جهان در انتظار رخدادهای شدید آب‌وهوایی / نصب پنل‌های خورشیدی بر فراز کوه‌های آلپ

جدیدترین خبرهای شهرهای جهان ایمنا را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ماساچوست، پیشگام برنامه دوچرخه الکترونیکی کم‌درآمد، تلاش فعالان محیط زیست در تسریع پاکسازی زباله‌دان اقیانوس، معرفی نخستین قطار تمام‌برقی رایگان جهان توسط تسلا، افزایش شارژرهای خودروهای الکتریکی در نیویورک، رونمایی از نخستین موتور مبتنی بر آب در جهان، راهکار سانفرانسیسکو برای مقابله با معضل گرمای شدید و کیفیت پایین هوا، بحران مسکن پرتغال اتاق اجاره‌ای را محبوب کرده است، ۷۰ درصد از جمعیت جهان شاهد رخدادهای شدید اب‌وهوایی، پوشش ۱۰۰ درصدی اینترنت فیبر نوری و ۵g در برلین، نصب پنل‌های خورشیدی بر فراز کوه‌های آلپ و راه‌اندازی گشت آموزش دیجیتال ترافیک در ابوظبی را در این بسته خبری شهرهای جهان ایمنا بخوانید.

جهان در انتظار رخدادهای شدید آب‌وهوایی /نصب پنل‌های خورشیدی بر فراز کوه‌های آلپ

ماساچوست، پیشگام برنامه دوچرخه الکترونیکی کم‌درآمد

اپراتور دوچرخه‌های الکترونیکی ماساچوست از نصب ایستگاه‌های دوچرخه‌های خود در چندین محله مختلف با استفاده از بودجه مرکز انرژی پاک ایالت برای گسترش دسترسی به وسایل‌نقلیه الکتریکی سبک (LEV) و اجاره دوچرخه‌های الکترونیکی کم‌هزینه به ساکنان واجد شرایط درآمدی ایالت خبر داد. این اقدام، ابتکاری برای ارائه گزینه‌های تردد مقرون‌به‌صرفه برای جوامع کم‌درآمد ایالت ماساچوست ایالات متحده است. برنامه حاضر طرحی برای برق‌رسانی به شبکه حمل‌ونقل جهان از طریق پذیرش خودروهای الکتریکی سبک ایجاد می‌کند.

استارت‌آپ یادشده برای نصب ایستگاه‌های دوچرخه الکترونیکی و دسترسی به آن‌ها برای جمعیت نیازمند حمل‌ونقل اولویت‌دار، با شهرداری‌ها، کارفرمایان، مقامات شهرسازی و ارائه‌دهندگان مسکن مقرون‌به‌صرفه همکاری کرده است.

هدف این ابتکار ارائه یک گزینه جدید و سبز برای حمل‌ونقل برقی به جوامع کم درآمد، ساکنان خانه‌های چند واحدی و افرادی است که برای دسترسی به فرصت‌های شغلی به گزینه‌های تردد نیاز دارند و رسیدگی به چالش‌های زیست‌محیطی و اقتصادی را در کشورهای مشترک‌المنافع موردتوجه قرار داده است.

جهان در انتظار رخدادهای شدید آب‌وهوایی /نصب پنل‌های خورشیدی بر فراز کوه‌های آلپ

تلاش فعالان محیط زیست در تسریع پاکسازی زباله‌دان اقیانوس

کشتی‌های ارسالی برای پاکسازی لکه بزرگ اقیانوس آرام به ساحل بازگشتند تا پس از ایمن‌سازی مجدد بار دیگر به مأموریت بازگردند.

انباشته شدن پلاستیک‌ها، قوطی‌ها و سایر زباله‌ها در طبیعت به یکی از برجسته‌ترین نمونه‌های بحران زیست‌محیطی در سیاره تبدیل شده است که نه‌تنها حیات دریایی، بلکه انسان‌ها را نیز تهدید می‌کند. این بحران اکوسیستم‌های آبی را ویران می‌کند و در اقیانوس‌ها بیش از ۱۰۰ گونه آبزی را در معرض خطر انقراض قرار داده است.

آلودگی پلاستیکی یکی از بزرگ‌ترین تهدیدهایی است که اقیانوس‌های جهان با آن مواجه هستند. یک توده شناور در وسط اقیانوس آرام به مجموعه‌ای غول‌پیکر از زباله‌های پلاستیکی تبدیل شده است که به‌عنوان لکه زباله بزرگ اقیانوس آرام شناخته می‌شود. ۶ سال پیش یک شرکت زیست‌محیطی در تلاش برای توسعه فناوری پاکسازی اقیانوس از این لکه، دو کشتی به زباله‌دان اقیانوسی فرستاد که روز گذشته به خلیج سانفرانسیسکو بازگشتند.

