ایران ۳ - مراکش ۴ / وداع تلخ و بدون دستاورد یوزها با جام‌جهانی

تیم‌ملی فوتسال مراکش با نتیجه چهار بر سه مقابل ایران پیروز شد و به مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان صعود کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های ملی فوتسال ایران و مراکش عصر امروز _پنج‌شنبه پنجم مهر_ در چارچوب یکی از تقابل‌های حساس و مهم در مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های جام‌جهانی فوتسال ۲۰۲۴ ازبکستان از ساعت ۱۶:۰۰ در سالن یونیورسال شهر بخارا در برابر یکدیگر قرار گرفتند و تیم‌ملی فوتسال مراکش با پیروزی دراماتیک چهار بر سه مقابل تیم‌ملی فوتسال ایران در یک‌بازی نزدیک و هیجانی، به مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی صعود کرد.

تیم‌ملی فوتسال مراکش با دو پیروزی برابر پاناما و تاجیکستان و یک شکست مقابل پرتغال، با شش امتیاز به عنوان تیم دوم گروه پنجم به مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی صعود کرده بود و تیم‌ملی فوتسال ایران هم با سه پیروزی پیاپی در مرحله گروهی و با ۹ امتیاز به عنوان تیم نخست به مرحله حذفی جام‌جهانی رسید.

ایران ۳ - مراکش ۴ / وداع تلخ و بدون دستاورد یوزها با جام‌جهانی

یوزهای ایرانی در ۱۰ دیدار رسمی گذشته خود در جام ملت‌های آسیا و جام‌جهانی، رکورد ۱۰۰ درصد پیروزی را برجای گذاشته بودند و با شکست در بازی امروز، ضمن حذف شدن از مسابقات جام‌جهانی، رکوردی که ثبت کرده بودند را هم از دست دادند.

تیم‌ملی فوتسال ایران با ترکیب ابتدایی باقر محمدی، محمدحسین درخشانی، مسلم اولادقباد، حسین طیبی و سالار آقاپور بازی را مقابل تیم‌ملی فوتسال مراکش آغاز کرد و خیلی‌زود در دقیقه سوم بازی محمدحسین درخشانی ایران را پیش انداخت اما در ادامه خالد بوزید کار را به تساوی کشید و در ادامه اوت بازیکنان مراکش پس از برخورد به علی‌رضا رفیعی‌پور وارد دروازه باقر محمدی شد.

ایران ۳ - مراکش ۴ / وداع تلخ و بدون دستاورد یوزها با جام‌جهانی

اشتیاهات ایرانی‌ها تداوم پیدا کرد و پاس مرگ‌بار باقر محمدی و سهل‌انگاری عجیب باقر محمدی، یک موقعیت گلزنی را به بازیکنان مراکش هدیه داد و آن‌ها با سه پاس تک‌ضرب و توسط صوفیان المسرار به گل سوم دست پیدا کردند. این پایان عملکرد محیرالعقول شاگردان وحید شمسایی نبود و پاس بلند عبدالکریم انبیا دروازه‌بان مراکش به نقطه کرنر و پاس انس العیان برای ادریس و قیچی برگردان فوق العاده این بازیکن به گل تبدیل شد تا نتیجه مسابقه چهار بر یک به سود مراکش باشد.

تیم‌ملی فوتسال ایران نیمه‌دوم را با تغییر دروازه‌بان برای بازگشت به بازی بسیار خوب شروع کرد و با چرخش زیبای حسین طیبی کاپیتان کشورمان در همان دقیقه اول به گل دوم خود رسید. تیم‌ملی فوتبال ایران در ادامه همچنان بازی پرهیجان و روبه جلوی خود را ادامه داد و توانست با شوت سرکش مسلم اولادقباد به گل سوم خود نیز دست پیدا کند.

ایران ۳ - مراکش ۴ / وداع تلخ و بدون دستاورد یوزها با جام‌جهانی

حملات ایران پس از این گل قدری فروکش کرد اما خطاهای بعضاً بی‌مورد برخی از بازیکنان باعث شد تا تیم‌ملی ایران از دقیقه ۳۰ پنج خطا شود. در ادامه چند اشتباه از سوی دفاع ایران موقعیت‌هایی را نصیب مراکش کرد اما آن‌ها نتوانستند از این فرصت‌ها استفاده کنند. در فاصله سه دقیقه تا پایان بازی، وحید شمسایی درخواست وقت‌استراحت کرد و برای جبران نتیجه به سیستم پاورپلی روی آورد.

علی‌اصغر حسن‌زاده، یار پنجم ایران برای حمله همه‌جانبه بود و در سوی مقابل، هیچام دگویک ضد تاکتیک به ایران زد و در اقدامی جالب‌توجه و با ریسک بالا، پاورپلی را انجام داد. درحالی که ایران نتوانست کاری از پیش ببرد و با پایان یافتن زمان مسابقه، سوت مالکوویچ به صدا درآمد، کادرفنی و بازیکنان ایران درخواست صحنه ویدیوچک دادند تا صحنه خطایی که قبل از پایان زمان بازی روی سعید احمدعباسی صورت گرفته بود بازبینی شود و ایران یک نقطه پنالتی دوم به‌دست آورد.

ایران ۳ - مراکش ۴ / وداع تلخ و بدون دستاورد یوزها با جام‌جهانی

شانس و اقبال به شاگردان وحید شمسایی روی کرد تا در واپسین ثانیه‌ها، ایران همچنان امید زدن گل چهارم و به تساوی کشیدن بازی را در ذهن خود زنده نگه‌دارد اما ضربه پایانی و نقطه دوم ستاره جوان ایران با بدشانسی به تیرک برخورد کرد و تیم‌ملی فوتسال ایران خیلی زودتر از همیشه از آوردگاه جام‌جهانی حذف شد تا یک‌نسل طلایی دیگر هم بدون دستاورد از جام‌جهانی بازگردد.

کد خبر 793946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.