ForCity Smart 38T است. طول تراموا به آن اجازه می‌دهد تا مسافران بیشتری را حمل کند؛ در واقع ظرفیت آن ۳۶۸ نفر است که یک موفقیت بزرگ واقعی در چشم‌انداز حمل‌ونقل عمومی خیابان‌های مانهایم است.

سرعت این تراموا می‌تواند به ۸۰ کیلومتر در ساعت برسد اما آنچه واقعاً قابل‌توجه است طراحی ماژولار آن است. این بدان معناست که این تراموا (و همچنین ترامواهای کوتاه‌تر ۴۰ متری ساخت اشکودا) می‌توانند به دو نیم تقسیم شوند که امکان جابه‌جایی و نگهداری آسان‌تر در انبار را فراهم می‌کند.

علاوه بر این، دو نیمه تراموای بلندتر و کوتاه‌تر را می‌توان با هم ترکیب کرد تا یک تراموا به طول ۵۰ متر ایجاد شود. ترامواهای جدید برای خدمت به عنوان قطار شهری و البته برای مسیرهای بین‌شهری طراحی شده‌اند، زیرا می‌توانند ترددهای بالا و مسافران زیاد را در مدیریت کنند.

فرانسه میزبان جذاب‌ترین محله جهان/ انقلاب خورشیدی در بزرگترین نیروگاه‌های جهان

کد خبر 796874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.