واکنش شخصیت‌ها به عملیات «وعده صادق ۲» چه بود؟

در پی حمله ایران به رژیم جنایتکار صهیونیستی و تحقق عملیات «وعده صادق ۲» شخصیت‌های کشور نسبت به این موضوع در صفحات اجتماعی‌ واکنش‌ نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در پی حمله ایران به رژیم جنایتکار صهیونیستی و تحقق عملیات «وعده صادق ۲» مسئولان کشور نسبت به این موضوع در صفحات اجتماعی خود واکنش‌هایی داشتند که در ادامه مروری بر آن‌ها خواهیم داشت:

صفحه دفتر رهبر انقلاب در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«ضربات جبهه مقاومت بر پیکره فرسوده و رو به زوال رژیم صهیونی به حول و قوه الهی کوبنده‌تر خواهد شد.»

«نصر من الله و فتح قریب»

واکنش مسئولان به عملیات «وعده صادق ۲» چه بود؟

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«‏بر اساس حقوق مشروع و با هدف صلح و امنیت برای ایران و منطقه، پاسخ قاطع به تجاوزات رژیم صهیونیستی داده شد. این اقدام در دفاع از منافع و اتباع ایرانی بود. نتانیاهو بداند ایران جنگ‌طلب نیست، اما در برابر هر تهدیدی قاطعانه می‌ایستد. این تنها گوشه‌ای از توان ماست. با ایران وارد درگیری نشوید.»

واکنش مسئولان به عملیات «وعده صادق ۲» چه بود؟

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در شبکه اجتماعی ایکس در واکنش به موشک باران سرزمین‌های اشغالی از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نوشت:

«تنها گوشه‌ای از قدرت ایران به متجاوزان نشان داده شد. با تمام توان و بر اساس حق دفاع مشروع مقابل جنگ‌افروزی رژیم صهیونیستی می‌ایستیم. در برابر تهدیدات دشمن پاسخ‌های دور از انتظاری طراحی شده است.

اگر می‌دانستید چه برای شما آماده شده تهدید ایران سربلند را همین الان متوقف می‌کردید.»

قالیباف: تنها گوشه ای از قدرت ایران به متجاوزان نشان داده شد

سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت:

«غروب امشب ما از حق خود برای دفاع مشروع بر اساس ماده ۵١ منشور استفاده کردیم و منحصراً پایگاه‌های نظامی و امنیتی را، که مسئول نسل‌کشی در غزه و لبنان هستند، هدف قرار دادیم؛ این اقدام بعد از تقریباً دو ماه خویشتن‌داری بسیار زیاد از سوی ما، به‌منظور فراهم کردن امکان آتش‌بس در غزه بود.

اقدام ما به پایان رسیده است مگر آنکه رژیم اسرائیلی بخواهد واکنش‌های بیشتری را از سوی ما شاهد باشد. در این حالت پاسخ ما قوی‌تر و با قدرت بیشتری خواهد بود؛ حامیان اسرائیل اکنون مسئولیت بیشتری برای متوقف کردن جنگ‌افروزان تل‌آویو به جای دخالت احمقانه دارند.»

واکنش مسئولان به عملیات «وعده صادق ۲» چه بود؟

علی لاریجانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز نوشت:

‏ «یا فاتح خیبر، علی (ع) مدد»

واکنش مسئولان به عملیات «وعده صادق ۲» چه بود؟

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه نیز صبح امروز نوشت:

«مبتنی بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد، حق دفاع مشروع و حمایت از امنیت، حاکمیت و تمامیت سرزمینی ایران در مقابل متجاوزان متوهّم و خیره سر، قاطع و محکم عمل کردیم.
▪️توانایی، شجاعت، قدرت و اقتدار دفاعی قوای مسلح جمهوری اسلامی ایران و در رأس آن‌ها حکمت، درایت و صلابت فرماندهی معظم کل قوا، موجب فخر و اعتزاز همه ایرانیان است.
▪️به ثبات و امنیت منطقه پایبندیم و در مقابل متجاوزان سخت عمل خواهیم کرد.
▪️رژیم صهیونیستی و حامیان آن بدانند جمهوری اسلامی ایران به آنچه می‌گوید، قاطع عمل می‌کند.
▪️هیچ اقدام ماجراجویانه و نسنجیده‌ای علیه حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند.
یک‌بار دیگر اثبات شد دستان بلند ایران به هر نقطه‌ای که اراده کند، می‌رسد.
▪️چهره آینده منطقه و غرب آسیا را صاحبان منطقه و ملت‌های اصیل و ریشه‌دار آن ترسیم خواهند کرد، نه اشغالگران و متجاوزان بی‌ریشه و بی‌هویت.