شرکت قصد دارد این بار فناوری مورد نیاز برای این اقدام عظیم را توسعه دهد. کشتی‌ها پس از ایمن‌سازی مجدد بار دیگر راهی زباله‌دان اقیانوسی می‌شوند و این قدرت را خواهند داشت که ظرف پنج سال آینده آن را تمیز کنند. در حال حاضر تنها مانع تحقق این هدف، بودجه است که بین ۴ تا ۷.۵ میلیارد دلار زند تخمین زده می‌شود.

جهان در انتظار رخدادهای شدید آب‌وهوایی /نصب پنل‌های خورشیدی بر فراز کوه‌های آلپ

معرفی نخستین قطار تمام‌برقی رایگان جهان توسط تسلا

تسلا نخستین قطار گیگا تمام‎‌برقی جهان را با ظرفیت بالای مسافران راه‌اندازی و به‌طور رایگان در اختیار کاربران قرار داد. این قطار از ایستگاهی واقع در کارخانه تولیدی خود در حدود ۲۰ مایلی جنوب شرقی برلین حرکت می‌کند و با ۱۲۰ صندلی، فضای دوچرخه و سیستم اطلاعاتی برای مسافران، در حال حاضر قابلیت جابه‌جایی ۵۰۰ نفر را دارد.

قطار گیگا نه‌تنها برای کارمندان تسلا، بلکه برای مسافران عادی نیز رایگان است و انتظار می‌رود ۴۵۰۰ کارمند شرکت را بر اساس سه شیفت هشت ساعته به کارخانه ببرد. پس از اتمام ساخت‌وسازها در منطقه، برای ایجاد یک ایستگاه اضافی نیز برنامه‌ریزی شده است. توسعه این قطار باتری‌دار با مأموریت شرکت مبنی بر تسریع انتقال به انرژی‌های تجدیدپذیر مطابقت دارد. تسلا همچنین خاطرنشان کرد که برنامه‌های بیشتری برای تغییر ناوگان از دیزلی به قطارهای الکترونیکی تا پایان سال جاری وجود دارد.

توسعه‌دهنده سیستم اظهار کرد که معرفی قطار برقی یک گزینه عالی برای کارمندان و عموم مردم است تا از گزینه‌های حمل‌ونقل سبزتر برای صرفه‌جویی در مصرف بنزین، تعمیر و نگهداری خودروها و آلودگی ناشی از وسایل‌نقلیه شخصی استفاده شود. انتظار می‌رود این قطار از ۵۰ تن از آلودگی دی‌اکسیدکربن در مقایسه با قطارهای دیگر بکاهد.

جهان در انتظار رخدادهای شدید آب‌وهوایی /نصب پنل‌های خورشیدی بر فراز کوه‌های آلپ

افزایش شارژرهای خودروهای الکتریکی در نیویورک

نیویورک از نصب ۶۰۰ شارژر خودروهای برقی کنار خیابانی در سطح شهر پس از دریافت بودجه فدرال از برنامه کمک‌هزینه زیرساخت شارژ و سوخت‌رسانی وزارت حمل‌ونقل ایالات متحده خبر داد.

شهر نیویورک پس از دریافت بودجه ۱۵ میلیون دلاری فدرال از برنامه کمک‌هزینه زیرساخت شارژ و سوخت‌رسانی وزارت حمل‌ونقل ایالات متحده، از اجرایی شدن بزرگ‌ترین طرح نصب شارژ خودروی برقی کنار شهری (EV) این کشور خبر داد. این شهر به‌زودی ۶۰۰ شارژر سطح دو را در خیابان‌های پنج منطقه خود نصب خواهد کرد که بیش از نیمی از آن‌ها به محله‌های محروم و کم‌درآمد اختصاص دارد. بودجه اختصاص‌یافته همچنین برای ساخت ۳۲ پورت شارژ با انرژی خورشیدی در هشت مرکز در پارک‌ها و مکان‌های تفریحی شهر نیویورک صرف خواهد شد.

