میزان آلودگی هوای تهران؛ شنبه ۱۷ شهریور/ هوای تهران امروز ناسالم است

شاخص کیفیت هوا به تفکیک مناطق کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی عدد ۱۱۶ در وضعیت هوای ناسالم (نارنجی) قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _شنبه هفدهم شهریور_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه تهران پارک شکوفه با شاخص ۱۶۶، سلامت با شاخص ۱۵۱ و شهرداری منطقه چهار با شاخص ۱۵۵، در وضعیت هوای ناسالم (قرمز) قرار دارد.

بر این اساس دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۱۰۳، امام خمینی با شاخص ۱۱۴، پارک رازی با شاخص ۱۱۶، پاسداران با شاخص ۱۱۴، پردیس با شاخص ۱۰۴، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۱۳۶، پیشوا با شاخص ۱۳۴، تربیت مدرس منطقه ۶ با شاخص ۱۲۰، برمدار ناسالم (نارنجی) قرار دارد.

در همین راستا ایستگاه‌های چشمه با شاخص ۱۴۹، دانشگاه تهران با شاخص ۱۲۲، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۱۰۸، ژئوفیزیک با شاخص ۱۲۱، ستاد بحران منطقه ۷ با شاخص ۱۳۲، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۱۰۱، شریف منطقه دو با شاخص ۱۴۷، در وضعیت ناسالم (نارنجی) است.

لازم است بدانیم که ایستگاه‌های شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۴۹، علم و صنعت با شاخص ۱۰۲، فرمانداری شهرری با شاخص ۱۰۵، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۱۱۶، ملارد با شاخص ۱۰۵، منطقه ۱۵ با شاخص ۱۳۷، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۱۲۸ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۱۲۲ در وضعیت هوای ناسالم (نارنجی) ثبت شده است.

قابل توجه است که سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های آتی ساز با شاخص ۶۰، اسلام‌شهر با شاخص ۷۱، باغستان شهریار با شاخص ۷۳، پاکدشت با شاخص ۱۰۰، پونک با شاخص ۷۵، دماوند با شاخص ۵۷، رباط کریم با شاخص ۷۰، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۹۵، در وضعیت هوای سالم (زرد) است.

شهرداری منطقه دو با شاخص ۸۴، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۸۹، گلبرگ منطقه ۸ با شاخص ۸۲، لواسانات با شاخص ۹۵ و ورامین با شاخص ۷۳ بر مدار سالم (زرد) قرار دارد. ایستگاه بهارستان با شاخص ۴۹ و سرخه حصار با شاخص ۴۷، در وضعیت هوای پاک (سبز) است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا ( AQI) به شش دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

کد خبر 787489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.