روز جهانی ناشنوایان World Deaf Day + بهترین مقاصد برای تعطیلات ناشنوایان

روز جهانی ناشنوایان World Deaf Day هر سال در آخرین یکشنبه سپتامبر و در روز پایانی هفته جهانی ناشنوایان، مصادف با بیست‌ونهم سپتامبر ۲۰۲۴ (هشتم مهر ۱۴۰۳) برگزار می‌شود. 

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، آخرین یکشنبه سپتامبر هر سال، مصادف با بیست‌ونهم سپتامبر ۲۰۲۴، روز جهانی ناشنوایان World Deaf Day است. این روز حقوق ناشنوایان را در سراسر جهان به رسمیت می‌شناسد و از سازمان‌های مختلف می‌خواهد به از این حقوق حمایت کنند. در روز جهانی ناشنوایان آگاهی در مورد چالش‌های ناشنوایان افزایش پیدا می‌کند.

این مناسبت شامل دستاوردهای ناشنوایان در سراسر جهان است و به بسیاری از افراد کمک می‌کند تا آثار قابل‌توجه افراد ناشنوا را درک کنند. مناسبت روز جهانی ناشنوایان موجب ایجاد آگاهی در مورد چالش‌های پیش‌روی افراد ناشنوا می‌شود و اهمیت زبان اشاره را برای عموم مردم برجسته می‌کند. این روز به ناشنوایان و جوامع آن‌ها کمک می‌کند تا فضایی امن در جامعه پیدا کنند.

روز جهانی ناشنوایان World Deaf Day + بهترین مقاصد برای تعطیلات ناشنوایان

بیش از ۴۶۰ میلیون نفر مردم دنیا از کم‌شنوایی رنج می‌برند. این تعداد حدود 5 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد. قرار گرفتن مداوم در معرض صدای بلند علت اصلی کاهش شنوایی است و طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت، بیش از یک میلیارد نفر در معرض خطر کم‌شنوایی دائمی قرار دارند.

تاریخ روز جهانی ناشنوایان ۱۴۰۳

بیست‌ونهم سپتامبر ۲۰۲۴ مصادف با هشتم مهر ۱۴۰۳، روز جهانی ناشنوایان است.

تاریخچه روز جهانی ناشنوایان

نخستین کنگره جهانی فدراسیون جهانی ناشنوایان سال ۱۹۵۱ در شهر رم ایتالیا برگزار شد. این فدراسیون در سال ۱۹۵۲ توسط سازمان ملل متحد و سازمان جهانی بهداشت به رسمیت شناخته شد. فدراسیون جهانی ناشنوایان در سال ۱۹۵۸ روز جهانی ناشنوایان را برای تجلیل از این افراد آغاز کرد. در سال ۲۰۱۸ نیز روز جهانی زبان اشاره به رسمیت شناخته شد.

روز جهانی ناشنوایان World Deaf Day + بهترین مقاصد برای تعطیلات ناشنوایان

بهترین مقاصد برای تعطیلات ناشنوایان

برخی کشورهای جهان به‌ویژه در مناطق اروپایی بهترین مقاصد برای مسافران ناشنوا هستند که عبارتند از:

اسپانیا

اسپانیا علاوه بر اینکه یکی از خیره‌کننده‌ترین مقاصد گردشگری اروپا است، یک کشور با دسترسی بالا برای افراد با هر نوع ناتوانی محسوب می‌شود. مسافران ناشنوا می‌توانند از سواحل خیره‌کننده توسا د مار، رستوران‌های درجه یک ماربلا و مکان‌های فراموش‌نشدنی مادرید لذت ببرند. در این کشور با مسافران دارای مشکلات شنوایی با عزت و احترام رفتار می‌شود، علاوه بر این اکثر هتل‌های آن قابلیت دسترسی خود را برای ناشنوایان به میزان قابل‌توجهی بهبود بخشیده‌اند.

روز جهانی ناشنوایان World Deaf Day + بهترین مقاصد برای تعطیلات ناشنوایان

سوئیس

زیبایی بی‌نظیر سوئیس از دهکده‌های کوهستانی عجیب گرفته تا شهرهای زیبای حفاظت‌شده، نظر هر مسافری را به خود جلب می‌کند. سوئیس توسط رشته‌کوه‌های زیبای آلپ احاطه شده است. گردشگران از سراسر جهان هنگام قدم زدن در خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده و صرف غذا در بعضی از مجلل‌ترین رستوران‌های جهان، از مناظر کوهستانی دراماتیک این کشور شگفت‌زده می‌شوند.

سوئیس علاوه بر زیبایی ظاهری خود، کشوری بسیار توسعه‌یافته است که افراد را با همه نیازهای دسترسی در خود جای می‌دهد و افراد دارای ناتوانی شنوایی هیچ مشکلی در این کشور احساس نمی‌کنند.

روز جهانی ناشنوایان World Deaf Day + بهترین مقاصد برای تعطیلات ناشنوایان

سوئد

سوئد به‌عنوان نخستین کشوری که ناشنوایان را به‌عنوان افراد دوزبانه به رسمیت شناخت، نقش مهمی در تاریخ ناشنوایان دارد. این کشور همچنان پیشرو در دسترسی ناشنوایان و یکی از بهترین مکان‌ها برای تعطیلات این افراد است. یکی دیگر از ویژگی‌های سوئد که آن را به گزینه‌ای عالی برای مسافران ناشنوا تبدیل می کند، فراوانی زیبایی‌های طبیعی است.

مسافران ناشنوا می‌توانند از شهر پویای قدیمی گاملا استن، کشتی جنگی نجات‌یافته قرن هفدهمی در موزه واسا و البته شفق‌های شمالی لذت ببرند.

روز جهانی ناشنوایان World Deaf Day + بهترین مقاصد برای تعطیلات ناشنوایان

کد خبر 794652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.