سپاه پاسداران جنازه اسرائیل را دفن کرد

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _چهارشنبه یازدهم مهر ۱۴۰۳_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسانه‌های آزاد، روزنامه‌ها و مطبوعات در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به‌شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا، مرور عناوین مطبوعات کشور را به‌صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «وعده صادق ۲ و پیام ایستادگی ایران در برابر هر تهدید» نوشت: بالاخره روز موعود فرارسید. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شلیک صدها موشک بالستیک قلب سرزمین‌های اشغالی را مورد حمله قرار داد. در حالی که شبکه خبر و رسانه‌های بین‌المللی در حال پخش زنده تصاویر تل‌آویو بودند، روابط عمومی سپاه با صدور اولین اطلاعیه خود اعلام کرد که در پاسخ به ترور شهدای مقاومت، شهیدان دکتر اسماعیل هنیه، سید حسن نصرالله و سرلشکر پاسدار عباس نیلفروشان قلب اراضی اشغالی را هدف قرار داد.

متن کامل این اطلاعیه بدین شرح است: «امت بزرگ اسلامی، ملت شریف و شهیدپرور ایران؛ لحظاتی قبل و پس از یک دوره خویشتنداری در برابر نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در ترور مجاهد شهید، دکتر اسماعیل هنیه توسط رژیم صهیونیستی و برابر حق کشور در دفاع مشروع از خود برابر منشور ملل متحد و تشدید شرارت‌های رژیم با حمایت آمریکا در قتل عام لبنان و غزه و به شهادت رساندن مجاهد کبیر، رهبر محور مقاومت و دبیر کل سرافراز حزب الله، سید حسن نصرالله و شهادت فرمانده رشید و مستشار عالی سپاه پاسداران در لبنان، سرلشکر پاسدار سید عباس نیلفروشان، نیروی هوا فضای سپاه با پرتاب ده‌ها موشک بالستیک اهداف مهم نظامی امنیتی را در قلب سرزمین‌های اشغالی مورد هدف قرارداد که جزئیات آن متعاقباً به استحضار خواهد رسید. خاطر نشان می‌سازد این عملیات با تصویب شورای عالی امنیت ملی و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و حمایت و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع صورت گرفته است. اخطار داده می‌شود چنانچه رژیم صهیونیستی به این عملیات که منطبق بر حقوق قانونی کشور و قوانین بین‌المللی است واکنش نظامی نشان دهد با حملات کوبنده و ویرانگر بعدی مواجه خواهد شد.»

سپاه پاسداران جنازه اسرائیل را دفن کرد

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «سپاه پاسداران جنازه اسرائیل را دفن کرد» نوشت: انقلاب اسلامی جنازه سگ هار صهیونیست را دفن کرد. باران موشک‌ها دیشب در قلب تل‌آویو باریدن گرفت و تاریخ ورق خورد. اسرائیل صورت خود را بسیار جلو آورده بود و ضربه کاری می‌خواست. شادی و امید، وجود امت اسلام و آزادگان جهان را فرا گرفت و دولت تروریست آمریکا که دفن اسرائیل را نظاره می‌کرد، در ترس و بهت فرو رفت.

اطلاعیه شماره ۱ سپاه: در پاسخ به شهادت شهیدان هنیه، نصرالله و نیلفروشان قلب اراضی اشغالی را هدف گرفتیم

سپاه با صدور اطلاعیه شماره ۱ خود درباره حملات موشکی به اراضی اشغالی اعلام کرد:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انا من المجرمین منتقمون

امت بزرگ اسلامی، ملت شریف و شهیدپرور ایران اسلامی

لحظاتی قبل و پس از یک دوره خویشتن‌داری در برابر نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در ترور مجاهد شهید دکتر اسماعیل هنیه توسط رژیم صهیونیستی و برابر حق کشور در دفاع مشروع از خود برابر منشور ملل متحد و تشدید شرارت‌های رژیم با حمایت آمریکا در قتل‌عام مردم لبنان و غزه و به شهادت رساندن مجاهد کبیر، رهبر محور مقاومت و دبیرکل سرافراز حزب‌الله سیدحسن نصرالله و شهادت فرمانده رشید و مستشار عالی سپاه پاسداران در لبنان سرلشکر پاسدار سید عباس نیلفروشان، نیروی هوافضای سپاه پاسداران با پرتاب ده‌ها موشک بالستیک، اهداف مهم نظامی امنیتی را در قلب سرزمین‌های اشغالی مورد هدف قرار داد که جزئیات آن متعاقباً به استحضار خواهد رسید.

