اعتماد مردم به بازار سرمایه خدشه‌دار شده است

رئیس کمیته «تامین مالی، بازار سرمایه و صنعت بیمه» کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز فعالان بازار سرمایه و مردم اعتماد و اطمینان چندانی به فعالیت در بورس ندارند و باید افزایش اعتماد در این بخش مدنظر قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمد انارکی محمدی با اشاره به انتظارات در زمینه فعالیت سازمان بورس و تقویت این بازار اظهار کرد: در واقع برگشت اعتماد مردم به بورس، نخستین مأموریت پیش روی سازمان بورس محسوب می‌شود و باید اعتماد مردم به فعالیت در بورس افزایش پیدا کند، اما امروز فعالان بازار سرمایه و مردم اعتماد و اطمینان چندانی به فعالیت در بورس ندارند.

وی با بیان اینکه باید زیرساخت‌ها لازم جهت جذب سرمایه‌های مردمی به درستی فراهم شود، افزود: نباید شرایط به سمت و سویی پیش رود که برخی سودجویان با هر عنوان و اسمی منابع مردم را در بورس به جیب بزنند و سرمایه‌های آن‌ها را به باد بدهند. در این بخش به اصطلاح کلاهبرداری‌های زیادی صورت گرفت که باید با برنامه‌ریزی جدیدی که در مدیریت جدید بورس صورت می‌گیرد، جلوی آن‌ها گرفته شود.

رئیس کمیته «تأمین مالی، بازار سرمایه و صنعت بیمه» کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بورس ظرفیت مناسبی برای تأمین مالی تولید قلمداد می‌شود، ادامه داد: این سازمان نیز باید در این بخش هم رویکردهای مناسبی را در پیش بگیرد، چرا که سازمان بورس می‌تواند تأمین مالی مناسبی را از محل سرمایه‌های مردم ایجاد کند و در نهایت گره‌گشای مشکلات اقتصادی و تولیدی در کشور باشد.

انارکی محمدی با بیان اینکه در ادوار گذشته بسیاری از مدیران سازمان بورس مردم را به حضور در این بازار ترغیب کرده‌اند، بیان کرد: این در حالی است که بر اساس مدیریت غلط، سهام برخی از شرکت‌های کاغذی وارد بورس شده و به سهامداران آسیب زده است، بنابراین فعالیت بورس باید به صورت تخصصی پیش رفته و برخی شرکت‌های کاغذی به اصطلاح الک شود.

وی با بیان اینکه باید واقعیت‌ها نسبت به نحوه فعالیت بورس مشخص شود، بیان کرد: عملکرد بورس باید شفاف‌تر از گذشته شود و برخی زیرساخت‌های آن نیز اصلاح شود.

کد خبر 795452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.