اجماع‌سازی کارشناسی و نخبگانی در «شهرآیند»

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: قرار است روی روندها، نوآیندها، ظرفیت‌ها و مشکلات، اجماع‌سازی کارشناسی نخبگانی داشته باشیم؛ تاکنون در مجموع جلسات رویدادهای شهرآیند چهار پیش رویداد برگزار شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مصطفی نباتی‌نژاد امروز _پنجشنبه دوازدهم مهر_ در نشست شهرآیند «رویداد آینده‌نگاری شهر اصفهان» با موضوع تدوین برنامه جامع شهر اصفهان اظهار کرد: در مسیر تدوین برنامه جامع، یکی از خروجی‌ها و محصولات مشاور، بحث روندها و آینده‌نگاری پیرامون شهر اصفهان است.

وی با بیان اینکه بخشی از تجویزها باید مبتنی بر روندها، نوآیندها، ظرفیت‌ها و مشکلاتی که در شهر اصفهان وجود دارد، باشد، یادآور شد: ما احساس می‌کنیم که بخشی از آن واقعیت، به این صورت است که روندها نزولی، صعودی، خوش‌بینانه یا بدبینانه است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: قرار است روی روندها، نوایندها، ظرفیت‌ها و مشکلات اجماع‌سازی کارشناسی نخبگانی انجام شود؛ البته تاکنون در مجموع جلسات رویدادهای شهرآیند که به این بخش از طرح جامع برمی‌گردد، طبق برنامه‌ریزی‌ها برگزار شده است.

وی با تاکید بر اینکه در پیش رویدادها مقرر شده ابزار دقیق‌سازی شود، افزود: در رویدادهای نهایی، آن ابزار که فهرستی از مشکلات، ظرفیت‌ها، روندها و نوآیندها است، در اختیار ذی‌نفعان قرار می‌گیرد تا آن را تکمیل کنند.

نباتی‌نژاد با اشاره به اولویت‌بندی مجموعه ذی‌نفعان به‌ویژه طبقه خبرگی و نخبگی شهر گفت: کسانی که مسئولیت دارند یا منتقد مسئله هستند، یا کسانی که دارای تجربیات ملی راجع به اصفهان بوده یا تعلق خاطر به اصفهان دارند، به یک چهارچوب مشترک مشخص خواهند رسید که مبتنی بر روندها، نوآیندها، مشکلات و ظرفیت‌ها، استراتژی است و سناریوهایی می‌نویسند که مشاور بر اساس آنها تدوین را داشته باشد.

وی ادامه داد: بخشی از ایرادهای مطرح شده در جلسه فرمی بود که نسبت به ابزار مطرح شد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مستقل از اعتباری که وزارت مسکن و شهرسازی برای این پروژه در نظر گرفته است، با تاکید شورا اعتباری نیز از سوی شهرداری اختصاص داده شده است، ادامه داد: گروه نظارتی تشکیل شده و در این راستا تضارب افکار صورت می‌گیرد، امروز نیز گروه ناظر، انتقادات فرمی و محتوایی خود را بیان کردند و مشاور تمام موارد را لحاظ کرد، البته جمع‌بندی مشاور هم در سرگروه‌ها و کمیسیون‌ها لحاظ می‌شود.

وی گفت: امیدواریم یک ابزار، با روایی بالا آماده شود و در اختیار ذی‌نفعان قرار گیرد، همچنین خروجی‌ها و اولویت مورد اجماع و اتفاق نظر باشد.

کد خبر 796766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.