قیمت بلیت موزه‌های حیات وحش چقدر است؟

رئیس سازمان برنامه و بودجه نرخ‌های جدید بازدید از پارک‌ها و موزه‌های ملی وابسته به سازمان حفاظت محیط زیست برای گردشگران داخلی و خارجی را ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، موزه‌های تاریخ طبیعی یکی از متفاوت‌ترین موزه‌ها است، این موزه‌ها نشان دهنده تاریخ جهان آفرینش و طبیعت و محل نگهداری بسیاری از جانوران و جاندارانی است که بعضی در گذشته زیست می‌کردند و بعضی همچنان در طبیعت موجود هستند که با مطالعه آنها می‌توان به گذشته طبیعت خود و هر آنچه که در آن بوده پی برد.

چندی پیش، رئیس سازمان برنامه و بودجه نرخ‌های جدید بازدید از پارک‌ها و موزه‌های ملی وابسته به سازمان حفاظت محیط زیست برای گردشگران داخلی و خارجی را ابلاغ کرد.

تغییر نرخ ورودی موزه‌های طبیعی و مناطق چهارگانه بعد از ۱۰ سال

علاوه بر این نرخ ورودی به مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست شامل پارک‌های طبیعی نیز مشخص شد و بنا بر گفته معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست، آئین نامه نرخ ورودی موزه‌های تاریخ طبیعی و مناطق چهارگانه در سال ۱۳۹۱ مصوب شد که باید بر اساس آن نرخ ورودی هر سه سال یک بار بر اساس نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی به روز شود، اما حدود ۱۰ سال بود که این کار انجام نشده بود و امسال بعد از یک دهه نرخ‌ها تغییر کرد.

وی افزود: در قانون پیش بینی شده که درآمد حاصل از موزه‌ها ابتدا به خزانه دولت واریز می‌شود، اما سال بعد ۵۰ درصد آن مبلغ می‌تواند به محیط زیست بازگردد و هزینه آن منطقه و آن موزه شود، اما تاکنون این ورودی به حدی کم بود که از طرف سازمان محیط زیست گرفته نمی‌شد، اما اکنون که عدد تا حدودی بهتر شده است، سازمان باید سهم خود را پیگیری کند تا خرج موزه‌ها و مناطق چهارگانه کند.

کد خبر 787570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.