افتتاح مرکز آموزش هسته‌ای اصفهان با هدف توسعه جهانی

مرکز بین‌المللی آموزش هسته‌ای اصفهان با هدف ارائه آموزش‌های تخصصی و بین‌المللی در صنعت هسته‌ای و با همکاری آژانس انرژی اتمی رسماً آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، فاز نخست مرکز بین‌المللی آموزش علوم و فناوری هسته‌ای اصفهان با حضور معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران، معاونان این سازمان، مسوولان استانی و محلی صبح روز پنج‌شنبه،‌ 5 مهرماه افتتاح شد. با توجه به زیرساخت‌های منحصر به‌فرد پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای در منطقه هسته‌ای اصفهان از جمله وجود سه راکتور تحقیقاتی و نیز استقرار تعدادی از شرکت‌های صنعت هسته‌ای در این منطقه، سایت شهید آیت‌ا... رئیسی اصفهان برای احداث مرکز بین‌المللی آموزش هسته‌ای انتخاب شده است.

افتتاح مرکز آموزش هسته‌ای اصفهان با هدف توسعه جهانی

اهداف راه‌اندازی مرکز بین‌المللی آموزش علوم و فنون هسته‌ای مرکز بین‌المللی آموزش علوم و فنون هسته‌ای با هدف یکپارچه‌سازی آموزش هسته‌ای غیردانشگاهی در کشور و ارایه خدمات آموزشی بین‌المللی از اواسط بهار سال جاری به صورت غیررسمی فعالیتش را آغاز کرد و این مرکز به‌صورت رسمی امروز (پنج‌شنبه، پنجم مهرماه) به بهره‌برداری رسید، یکی از مهم‌ترین اولویت‌های آموزشی مرکز بین‌المللی آموزش علوم و فنون هسته‌ای توانمندسازی دانشجویان بورسیه جذب شده در صنعت هسته‌ای براساس آخرین استانداردهای بین‌المللی پیش از ورود به صنعت هسته‌ای است. همچنین ارایه آموزش‌های تخصصی به دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و کارشناسان صنعت هسته‌ای کشور و سایر کشورها با همکاری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از دیگر کارکردهای این مرکز خواهد بود.

کد خبر 793908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.