خاطرنشان می‌سازد این عملیات با تصویب شورای عالی امنیت ملی و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و حمایت و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع صورت گرفته است.

اخطار داده می‌شود چنانچه رژیم صهیونیستی به این عملیات که منطبق بر حقوق قانونی کشور و قوانین بین‌المللی است، واکنش نظامی نشان دهد با حملات کوبنده و ویرانگر بعدی مواجه خواهد شد.

وَمَا النَّصرُ إِلّا مِن عِندِ اللهِ العَزیزِ الحَکیمِ

روابط‌عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی»

سپاه پاسداران جنازه اسرائیل را دفن کرد

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «انتقام عظیم» نوشت: این انتقام، عظیم‌ترین انتقام ایران از صهیونیزم بود. ۱۰ مهرماه، ۲۷ ربیع‌الاول و اول اکتبر ایام‌الله شد. این بار صدها موشک که ۹۰ درصد آن‌ها به نقاط هدف اصابت کرد، فقط پاسخ اولیه ایران به شهادت سیدحسن نصرالله، اسماعیل هنیه و سردار نیلفروشان بود. موشک‌بارانی که دل‌های مردم منطقه از فلسطین تا لبنان تا اردن و بحرین و عراق و ترکیه شادمان شد. ایران اخطار داده است چنانچه اسرائیل واکنشی نظامی نشان بدهد، حمله بعدی ایران کشنده خواهد بود. اهداف متعدد از مقرهای نظامی، مکان‌های تجمع تانک‌ها در غزه و ساختمان‌های امنیتی ویران شدند. بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین عملیات بزرگ موشکی تاریخ با همدلی و پشتیبانی تمامی جریان‌های سیاسی، دولت، سپاه و ارتش، شورای عالی امنیت ملی و مردم مسلمان ایران همراه شد. ما از مجرمین انتقام می‌گیریم و پیروزی آغاز شده است.

شامگاه دیروز در حالی که اقدام شهادت‌طلبانه در خیابان‌های تل‌آویو، که به کشته و زخمی شدن ۳۰ تن انجامید، بسیاری از ساکنان این شهر را سراسیمه به بیرون کشیده بود، به صدا درآمدن آژیرهای خطر در سراسر سرزمین‌های اشغالی، از اتفاق بسیار بزرگ‌تری حکایت داشت. دقایقی بعد فضای مجازی از شلیک صدها موشک بالستیک ایران پر شد که به سمت سرزمین‌های اشغالی هدف‌گیری شده بود. وعده صادق ۲ این بار بدون اعلام قبلی محقق شد.

اگرچه جمهوری اسلامی ایران پس از ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران، ترور سیدالشهدای مقاومت و مستشاران ارشد کشورمان در محور مقاومت، حق خون‌خواهی و پاسخ متقابل به اقدامات جنون‌آمیز و تروریستی رژیم صهیونیستی را برای خود محفوظ نگه داشته بود، تا شامگاه سه‌شنبه این وعده اعلام نشده و این حق مشروع در ساعت ۸ شب ۱۰ مهرماه محقق شد تا ایام‌الله دیگری رقم بخورد و پاسخی باشد به تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی.

سپاه پاسداران جنازه اسرائیل را دفن کرد

روزنامه وطن امروز در صفحه نخست امروز خود با تیتر «بارش انتقام» نوشت: بنیامین نتانیاهو، دلقک جانی تل‌آویو دیروز، تنها ساعاتی پس از به زبان آوردن توهمات فانتزی و گستاخانه‌اش در روز دوشنبه خطاب به مردم ایران، به شکلی بی‌مانند در پیشگاه تاریخ تنبیه شد و چون شبحی به عمیق‌ترین پناهگاه‌ها خزید. او یک‌شبه از جایگاه قصاب غزه و ضاحیه تبدیل به موش بزدل تل‌آویو شد!

