شناورسازی ساعات کاری برای کنترل ترافیک مهر

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی ترافیک صبحگاهی در کلان‌شهرها با آغاز سال تحصیلی گفت: شناورسازی ساعات کاری می‌تواند کمک مؤثری بر بهبود جریان ترافیک صبحگاهی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار سیدتیمور حسینی اظهار کرد: با توجه به شروع سال تحصیلی و بازگشایی مدارس پیش بینی می‌شود سفرهای شهری با افزایش قابل توجهی مواجه شود و حجم ترافیک در شهرها افزایش یابد، این افزایش میزان ترافیک در معابر شهری بر ساعات سفرهای درون شهری تأثیر می‌گذارد و باعث کندی حرکت و طولانی شدن زمان سفرها می‌شود؛ افزایش استفاده از خودروهای شخصی در روند معمول ترافیک تغییر ایجاد می‌کند و پیش بینی می‌شود در ایام بازگشایی مدارس ترافیک صبحگاهی ۲۰ تا ۳۰ درصد در کلان‌شهرها افزایش یابد و شناور سازی ساعات کاری می‌تواند کمک مؤثری بر بهبود جریان ترافیک صبحگاهی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بهترین راهکار برای رسیدن سریع‌تر به مقصد و کاهش ترافیک در این ایام استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی است، افزود: پلیس راهور به منظور تأمین نظم و ایمنی تردد و روان‌سازی ترافیک برای ارتقای ایمنی و سهولت تردد دانش آموزان طرح ویژه ترافیکی در سراسر کشور اجرا می‌کند، رفع نواقص تابلو و خط‌کشی‌های اطراف مدارس و ایمن‌سازی معابر اطراف مدارس و به ویژه در حاشیه راه‌ها و تشدید نظارت بر عملکرد سرویس‌های مدارس از نظر داشتن مجوز، رعایت ظرفیت و مقررات رانندگی از جمله این اقدامات است.

بنابر اعلام رئیس پلیس راهور فراجا، لازم است قبل از شروع سال تحصیلی توصیه‌های مهم پلیس راهور مدنظر والدین قرار بگیرد تا بدون کوچک‌ترین نگرانی و حادثه سپری شود که این موارد شامل موارد زیر است:

برخی از والدین دانش آموزان برای بردن فرزندانشان از خودروهای خود استفاده می‌کنند؛ تجمع این خودروها در ساعت شروع و خاتمه مدارس باعث ایجاد گلوگاه‌های ترافیکی و انسداد در معابر گشته و وضعیت ترافیکی نابسامانی را ایجاد می‌کند، ازدحام و ترافیک سنگین در محدوده مدارس باعث اضطراب خود دانش آموزان نیز می‌شود، به رانندگان توصیه می‌شود خودروی خود را در محل‌های مناسب و بدون ایجاد مشکل تردد برای سایر رانندگان متوقف و فرزندان خود را به داخل مدرسه هدایت کنند.

لازم است والدین، فرزندان خود را با تابلوهای راهنمایی و رانندگی آشنا کنند و نحوه عبور صحیح از عرض خیابان را آموزش دهند و به صورت عملی هم با آنان تمرین کنند.

دانش آموزان در مسیر رفت و برگشت به مدرسه از پیاده رو استفاده و از تردد در خیابان پرهیز کنند، در صورتی که دانش‌آموز می‌تواند خود به تنهایی از خانه به مدرسه و از مدرسه به خانه بازگردد، باید به او آموزش داده شود که فقط از گذرگاه‌های عابر پیاده و پل‌های عابر برای عبور از عرض خیابان استفاده کند.

در صورت استفاده دانش آموزان از سرویس مدارس، مسائل مهمی مانند سوار یا پیاده شدن فقط در هنگام توقف کامل سرویس مدرسه، سوار و پیاده شدن، تنها از درب سمت پیاده رو، بیرون نبردن سر و دست از پنجره، عبور نکردن از سمت جلوی سرویس مدارس برای گذر از عرض خیابان و سایر خودروهای بزرگ به علت نداشتن میدان دید کافی رانندگان عبوری را در چند نوبت به کودکان آموزش دهید.

ظرفیت سرویس مدارس با توجه به نوع خودرو مشخص است و جابه‌جایی دانش آموزان بیش از حد ظرفیت خودرو و به صورت ایستادن در سرویس مدرسه ممنوع و خطرناک است.

رانندگان سرویس‌های مدارس مسئولیت خطیری برای جابه‌جایی ایمن دانش آموزان دارند و این دسته از رانندگان الگویی برای دانش‌آموزان هستند، لذا باید ضمن بستن کمربند ایمنی و رعایت تمام قوانین و مقررات رانندگی از سوار کردن بیش از ظرفیت خودداری کنند.

از همه رانندگان عزیز تقاضا داریم در ایام بازگشایی مدارس حقوق عابران پیاده و دانش آموزان را بیشتر رعایت کنند، از دانش آموزان نمی‌توان انتظار داشت که همه توصیه‌های ایمنی را همواره به یاد داشته باشند و وظیفه ما است که هنگام رانندگی در اطراف مدارس، با دقت بیشتری حرکت کنیم.

نخستین روز سال تحصیلی، جشن شکوفه‌ها و بازگشایی مدارس است و نظم و امنیت، هدیه پلیس در این جشن باشکوه است.

کد خبر 790475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.