درمان کم‌ خونی با طب سنتی / کم خونی چه علائمی دارد؟

پزشک و متخصص طب سنتی گفت: افراد به منظور کنترل و درمان کم‌خونی می‌توانند از گیاهان دارویی مانند اسفناج، گزنه، شنبلیله و کنجد استفاده کنند.

محمدعلی یزدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به گیاهان دارویی مناسب برای کنترل و درمان کم خونی اظهار کرد: داشتن خستگی مفرط، نداشتن تمرکز کافی برای انجام فعالیت‌ها و ناخن‌های بسیار ضعیف و شکننده، از جمله علائمی است که در پی ابتلاء به کم خونی بروز می‌کند.

وی افزود: گیاه گزنه یکی از گیاهانی است که می‌تواند برای افراد مبتلا به کم خونی مناسب باشد؛ این گیاه دارای مقدار بسیاری آهن و ویتامین سی است که هر دوی این موارد برای درمان کم خونی تأثیرگذار محسوب می‌شود و افراد بهتر است برای نتیجه‌گیری از این گیاه، به صورت روزانه و به مدت چند هفته آن را مصرف کنند، همچنین می‌توانند از دمنوش گزنه نیز برای کنترل و درمان کم خونی خود بهره ببرند.

پزشک و متخصص طب سنتی تصریح کرد: کنجد سرشار از آهن است و برای درمان کم خونی با کمک داروی گیاهی بسیار مفید واقع می‌شود، البته نوعی خاص از کنجد به نام کنجد سیاه برای کم خونی تأثیر بیشتری دارد و افراد برای مصرف باید دو قاشق غذاخوری از کنجد را در مقداری آب به مدت دو تا سه ساعت بگذارند تا خیس شود، سپس آنها را آسیاب، با عسل مخلوط و به صورت روزانه تا دو مرتبه میل کنند.

یزدیان ادامه داد: اسفناج از دیگر گیاهانی است که می‌تواند در درمان کم خونی مؤثر باشد و به همین منظور پیشنهاد می‌شود افراد روزانه دو بار سوپ آن را تا مدتی و حدود یک ماه میل کنند، ۱۰۰ گرم اسفناج تازه حاوی حدود ۲۵ درصد از مصرف روزانه آهن است، از همین رو این گیاه منبع بسیار خوبی از آهن محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خرما به دلیل داشتن مواد ویتامینی و پروتئینی سرشار همیشه یکی از موادی است که حتی به عنوان جایگزین مواد غذایی از آن استفاده می‌شود و برای افراد درگیر با کم خونی بسیار مفید است؛ خرما همچنین در کاهش چربی بدن بسیار تأثیرگذار است و افراد می‌توانند حتی برای رفع بوی بد دهان نیز از خرما استفاده کنند.

پزشک و متخصص طب سنتی ادامه داد: شنبلیله از دیگر گیاهانی است که در درمان کم خونی کاربرد دارد و افراد می‌توانند از برگ آن و تخم شنبلیله نیز استفاده کنند، همچنین گل ختمی از دیگر داروهای گیاهی مناسب برای کم خونی محسوب می‌شود؛ این گیاه مقدار زیادی آهن دارد و افراد برای استفاده از آن باید در یک لیوان جوشانده شده گل ختمی، سه قاشق غذاخوری آب زرشک اضافه و پس از حل شدن آن را میل کنند.

کد خبر 786121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.