کمک‌های مالی پرداختی در کنار تلاش‌های صورت‌گرفته برای ترویج حمل‌ونقل انبوه و دوچرخه‌سواری، نقش بسزایی در برداشتن گامی بزرگ در جهت کربن‌زدایی بخش حمل‌ونقل شهر نیویورک دارد. برقی کردن حمل‌ونقل در این پنج منطقه، گامی حیاتی در مبارزه با بحران آب‌وهوا برای نسل‌های آینده است.

جهان در انتظار رخدادهای شدید آب‌وهوایی /نصب پنل‌های خورشیدی بر فراز کوه‌های آلپ

رونمایی از نخستین موتور مبتنی بر آب در جهان

شرکت خودروسازی آلپاین فرانسه از نمونه اولیه نخستین موتور مبتنی بر آب در جهان رونمایی کرد که با نصب شدن روی «هایپرکارها» به رقابت با خودروهای هیدروژنی معمولی و سایر سوخت‌های موجود می‌پردازد.

حمل‌ونقل هیدروژنی حتی خودروهای برقی با غول‌هایی هم‌چون تسلا و بی‌وای‌دی را نیز در هم شکسته و با اختراع نخستین «موتور مبتنی بر آب» برندهای افسانه‌ای هم‌چون تویوتا و هیوندای را با نگرانی‌هایی مواجه کرده است‌. سیستم جدید این موتورها که به‌تازگی به بهره‌برداری رسیده، روی هایپرکارها نصب می‌شود.

خودروساز فرانسوی آلپاین از جدیدترین فناوری خود به نام Alpenglow Hy4 رونمایی کرد که یک نمونه اولیه خودروی هیدروژنی و نشان‌دهنده حرکت این برند به سمت آینده سبز است. دستگاه جدید یک وسیله نقلیه نوآورانه است که می‌تواند به‌عنوان نمونه اولیه فناوری احتراق هیدروژن در صنعت خودرو مورد استفاده قرار گیرد.

این موتور می‌تواند قدرت عظیم ۳۴۰ اسب بخار یا ۲۵۰ کیلووات تولید کند که برای اثبات قدرت چشمگیر احتراق هیدروژن در مقایسه با موتورهای بنزینی کافی است. از جمله نقاط فروش منحصربه‌فرد آن نیز این واقعیت است که می‌تواند به ۷۰۰۰ دور بر دقیقه (RPM) برسد. این امر آن را هم‌رده تعدادی از موتورهای بنزینی قرار می‌دهد.

فناوری Alpenglow Hy4 از یک سیستم تزریق مستقیم استفاده می‌کند که در آن از فشار ۴۰ بار برای تزریق هیدروژن به محفظه احتراق استفاده می‌شود. این سیستم تزریق فشار بالا که موجب افزایش انتقال سوخت و احتراق آن به موتورها می‌شود با افزایش کارآمدی و عملکرد موتور همراه است.

جهان در انتظار رخدادهای شدید آب‌وهوایی /نصب پنل‌های خورشیدی بر فراز کوه‌های آلپ

راهکار سانفرانسیسکو برای مقابله با معضل گرمای شدید و کیفیت پایین هوا

طرح تاب‌آوری در برابر گرما و آلودگی هوا، استراتژی‌هایی را برای مقاوم‌تر کردن شهرها در برابر امواج گرما و دود حاصل از آتش‌سوزی‌های ناشی از تغییرات اقلیمی ترسیم می‌کند. سانفرانسیسکو طرح جدیدی را برای رسیدگی به گرمای شدید و رویدادهای کاهش کیفیت هوا و اثرات آن بر سلامت عمومی منتشر کرده است.

سانفرانسیسکو به‌شدت در برابر افزایش دما و رویدادهای آتش‌سوزی آسیب‌پذیر است، زیرا ساختمان‌ها، زیرساخت‌ها، خدمات و جوامع آن برای دماهای شدید و کیفیت پایین هوا طراحی نشده است. با افزایش بسامد و شدت رویدادهای ناشی از تغییرات اقلیمی، ضروری است که رفاه جمعیت‌های آسیب‌پذیر از طریق بهبود زیرساخت‌ها، مکانیسم‌های واکنش بهتر و برنامه‌ریزی جامع ارتقا پیدا کند.

طرح تاب‌آوری کیفیت هوا و گرما (HAQR) بیش از ۳۰ استراتژی را برای انعطاف‌پذیری بیشتر سانفرانسیسکو در برابر امواج گرما و دود آتش‌سوزی ترسیم می‌کند تا راه‌حل‌های کاهش دما در میان‌مدت و بلندمدت، واکنش به شرایط اضطراری و تاب‌آوری را بهبود ببخشد و برابری نژادی و اجتماعی را از طریق توزیع عادلانه برنامه‌های کاهش آسیب برقرار کند. افزایش بودجه برای مقابله با گرمای شدید و استراتژی‌های کیفیت هوا و افزایش مشارکت جامعه در برنامه‌های ارائه‌شده از جمله اهداف این طرح است.