غده سرطانی منطقه، شامگاه دیروز حوالی ساعت ۷:۳۰ به وقت تل‌آویو، تنها ظرف چند دقیقه توفانی زیر ضرب صدها موشک بالستیک سپاه پاسداران قرار گرفت و در مقابل بزرگ‌ترین و کاراترین حمله به موجودیت ننگین ۷۶ ساله خود مات و مبهوت ماند. نتانیاهو از صبح دیروز که در پناهگاه زیرزمینی مخصوص اعضای کابینه جنگ رژیم جنگ‌طلب در اعماق تل‌آویو چشم گشود، با صدای انفجارهای نزدیک و اخبار متوالی از ضربات پیاپی حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن و مقاومت اسلامی عراق به چندین و چند نقطه حساس از شمال تا جنوب سرزمین‌های اشغالی مواجه شد. ابتدا در تاریکنای سحر، پهپاد یمنی‌ها روی یک مقر نظامی فرود آمد و منفجر شد و بعد موشک‌های بالستیک حزب‌الله، از صبح تا عصر سه‌شنبه، ۴ پایگاه مهم امنیتی و نظامی شامل مقر نیروی دریایی ناقوره و یک فرودگاه نظامی را در شمال و شرق و جنوب تل‌آویو هدف قرار دادند. نخستین واکنش هیستریک جلاد غزه این بود که طبق گزارش وای نت (تارنمای روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت) مثل روز قبل، شماره کرملین را بگیرد و دست به دامان ولادیمیر پوتین شود تا بلکه او برای جلوگیری از پاسخ سنگین ایران و مقاومت، واسطه شود. این انتظار وقیحانه و در عین حال احمقانه نتانیاهو از پوتین در حالی است که روسیه، جنگ‌افروزی‌های رژیم صهیونیستی در منطقه را در چارچوب طرح بزرگ‌تر «هرج و مرج جهانی» نومحافظه‌کاران کاخ سفید می‌بیند و دل خوشی از آن ندارد. در عین حال مسکو وقتی می‌بیند طرف آمریکایی به بهانه شکست مذاکرات بیهوده با طرف‌های لبنانی و فلسطینی، افسار سگ هار نجس خود را در خاورمیانه رها کرده، طبیعتاً بدش نمی‌آید اسرائیل توسط محور مقاومت تضعیف شود. منابع عبری گفته‌اند دیروز واشنگتن خبر عملیات موشکی قریب‌الوقوع ایران را چند ساعت جلوتر به اطلاع تل‌آویو رسانده است. این باعث شد نتانیاهو در نخستین ساعات بعدازظهر این بار با سیمایی گرفته و کاملاً متفاوت از سخنرانی یک شب قبل خود، ظاهر شود و بیانیه حکومت نظامی را برای صهیونیست‌ها بخواند.

سپاه پاسداران جنازه اسرائیل را دفن کرد

روزنامه شرق در صفحه نخست امروز خود تیتر «پاسخ تهران، لرزش تل‌آویو» را برگزید و نوشت: خبرنگار نظامی کانال ۱۳ اسرائیل اعلام کرد «ایران موشک‌های خود را به سمت پایگاه‌های نظامی شلیک کرد و غیرنظامیان را هدف قرار نداد.» فارس نوشت «یک منبع آگاه خبر داده بیش از ۸۰ درصد موشک‌ها در موج اول به اهداف مورد نظر اصابت کرد». شبکه تلویزیونی النجبا عراق هم اعلام کرد که «در حمله موشکی ایران مقر موساد به طور کامل ویران شد» که البته این خبر تاکنون، نه تأیید شد و نه تکذیب. روزنامه یدیعوت آحارونوت هم نوشت «ایران با موشک‌های خود پایگاه نواتیم در جنوب سرزمین‌های اشغالی را هدف گرفته است». ایران در عملیات «وعده صادق» هم این پایگاه را که در صحرای نقب واقع است هدف قرار داده بود. با این حال دنیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل پس از این حمله اعتراف کرد موشک‌های ایرانی به مناطقی در مرکز و جنوب سرزمین‌های اشغالی برخورد کرده است». او گفت «در این مرحله ما در حال ارزیابی حمله هستیم اما از تعداد تلفات اطلاعی نداریم».

