رتبه سوم اصفهان در مراجعات نزاع به پزشکی قانونی / کاهش ۱۲ درصدی جانباختگان حوادث کار

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان با اشاره به کاهش ۱۲ درصدی جانباختگان حوادث کار گفت: در سال گذشته استان اصفهان بعد از استان‌های تهران و خراسان رضوی، رتبه سوم مراجعات نزاع را در کشور داشته است.

منصور فیروزبخت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آمار مراجعات نزاع و حوادث کار اظهار کرد: در پنج ماه نخست سال جاری ۱۸ هزار و ۹۶ مصدوم نزاع به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با ۲۰ هزار و ۳۸۲ نفر مراجعه مدت مشابه سال قبل، ۱۱.۲ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: در پنج ماه ابتدایی سال جاری، از ۱۸ هزار و ۹۶ نفر که در پی آسیب‌های ناشی از نزاع به ادارات پزشکی قانونی استان ارجاع شدند، ۶۳۹۹ نفر زن و ۱۱ هزار و ۶۹۷ نفر مرد بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: در سال گذشته استان اصفهان بعد از استان‌های تهران و خراسان رضوی رتبه سوم مراجعات نزاع را در کشور داشته است، همچنین در پنج ماه ابتدایی سال جاری بعد از شهرستان اصفهان، شهرستان‌های نجف آباد، خمینی شهر و فلاورجان بیشترین آمار نزاع را در استان دارا بوده است.

فیروزبخت ادامه داد: در پنج ماه اول سال جاری ۵۷ نفر در حوادث ناشی از کار در استان جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۲.۳ درصد کاهش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: از تعداد تلفات ناشی از حوادث کار در پنج ماه اول سال جاری، سه زن و ۵۴ نفر مرد و بیشترین علل فوت تلفات حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی و اصابت جسم سخت بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان افزود: در پنج ماهه اول سال جاری آمار مصدومان حوادث کار که به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کرده‌اند نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، ۱۴.۲ درصد کاهش یافته است، در این مدت ۱۰۶۵ نفر مصدوم حوادث کار به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که ۷۱ نفر از آنها زن و ۹۹۴ نفر آنان مرد بودند.

کد خبر 790548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ملیکا IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    0 0
    یکی از دلایل بالا بودن نزاع در نجف آباد و فلاورجان و خمینی شهر آمار بالای مهاجرت به خصوص از غرب استان اصفهان و همین طور استان های همجوار به این شهرستان هاست.