از پوشش ۹۰ درصدی اقلام دارویی تا کسب رتبه قهرمانی جهان در کشتی فرنگی جوانان

ایمنا از پوشش ۹۰ درصدی بیمه سلامت برای اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی، تبدیل موزه تخت جمشید به‌زودی به یکی از موزه‌های درجه‌ یک کشور و کسب جایگاه قهرمانی جهان به دست تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران در بسته خبری پنجره امید می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبری پنجره امید به سراغ پوشش ۹۰ درصدی بیمه سلامت برای اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی می‌رویم، در ادامه نیز تبدیل موزه تخت جمشید به‌زودی به یکی از موزه‌های درجه‌یک کشور مطرح شده و کسب جایگاه قهرمانی جهان به دست تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

از پوشش ۹۰ درصدی اقلام دارویی تا کسب رتبه قهرمانی جهان در کشتی فرنگی جوانان

پوشش ۹۰ درصدی بیمه سلامت برای اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی

مریم آزادی، معاون دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: سازمان بیمه سلامت ایران، طی دو سال گذشته در اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از زوجین نابارور خدمات گسترده‌ای را ارائه داده که تأثیر آن بر کاهش مشکلات زوجین نابارور قابل توجه است؛ ۶۳ قلم داروی تخصصی، ۲۸ قلم لوازم و تجهیزات پزشکی، ۵۶ قلم آزمایش و هفت قلم تصویربرداری مرتبط با درمان ناباروری از سوی این سازمان با سهم ۹۰ درصدی پوشش داده می‌شود.

وی افزود: به منظور حمایت از زوجین نابارور، سازمان بیمه سلامت زمینه‌های لازم را برای بهره‌مندی زوجین نابارور از خدمات درمان‌های کمک باروری فراهم کرد که شامل نشان‌دار کردن زوجین نابارور جهت دریافت خدمات درمان در بستر الکترونیک توسط پزشک معالج، بهره‌مندی زوجین نابارور از خدمات تخصصی و فوق تخصصی شامل IVF، IUI ، ICSI، FET با پوشش ۹۰ درصد تعرفه مصوب بخش دولتی در مراکز دولتی و پرداخت ۹۰ درصد تعرفه مصوب بخش عمومی غیردولتی در سایر مراکز درمانی، جبران خسارت هزینه درمان افرادی که به مراکز غیرطرف قرارداد این سازمان مراجعه کرده‌اند و ارائه خدمات کمک باروری جهت زوجه نابارور تا سن ۴۹ سال تمام و بدون محدودیت سنی برای زوج نابارور با پرداخت ۱۰ درصد فرانشیز و تحت پوشش قراردادن اعمال جراحی بازگشت باروری در زنان و مردان است.

به گفته معاون دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران، دریافت داروهای تخصصی مرتبط با درمان ناباروری به تعداد ۶۳ قلم دارو با پرداخت سهم سازمان ۹۰ درصد در تعهد سازمان بوده و زوجین با نشان ناباروری این داروها را با تجویز پزشکان متخصص ارولوژی، زنان و زایمان و فلوشیپ نازایی از تمام داروخانه‌های طرف قرارداد کشور فقط با پرداخت ۱۰ درصد فرانشیز دریافت می‌کند.

آزادی عنوان کرد: هزینه‌های درمانی در شش ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶۷ درصد رشد داشته است، همچنین تعداد مؤسسه‌های طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت جهت ارائه خدمات مرتبط با درمان ناباروری در شش ماه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال نیز ۵۳ درصد رشد و تعداد زوجینی که نشان‌دار شده‌اند و خدمت دریافت کردند.

وی تصریح کرد: توسعه مراکز ناباروری در کشور توسط دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت در دستور کار و مراکز سطح ۲ و ۳ ارائه خدمات درمان ناباروری در حال گسترش است، ضمن اینکه در کنار آن سطح و عمق پوشش بیمه‌ای در حال افزایش قرار دارد.

موزه تخت جمشید به‌زودی به یکی از موزه‌های درجه‌یک کشور تبدیل می‌شود

موزه تخت جمشید به‌زودی به یکی از موزه‌های درجه‌یک کشور تبدیل می‌شود

محمد ثابت اقلیدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس در همایش نقش مردم مرودشت در توسعه پایدار میراث جهانی تخت جمشید اظهار کرد: در حال حاضر با همکاری اداره کل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان و پایگاه مجموعه میراث جهانی تخت جمشید گروهی تشکیل شده که توانسته وضعیت تحول‌گرایانه و توسعه محور را در این میراث جهانی که شاخصه گردشگری فرهنگی کشور است، رقم بزند.

وی افزود: میراث فرهنگی و صنایع‌دستی به‌مثابه دو بال هواپیمای گردشگری است و اگر بخواهیم توسعه گردشگری داشته باشیم، باید بتوانیم از داشته‌های خودمان همچون اماکن تاریخی و جاذبه‌های زیارتی که زمینه سفر گردشگران داخلی و خارجی را به محل و زادگاه‌مان فراهم می‌کنند، به نحو احسن بهره ببریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس با بیان اینکه گردشگری طبقات اجتماعی و اقتصادی جامعه محلی را رونق می‌دهد و به ایجاد درآمد پایدار کمک می‌کند، تصریح کرد: تور گردانان به طور معمول به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کنند که گردشگر بازدید مختصری را از اماکن تاریخی در شهرستان‌ها انجام دهد و به اقامتگاه خود در مرکز استان بازگردد، لذا رمز موفقیت اقتصادی در حوزه گردشگری ایجاد ماندگاری گردشگران است و در حقیقت باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که گردشگر باحال خوب و بدون معطلی در منطقه‌ای که بازدید انجام می‌دهد، بماند و از سفر خود لذت ببرد؛ نوع نگهداری گردشگر و خریدن وقت از او موجب پویایی اقتصاد گردشگری می‌شود.

ثابت اقلیدی با اشاره به اینکه تخت جمشید و آثار تمدنی هویت و ریشه اجدادی ما هستند، بر لزوم ارتقا زیرساخت‌ها در تخت جمشید تأکید و خاطرنشان کرد: این آمادگی را داریم که مردم بیایند و در خلاهایی که در مدیریت مجموعه داریم یاری‌گرمان باشند.

از پوشش ۹۰ درصدی اقلام دارویی تا کسب رتبه قهرمانی جهان در کشتی فرنگی جوانان

تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران قهرمان جهان شد

تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران با کسب چهار مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز به عنوان قهرمانی رقابت‌های جهانی اسپانیا دست یافت.

علی احمدی‌وفا در وزن ۵۵ کیلوگرم، محمدمهدی غلامپور در ۶۰ کیلوگرم، احمدرضا محسن‌نژاد در ۶۷ و علیرضا عبدولی در وزن ۷۷ کیلوگرم به مدال طلا رسیدند، ابوالفضل فتحی تزنگی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم صاحب مدال نقره شد و عرفان جرکنی در وزن ۶۳ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

در رده‌بندی تیمی، ایران با ۱۳۵ امتیاز و پیش از پایان این رقابت‌ها، به عنوان قهرمانی دست یافت؛ با این قهرمانی تیم ایران پنجمین قهرمانی متوالی خود را با حمید باوفا به عنوان سرمربی به دست آورد.

کد خبر 787419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.