البته تا لحظه تنظیم این گزارش هم هنوز آمار دقیقی از میزان خسارات، تعداد کشته‌ها و زخمی‌های احتمالی و اهداف این حمله موشکی منتشر نشده است. با این حال تاکنون ده‌ها اصابت در تصاویر حملات دیده شد. برخلاف اخبار منتشرشده در رسانه‌های اسرائیلی، سی‌ان‌ان تصریح کرد «ایران هیچ هدف غیرنظامی‌ای در اسرائیل نداشته و هدف آن فقط مقرهای نظامی و مقرهای شاباک و موساد بوده است». رسانه عبری دومین حمله ایران به سرزمین‌های اشغالی با موشک‌های بالستیک را بی‌سابقه توصیف کردند. المیادین نوشته رسانه‌های عبری از برخورد موشک‌هایی به شمال تل‌آویو خبر می‌دهند. این رسانه همچنین به نقل از منابع عبری از توقف حرکت هواپیماها در فرودگاه بن گوریون خبر داد. دیگر رسانه‌های اسرائیلی گزارش کردند که تل‌آویو حریم فلسطین اشغالی را بست و هواپیماها به سایر فرودگاه‌ها در خارج از فلسطین هدایت شدند. طبق خبرها، اردن و عراق نیز حریم هوایی خود را بستند. لازم به ذکر است که دقایقی پیش از حمله موشکی ایران، رسانه‌های عبری گزارش دادند که در عملیات استشهادی در ایستگاه قطار تل‌آویو دست کم ۸ شهرک نشین کشته شدند. به گفته رسانه‌های اسرائیلی، این تیراندازی در خیابان القدس در تل‌آویو رخ داد و عاملان تیراندازی دو جوان بودند که با مسلسل تیراندازی کردند. کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل در خبری از شهادت دو مجری این عملیات خبر داد.

سپاه پاسداران جنازه اسرائیل را دفن کرد

روزنامه دنیای اقتصاد در صفحه نخست امروز خود تیتر «گنبد شیشه‌ای اسرائیل» را برگزید و نوشت: در میان ناتوانی بی‌سابقه پدافند هوایی اسرائیل، اکثر موشک‌های ایران به اهدافی در تل آویو اصابت کرد. حملات ایران با کلاهک‌های خوشه‌ای بوده است که باعث شده گنبد آهنین اسرائیل شکست بخورد. از اصلی‌ترین اهداف مدنظر ایران تأسیسات و مراکز نظامی و هسته‌ای بوده است. مرکز هسته‌ای دیمونا و آشیانه F۳۵ ها در نواتیم نقب از جمله اهداف اصلی بوده است.

برخی از موشک‌های سپاه به منطقه نتساریم در غزه نیز اصابت کرده و تعداد زیادی از تانک‌های اسرائیلی را منهدم کرده است. رسانه‌های اسرائیلی هم از هدف گرفته شدن ایستگاه گاز در عسقلان خبر دادند. سپاه پاسداران همچنین فرودگاهی را که جنگنده‌ها از آنجا برای ترور سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان به پرواز در آمده بودند، هدف قرار داد. منابع آگاه اعلام کرده‌اند بیش از ۸۰ درصد موشک‌های سپاه در موج اول به اهداف موردنظر اصابت کرده است. اعلام شد که موج دوم حمله موشکی نیز در راه است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه اول صادرشده در خصوص این عملیات بزرگ موشکی اعلام کرد: در پاسخ به شهادت اسماعیل هنیه، سیدحسن نصرالله و شهید نیلفروشان قلب اراضی اشغالی را هدف گرفتیم. سپاه پاسداران همچنین تصریح کرد: چنانچه رژیم صهیونیستی به این عملیات که منطبق بر حقوق قانونی کشور و قوانین بین‌المللی است، واکنش نظامی نشان دهد با حملات کوبنده و ویرانگر بعدی مواجه خواهد شد. نمایندگی ایران در سازمان ملل نیز درباره حمله موشکی ایران به سرزمین‌های اشغالی، بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است: پاسخ حقوقی، منطقی و مشروع ایران به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن اتباع و منافع ایران و تعرض به حاکمیت ملی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت. نمایندگی ایران هشدار داد: در صورت واکنش رژیم صهیونیستی و شرارت جدید، پاسخ بعدی و ویران‌کننده به دنبال خواهد داشت. نمایندگی ایران در سازمان ملل به کشورهای منطقه و حامیان صهیونیست‌ها هشدار داد که «حساب خود را از این رژیم جدا کنند».

سپاه پاسداران جنازه اسرائیل را دفن کرد

کد خبر 796069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.