جهان در انتظار رخدادهای شدید آب‌وهوایی /نصب پنل‌های خورشیدی بر فراز کوه‌های آلپ

نصب پنل‌های خورشیدی بر فراز کوه‌های آلپ

سوئیس غیرممکن را ممکن کرد و کوه‌های آلپ را با پنل‌های خورشیدی پوشاند که به انتقال جهانی انرژی کمک و دی‌اکسیدکربن بسیار پایین‌تری نسبت به پنل‌های سنتی تولید می‌کند. سوئیس با بهره‌گیری از عنصر نوآوری و یک ایده جدید در مورد پنل‌های خورشیدی، جهان را شگفت‌زده کرد و برای تولید برق یکی از محبوب‌ترین منابع انرژی تجدیدپذیر یعنی انرژی تولیدشده از صفحات خورشیدی را برگزید. با این حال پروژه بزرگ انرژی این کشور بسیار فراتر از کاربرد ساده پنل‌های خورشیدی در مناطق زمینی و شامل پنل‌های شناور می‌شود که راه‌حلی عالی برای تولید انرژی پاک از مخازن هستند و در عین حال از تبخیر آب در دوره‌های خشکسالی شدید جلوگیری می‌کنند.

سوئیس پنل‌های خورشیدی شناور خود را بر فراز کوه‌های آلپ نصب کرده است تا به انرژی پاکی دست پیدا کند که به کاهش تولید انرژی از طریق سوخت‌های فسیلی کمک می‌کند. یکی از نخستین مخازن این مزرعه خورشیدی در مجموع ۴۴۸ کیلووات ظرفیت دارد. مخزن مورد بحث حدود ۱۸۱۰ متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد و در مجموع ۳۵ سکوی پنل‌های خورشیدی دووجهی را حمل می‌کند که تنها حدود دو درصد از سطح مخزن را اشغال می‌کنند.

سکوهای شناور حامل پنل‌های خورشیدی دووجهی برای مدت طولانی در کف دریاچه نگه داشته می‌شوند و از ژوئن تا دسامبر شناور می‌مانند، چراکه در این زمان از سال مخزن به دلیل ذوب برف پر است. پنل‌ها از ژانویه تا می نیز به‌طور کامل روی زمین قرار می‌گیرند.

جهان در انتظار رخدادهای شدید آب‌وهوایی /نصب پنل‌های خورشیدی بر فراز کوه‌های آلپ

راه‌اندازی گشت آموزش دیجیتال ترافیک در ابوظبی

پلیس ابوظبی گشت آموزش ترافیک دیجیتال موبایل هوشمند را راه‌اندازی کرده که دارای شبیه‌ساز رانندگی با استفاده از واقعیت مجازی برای ارائه سرفصل‌های آموزشی تعریف‌شده است تا آگاهی گروه‌های اجتماعی از جمله رانندگان، کاربران جاده، خانواده‌ها، دانش‌آموزان مدارس و دانشجویان دانشگاه‌ها را در مورد تلاش‌های بهبود ایمنی ترافیکی شهر افزایش دهد.

استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی در پلیس ابوظبی شاهد توسعه مستمر در ظرفیت‌سازی به‌ویژه در زمینه‌های آگاهی از ترافیک است و این گشت با صفحه نمایش‌های هوشمند، همچنین مدل‌ها و فناوری آموزش واقعیت مجازی (VR) طراحی شده است که وضعیت ترافیکی جاده‌ها را شبیه‌سازی می‌کند و به آگاهی از بسیاری از جنبه‌های ایمنی ترافیک کمک می‌کند.

این جنبه‌ها شامل تجهیزات پیشرفته برای ارائه فیلم‌های آگاهی از طریق صفحه نمایش عقب در ماشین‌های گشت و آگاهی از روش‌های ایمنی ترافیک برای پیشگیری و کاهش تصادفات از جمله با استفاده از صندلی ایمنی کودک و شرکت در مسابقه آگاهی از ترافیک می‌شود.

گشت آموزش ترافیک دیجیتالی یادشده دارای یک شبیه‌ساز رانندگی با استفاده از واقعیت مجازی برای ارائه سرفصل‌های آموزشی، همچنین نمایش فیلم‌های آگاهی دیجیتال با استفاده از فناوری‌های پیشرفته و یک سرویس فعال همگام با روندهای آینده در ابوظبی است.

