واکنش‌ها به وام میلیاردی رئیس و اعضای هیات مدیره بورس

وام میلیاردی به اعضای هیأت مدیره بورس از موضوعاتی بود که هفته گذشته واکنش‌های زیادی را به همراه داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، وام میلیاردی به اعضای هیأت مدیره بورس از موضوعاتی بود که هفته گذشته واکنش‌های زیادی را به همراه داشت.

همتی وزیر اقتصاد در همان ساعات اولیه رسانه‌ای شدن موضوع، دستور بررسی آن را داد و گفت: در دولت چهاردهم برای حذف رانت‌ها آمده‌ایم و اجازه ویژه خواری به هیچ کس نخواهیم داد.

علیرضا سلیمی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس نیز در واکنش به دریافت وام میلیاردی اعضای هیئت مدیره بورس گفت: یک زمان در مجلس عرض کردم این مجید عشقی بورس را ‎عشقی اداره می‌کند. لشگری خبرنگار و غیره به سمت بنده روانه شدند تا عملکرد خود را سفید نشان دهد. حالا هم که واقعاً "عشقی" از پول مردم وام‌های میلیاردی با سود پایین برای خود در نظر گرفته. واقعاً که عشقی خیلی خیلی عشقی است.

و در این میان مجید عشقی، رئیس سازمان بورس اظهار کرد: مدیران و کارکنان سازمان بورس، به خاطر شرایط خاص این نهاد، با محدودیت‌های متعددی مواجه‌اند در نتیجه برای حفظ منابع انسانی نهاد ناظر بازار سرمایه، لازم است این تسهیلات پرداخت شود؛ شورای عالی بورس هم بر اساس همین موضوع با پرداخت تسهیلات موافقت کرده است.

همچنین علی خضریان، نماینده مردم تهران در مجلس نیز در واکنش به خبر وام‌های کلان به کارمندان بانک‌ها گفت: در روزهایی که صف‌های طولانی چند ماهه برای وام ازدواج تشکیل شده‌، بانک‌ها وام مسکن نمی‌دهند و قانون جهش مسکن به بهانه نبود منابع کافی زمین مانده است، وام‌های کلان به کارکنان شبکه بانکی داده می‌شود.

بورس ابزاری برای رشد اقتصادی و بهره‌وری است

بورس ابزاری برای رشد اقتصادی و بهره‌وری است و مهم‌ترین حوزه‌ای است که می‌توان با آن اقتصاد را پیش‌بینی‌پذیر کرد حالا، میلیون‌ها سهامدار و فعال بازار سرمایه، چشم‌انتظار تصمیم همتی به عنوان رئیس شورای‌عالی بورس در این باره هستند.

به گزارش ایمنا، شاخص کل بورس تهران عوامل مختلفی را در بازار و در این شش ماه نخست سال جاری دیده است و حالا باید منتظر ماند و دید دولت چهاردهم برای بورس چه تصمیماتی خواهد گرفت.

کد خبر 787430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.