واکنش مسئولان به عملیات «وعده صادق ۲» چه بود؟

محمدجواد ظریف، معاون راهبردی رئیس‌جمهور نیز در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «ریاکاری غرب نه‌تنها مبتذل، بلکه بسیار خطرناک است. کشورهای غربی به نسل‌کشی اسرائیل در غزه کمک کرده و در برابر تجاوزات اسرائیل علیه ایران، فلسطین، لبنان، سوریه، یمن و دیگر کشورهای منطقه سکوت کرده‌اند.

ایران حق ذاتی در دفاع از خود در برابر حملات مکرر مسلحانه اسرائیل به خاک و شهروندان ایرانی را دارد. تنها اسرائیل و متحدانش مسئول تمامی پیامدهای تحریکات و تشدید تنش‌های مداوم اسرائیل هستند.»

واکنش مسئولان به عملیات «وعده صادق ۲» چه بود؟

کاظم غریب‌آبادی، معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه نیز در صفحه شخصی خود ‏بیانیه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را‬ منتشر کرد:

«‏بیانیه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مورد عملیات دفاعی نیروهای مسلح علیه رژیم صهیونیستی

نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای حق ذاتی دفاع مشروع، مصرح در ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد، و در پاسخ به اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی، از جمله تعرض به حاکمیت و تمامیت سرزمینی جمهوری اسلامی ایران و به شهادت رساندن رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران که مهمان رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران بود، و نیز به شهادت رساندن دبیرکل حزب‌الله لبنان و سردار نیلفروشان مستشار عالی نظامی کشورمان در بیروت، در شامگاه سه‌شنبه، ۱۰ مهر ۱۴۰۳ مجموعه حملات موشکی بر ضد اهداف و تأسیسات نظامی و امنیتی این رژیم انجام دادند.

توسل جمهوری اسلامی ایران به حق دفاع مشروع، بعد از خویشتنداری، نشان دهنده رویکرد مسئولانه ایران نسبت به صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی در زمانی است که اقدامات غیرقانونی و نسل‌کُشی توسط رژیم آپارتاید اشغالگر صهیونیستی علیه ملت فلسطین و تجاوزات نظامی مکرر این رژیم علیه لبنان و سوریه همچنان ادامه دارد.

برخلاف رژیم صهیونیستی که غیرنظامیان بی‌گناه و تأسیسات زیربنایی غیرنظامی را همواره هدفی مشروع برای تجاوز و کشتار در نظر گرفته است، جمهوری اسلامی ایران با ابتنای بر اصول اخلاقی و تعالیم عالیه اسلامی و با رعایت کامل اصل تمایز وفق حقوق بشردوستانه بین‌المللی، تنها اهداف و تأسیسات نظامی و امنیتی رژیم را هدف حمله موشکی دفاعی خود قرار داده است.

جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر مسئولیت حامیان و تأمین کنندگان مالی و تسلیحاتی رژیم اشغالگر برای متوقف کردن اقدامات جنون‌آمیز سرکردگان رژیم صهیونیستی و هشدار نسبت به هرگونه ورود طرف‌های ثالث، خواستار اقدام فوری و معنادار شورای امنیت سازمان ملل برای جلوگیری از ادامه تهدید علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی از طرف رژیم اسرائیل می‌باشد.

جمهوری اسلامی ایران در صورت لزوم برای اتخاذ اقدامات دفاعی بیشتر در جهت صیانت از منافع مشروع خود و دفاع از کیان سرزمینی و حاکمیتی ایران در برابر هرگونه اقدام تجاوزکارانه نظامی و استفاده غیرقانونی از زور، آمادگی کامل دارد و در این زمینه تردیدی به خود راه نخواهد داد.»

واکنش مسئولان به عملیات «وعده صادق ۲» چه بود؟

کد خبر 796195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.