جهان در انتظار رخدادهای شدید آب‌وهوایی /نصب پنل‌های خورشیدی بر فراز کوه‌های آلپ

۷۰ درصد از جمعیت جهان شاهد رخدادهای شدید اب‌وهوایی خواهند بود

یک گزارش جدید هشدار می‌دهد که بارندگی و دمای شدید در دو دهه آینده به علت تغییرات آب و هوایی رایج‌تر خواهد شد. دانشمندان در نروژ تخمین می‌زنند که تقریباً سه‌چهارم جمعیت جهان - حدود ۵.۶ میلیارد نفر - شاهد تغییرات چشمگیر در شرایط آب و هوایی شدید خواهند بود مگر اینکه انتشار کربن کاهش یابد.

کارشناسان دریافتند که انتظار می‌رود منطقه بزرگی از جمله اسپانیا، ایتالیا، مراکش، پرو، هند، پاکستان و عربستان سعودی با افزایش واضح و سریع دما و بارندگی مواجه شود. حتی در خوشبینانه‌ترین سناریو، بیش از ۱.۵ میلیارد نفر در سراسر جهان تحت تأثیر گرمای طاقت‌فرسا و سیل ناگهانی قرار خواهند گرفت. محققان از مرکز بین‌المللی تحقیقات آب و هوایی CICERO در اسلو، چهار شبیه‌سازی آب و هوای بزرگ را ترکیب کردند تا بفهمند اوج بارندگی و دما ممکن است در دو دهه آینده چگونه تغییر کند.

تحت سناریوی انتشار بالا که در آن اقدام کمی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای انجام می‌شود، این شبیه‌سازی نشان می‌دهد که منطقه بزرگی از کره زمین دستخوش تغییرات شدید خواهد شد.

۷۰ درصد از جمعیت جهان شاهد رخدادهای شدید اب‌وهوایی خواهند بود

در این مورد، انتظار می‌رود مناطقی مانند مدیترانه، شمال غرب و جنوب آمریکا و آسیای شرقی شاهد «تغیرات مداوم و بی‌سابقه برای دو یا چند دهه» باشند. انتظار نمی‌رود بریتانیا، همراه با بقیه شمال اروپا، شاهد تغییرات سریع دما باشد، اما می‌تواند شاهد افزایش قابل‌توجهی در اوج بارندگی باشد. این مقاله همچنین نشان می‌دهد که ممکن است برای خنثی کردن برخی از پیامدهای تغییرات آب و هوایی ناشی از انسان خیلی دیر باشد.

در سناریوی انتشار کم که در آن گازهای گلخانه‌ای به اندازه کافی سریع کاهش می‌یابد تا الزامات توافق پاریس برآورده شود، ۲۰ درصد از جمعیت جهان (۱.۶ میلیارد) همچنان تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. در مقاله جدید که در Nature Geoscience منتشر شده است، نویسندگان هشدار می‌دهند که اثرات رویدادهایی مانند این می‌تواند شامل مرگ و نابودی باشد.

محققان می‌گویند امواج گرما ممکن است باعث استرس گرمایی و مرگ و میر بیش از حد انسان و دام، استرس به اکوسیستم، کاهش عملکرد کشاورزی، مشکلات در خنک کردن نیروگاه‌ها و اختلال در حمل‌ونقل شود. از آنجایی که کشورها اقدامات لازم را برای حذف آلودگی خطرناک هوا انجام می‌دهند، این امر باعث می‌شود تشعشعات بیشتری به زمین برسد که منجر به افزایش دمای محلی و به‌ویژه فصول بارانی مرطوب می‌شود.

البته، کاهش آلودگی هوا برای سلامت عمومی حیاتی است و محققان پیشنهاد نمی‌کنند که نباید با آن مقابله شود اما انجام این کار می‌تواند منجر به جهش در رویدادهای آب و هوایی بسیار گرم و مرطوب شود.

دکتر لورا ویلکاکس، یکی از نویسندگان این مقاله، می‌گوید: «پاکسازی سریع آلودگی هوا، عمدتاً در آسیا، منجر به افزایش سریع مناطق گرم می‌شود و بر مونسون‌های تابستانی آسیا تأثیر می‌گذارد.»

