میزان آلودگی هوای تهران؛ یکشنبه ۱۸ شهریور/ هوای تهران امروز ناسالم است

شاخص کیفیت هوا به تفکیک مناطق کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی عدد ۱۰۰ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _یکشنبه هجدهم شهریور_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۱۵۹ و شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۱۵۳، در وضعیت هوای ناسالم (قرمز) قرار دارد.

بر این اساس دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های پاسداران با شاخص ۱۱۶، پیشوا با شاخص ۱۴۷، تهران پارک شکوفه با شاخص ۱۴۵، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۱۰۳، سلامت با شاخص ۱۰۷، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۱۱۶، شریف منطقه دو با شاخص ۱۰۸، فرمانداری شهرری با شاخص ۱۲۴، منطقه ۱۵ با شاخص ۱۳۶، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۱۱۴ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۱۲۶ برمدار ناسالم (نارنجی) قرار دارد.

در همین راستا ایستگاه‌های آتی ساز با شاخص ۶۱، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۷۵، اسلام‌شهر با شاخص ۶۸، امام خمینی با شاخص ۸۷، باغستان شهریار با شاخص ۸۸، بهارستان با شاخص ۶۸، پارک رازی با شاخص ۹۰، پاکدشت با شاخص ۹۵، پردیس با شاخص ۸۶، پونک با شاخص ۵۵، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۹۷، تربیت مدرس منطقه ۶ با شاخص ۹۳، در وضعیت هوای سالم (زرد) است.

لازم است بدانیم که ایستگاه‌های چشمه با شاخص ۹۸، دانشگاه تهران با شاخص ۸۹، رباط کریم با شاخص ۷۰، ژئوفیزیک با شاخص ۹۴، ستاد بحران منطقه ۷ با شاخص ۸۶، شهرداری منطقه دو با شاخص ۸۴، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۷۸، شهریار با شاخص ۷۹، علم و صنعت با شاخص ۷۲، قدس با شاخص ۶۰، لواسانات با شاخص ۷۰، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۸۳، ملارد با شاخص ۶۳ و ورامین با شاخص ۹۴ بر مدار سالم (زرد) قرار دارد. ایستگاه سرخه حصار با شاخص ۵۰ در وضعیت هوای پاک (سبز) است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا ( AQI) به شش دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

کد خبر 787860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.