مقابله با خشکسالی به روش کاتالونیا

کاتالونیا تا سال ۲۰۴۰ استقلال از آب باران را برنامه‌ریزی می‌کند که این امر از طریق کارخانه‌های نمک‌زدایی آب دریا به دست خواهد آمد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، کاتالونیا میزان ۲.۳ میلیارد یورو هزینه را در نظر گرفته است تا مشکلات مزمن کمبود آب را حل کند. این رقم توسط دولت این منطقه خودمختار به عنوان سرمایه‌گذاری تخمینی برای زیرساخت‌های امنیت آب در کاتالونیا اعلام شد که بخش اصلی آن برای احداث کارخانه‌های آب شیرین‌کن خواهد بود.

سیلویا پانکه، سخنگوی دولت کاتالونیا در این رابطه گفت: «ما در حال شروع یک مسیر جدید برای تأمین منابع آب در کاتالونیا هستیم و به همین دلیل است که یک پروژه مدیریت آب بلندپروازانه را راه‌اندازی کرده‌ایم.»

تقریباً نیمی از این مبلغ، یک میلیارد یورو، قبلاً برای پروژه‌های خاص در نظر گرفته شده است. یکی از این موارد، برای مثال، ساخت یک کارخانه آب شیرین‌کن جدید در شمال کاستا براوا است. هزینه این کارخانه به تنهایی حدود ۲۰۰ میلیون یورو خواهد بود و نیاز به مشارکت دولت اسپانیا دارد.

مقابله با خشکسالی به روش کاتالونیا

وضعیت خشکسالی مزمن

کاتالونیا در سه سال گذشته در خشکسالی شدید بوده است، زیرا در این مدت باران نسبتاً بسیار کمی در این منطقه باریده است. در ماه فوریه، اوضاع به حدی بد شد که دولت منطقه مجبور شد اقدامات حالت اضطراری را اجرا کند که شامل ممنوعیت پر کردن استخرهای خصوصی و محدودیت در مصرف آب در سطح شهرداری و کشاورزی می‌شد.

تنها در ماه مه بود که سطح مخازن کاتالونیا از ۲۰ درصد ظرفیت فراتر رفت که اقدامات مقابله با خشکسالی برداشته شد، اما با این وجود، وضعیت همچنان نامطمئن است.

توافق‌نامه‌های تصویب شده مجموعه‌ای از اقدامات را طراحی می‌کند که به کاتالونیا اجازه می‌دهد تا سال ۲۰۲۷ به ۷۰ درصد از کل مصرف آب تضمین شده از منابع خود برسد. در حال حاضر، این قلمرو دارای ۳۳ درصد از منابع آبی مصرف تضمینی فراتر از آب باران است.

کد خبر 786174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.