رونمایی هواوی از بزرگترین ریزشبکه سبز جهان

هواوی چین از تأسیسات ذخیره‌سازی خورشیدی خود در شهر جدید دریای سرخ عربستان سعودی پس از یک سال آزمایش رونمایی کرد که بدون اتصال به هیچ شبکه برقی قادر به تولید انرژی سبز حتی در طول غیاب خورشید در آسمان در هر ساعتی از شبانه‌روز است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، سال گذشته نیروگاه دیجیتالی هواوی چین Huawei Digital Power یک پروژه ریزشبکه ذخیره‌سازی خورشیدی در شهر جدید دریای سرخ عربستان سعودی ساخت و کارایی آن را به آزمایش گذاشت. این نیروگاه یک سال است که بدون مشکل کار می‌کند و بیش از یک تراوات ساعت برق سبز تحویل می‌دهد.

شهر جدید دریای سرخ، استان تبوک، سنگ بنای برنامه چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی است. این شهر با وسعت ۲۸ هزار کیلومتر مربع قصد دارد به نخستین منطقه شهری جهان تبدیل شود که صد درصد انرژی آن از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌شود، دارای هتل‌ها، استراحتگاه‌ها، کارخانه‌های نمک‌زدایی، تأسیسات تصفیه فاضلاب و زیرساخت‌های خنک‌کننده است و سالانه یک میلیون بازدیدکننده را جذب می‌کند.

نیروگاه یادشده شامل ۴۰۰ مگاوات ظرفیت فتوولتائیک و ۱.۳ گیگاوات ساعت ذخیره انرژی الکتروشیمیایی است و با پوشش ۱۰۰ کیلومتر زیرساخت شبکه، نخستین پروژه ریزشبکه مستقل در جهان است که به‌طور کامل با انرژی خورشیدی و ذخیره انرژی بدون اتصال به هیچ شبکه برقی تغذیه می‌شود.

رونمایی هواوی از بزرگترین ریزشبکه سبز جهان

این نیروگاه از سیستم ریزشبکه ذخیره‌سازی خورشیدی با اینورترهای رشته‌ای هوشمند و واحدهای ذخیره‌سازی رشته‌های هوشمند پشتیبانی می‌کند و از تأمین برق مداوم حتی در نور کم خورشید اطمینان می‌دهد. این سیستم با ذخیره‌سازی‌های الکتروشیمیایی تکمیل می‌شود تا نیازهای انرژی شهر را در شب یا در روزهای ابری برآورده کند.

عملکرد تأسیسات ذخیره‌سازی خورشیدی هواوی

راه‌حل هوشمند ذخیره‌سازی خورشیدی هواوی از فناوری شکل‌دهی شبکه استفاده می‌کند تا به‌عنوان یک منبع ولتاژ قابل اعتماد عمل و پایداری شبکه را در حالت‌های خارج از شبکه حفظ کند. ریزشبکه هوشمند از اعوجاج هارمونیک کل ولتاژ (THDu) کمتر از ۱.۵ درصد در حالت خارج از شبکه و اعوجاج هارمونیک کل جریان (THDi) کمتر از یک درصد در حالت متصل به شبکه در شرایط موسوم به «اسمی» پشتیبانی می‌کند.

فناوری هواوی با تثبیت ولتاژ، فرکانس و زاویه قدرت به بازیابی شبکه کمک می‌کند و زمان بازیابی را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد. سیستم ذخیره‌سازی رشته هوشمند ظرفیت و ایمنی را از طریق بهینه‌سازی سطح بسته باتری، مدیریت خوشه‌ای و حفاظت‌های ایمنی چهارگانه افزایش می‌دهد و ناکارآمدی و ناامنی در روش‌های راه‌اندازی سنتی ریزشبکه را برطرف می‌کند.

رونمایی هواوی از بزرگترین ریزشبکه سبز جهان

الگوریتم‌های ذخیره‌سازی پیشرفته تشکیل‌دهنده شبکه، صددرصد ترانسفورماتورهای ظرفیت ذخیره‌سازی را بدون نیاز به گسترش سیستم تبدیل توان (PCS) یکپارچه می‌کند و نسبت به پایداری منبع تغذیه در سراسر شبکه اطمینان می‌دهد. تجهیزات ذخیره‌سازی هوشمند با استانداردهای حفاظتی IP55 و ضد خوردگی C5 مطابقت دارد و آن را برای محیط‌های شدید با درجه حرارت بالا، رطوبت، مه نمک و شن و ماسه مناسب می‌کند.

کد خبر 791487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.