پوشش ۱۰۰ درصدی اینترنت فیبر نوری و ۵g در برلین

فرانزیسکا گیفی، وزیر اقتصاد برلین، اعلام کرد که پایتخت آلمان در راه تسریع پوشش کامل اینترنت فیبر نوری دو سال زودتر از موعد مقرر است. این بدان معناست که در سال ۲۰۲۸، همه برلینی‌ها می‌توانند از مزایای اتصال دیجیتالی با سرعت بالاتر برخوردار شوند.

پیشرفت در این زمینه بسیار پرسرعت بوده است به‌طوری‌که به سیاستمداران اعتماد به نفس مطرح کردن این ادعای جسورانه را داده است. در نظر بگیرید که در ژوئن ۲۰۲۳، تنها ۱۸ درصد از خانوارها در برلین به اتصال اینترنت فیبر نوری دسترسی دارند. امروزه این درصد به ۳۴ رسیده است که نشان‌دهنده بیش از دو برابر شدن این نرخ در یک سال است.

گیفی در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: «افزایش بزرگ در ظرفیت شبکه برلین برای شهر و قابلیت‌های آن برای رقابت بین‌المللی ضروری است.»

پوشش ۱۰۰ درصدی اینترنت فیبر نوری و ۵g در برلین

بهترین شاخص‌های اتصال در سراسر آلمان

این تصمیم‌گیری، خبر خوبی برای هر کسی از عشایر دیجیتال گرفته تا سرمایه‌گذاران فناوری است که پایتخت آلمان را به عنوان مقصد در نظر می‌گیرند. علاوه بر این، بهترین راه برای رساندن مزایای پیشرفت تکنولوژی به ۲.۲ میلیون خانوار در برلین است.

پوشش کامل و صددرصدی نیز هدف شبکه ۵G شهر است و این هدف حتی به خط پایان نزدیک است زیرا نرخ فعلی ۹۹.۷ درصد است. این بدان معناست که تا سال آینده، برلین می‌تواند جایگاه اول خود را از نظر اتصال در سراسر آلمان تأیید کند. سه اپراتور اصلی مخابراتی کشور برای پوشش نزدیک به صددرصدی ۵G در قلمرو جمهوری فدرال تلاش می‌کنند. در سال ۲۰۲۱، آلمان قانونی را تصویب کرد که به همه ساکنان وعده داده بود که از اینترنت سریع برخوردار شوند.

بحران مسکن پرتغال اتاق اجاره‌ای را محبوب کرده است

اجاره یک اتاق یک‌نفره در یک آپارتمان مشترک یا یک خانه به یک گزینه مسکن، به طور فزاینده ای در بازارهای پرتنش مسکن شهرهای اروپایی تبدیل شده است. این روزها نه‌تنها دانشجویان مشتریان اصلی این بازار هستند، بلکه تازه‌واردان به شهرها و جوانانی که به دنبال استقلال هستند، از این مسکن‌های یک اتاقه استقبال بالایی می‌کنند.

پرتغال مطالعه‌ای را در مورد وضعیت کلی بازار اتاق‌های اجاره منتشر کرده است که هم روندهای مثبت و هم منفی را نشان می‌دهد. از طرفی، افزایش عرضه اتاق‌های یک‌نفره (البته نه در همه شهرها) وجود دارد، اما از طرف دیگر، قیمت اتاق‌های مذکور نیز نسبت به سال قبل افزایش یافته است. این امر نشان‌دهنده افزایش بحران مسکن در این کشور پرگردشگر است.

بحران مسکن پرتغال اتاق اجاره‌ای را محبوب کرده است

اگر در مورد اتاق‌های گران‌قیمت ذهن شما به سمت بزرگترین شهرها می‌رود، اشتباه نمی‌کنید. در لیسبون، پایتخت پرتغال، یک اتاق متوسط حدود ۵۵۰ یورو در ماه هزینه دارد و پس از آن پورتو با ۴۴۵ یورو در ماه قرار دارد. با این حال، رتبه سوم با پایتخت منطقه خودمختار مادیرا، فونچال، و بزرگترین شهر آلگاروه، فارو، مشترک است، جایی که یک اتاق متوسط ۴۰۰ یورو قیمت دارد.

با این حال، از نظر افزایش نسبی، این پایتخت مادیران است که رتبه اول را دارد. در مقایسه با سال گذشته، هزینه اجاره اتاق بالا رفته است و اینجاست که بحران مسکن در کل این کشور بارزتر می‌شود.

بحران مسکن پرتغال اتاق اجاره‌ای را محبوب کرده است

کد خبر 789241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.