بازگشت پلیس نامحسوس به بزرگراه‌ها

معاون اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ از بازگشت گشت‌های نامحسوس به بزرگراه‌های پایتخت برای کنترل و نظارت بر رانندگان همچنین کاهش سرعت و جلوگیری از وقوع تصادفات رانندگی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ فیروز کشیر اظهار کرد: برخی رانندگان به‌ویژه شب‌هنگام، در بزرگراه‌ها با سرعتی بیش از اندازه معین حرکت می‌کنند و زمانی که به دوربین کنترل سرعت می‌رسند، ترمز می‌کنند و سرعت خود را کاهش می‌دهند.

وی افزود: برخی رانندگان نیز با حرکات مارپیچ و کورس انداختن با خودروها موجب به خطر انداختن جان و امنیت خود و رانندگان و سرنشینان دیگر خودروها در بزرگراه‌ها می‌شوند که با استقرار گشت نامحسوس پلیس با این افراد برخورد قانونی می‌شود.

معاون اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ عنوان کرد: برخی رانندگان شب‌هنگام از خط اضطرار استفاده و با سرعت زیادی حرکت می‌کنند، حتی سرعت بعضی خودروهای متخلف به بالای ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد، بنابراین گشت‌های نامحسوس علاوه بر اینکه این رانندگان متخلف را جریمه می‌کنند، خودرو را نیز توقیف می‌کنند و راننده نیز نمره منفی می‌گیرد.

سرهنگ کشیر گفت: افزایش تعرفه جریمه‌ها در کنترل سرعت و تخلف رانندگان مؤثر است و برای مثال یک حرکت مارپیچ ۵۰۰ هزار تومان جریمه برای راننده در پی دارد.

وی ادامه داد: ۵۵ درصد تصادفات تهران شب‌هنگام رخ می‌دهد و در پنج ماه منتهی به مرداد سال جاری، بیش از ۷۵۳ هزار فقره اعمال قانون خودروها در خصوص تخلفات شبانه در پایتخت داشته‌ایم.

کد خبر 792696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.