اروپا همچنان درگیر اعتصاب‌های حمل‌ونقل

اعتصاب‌های بخش‌های حمل‌ونقل در سراسر اروپا همچنان پابرجاست و احتمال اختلال در پرواز هواپیما، حرکت قطار و تردد وسایل‌نقلیه عمومی در آگوست و سپتامبر سال جاری در این قاره وجود دارد، به این ترتیب اعتصاب‌های جدیدی در پیش است و مسافران پیش از مراجعه به هر بخش باید از برقرار بودن سفرها مطمئن شوند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، اعتصاب یک اتفاق عادی در اروپا است، زیرا کارمندان از کار کردن سر باز می‌زنند تا برای دستمزد و شرایط بهتر مبارزه کنند. اعتصاب‌ها گاهی از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی می‌شوند، اما بعضی دیگر در آخرین لحظه اعلام می‌شوند و نشان می‌دهد که همیشه باید قبل از سفر برنامه پروازها و حرکت قطارها را بررسی کرد. در صورت کنسل شدن یا تأخیر داشتن سفر، فرد حق دریافت بلیت جدید یا غرامت خواهد داشت.

آلمان: کارکنان شرکت هواپیمایی دیسکاور به نفع اعتصاب نامحدود رأی دادند

خلبانان و خدمه کابین شرکت هواپیمایی دیسکاور متعلق به لوفت‌هانزا طی دو مرحله جداگانه به اعتصاب رأی مثبت دادند و در بیست‌ونهم آگوست تاریخ پایان اعتصاب را به تعویق انداختند. به این ترتیب پروازهای آلمان از از بیست‌وهفتم آگوست تا یکم سپتامبر تحت‌تأثیر اعتصاب قرار خواهند داشت.

این شرکت هواپیمایی دارای ناوگانی متشکل از ۲۷ هواپیما است که از فرانکفورت و مونیخ به مقصدهای تعطیلات در سراسر اروپا و خارج از کشور پرواز دارند.

اروپا همچنان درگیر اعتصاب‌های حمل‌ونقل

پرتغال: اعتصاب فرودگاه موجب اختلال در پروازها می‌شود

کارگران فرودگاه با اتحادیه کارگران حمل‌ونقل پرتغال از نیمه‌شب سی‌ویکم آگوست تا نیمه شب اول سپتامبر در مورد حقوق و شرایط کاری اعتصاب خواهند کرد. این امر موجب تأخیر و لغو پرواز در فرودگاه‌های اصلی از جمله لیسبون و پورتو می‌شود. به مسافران توصیه شده است قبل از سفر در طول تعطیلات با شرکت هواپیمایی خود تماس بگیرند.

ایتالیا: اعتصاب‌ها پس از اوج فصل تابستان برنامه‌ریزی شده است

بخش حمل‌ونقل ایتالیا از ممنوعیت اعتصاب بین بیست‌وهفتم جولای تا پنجم سپتامبر خبر داده بود که اکثر ایتالیایی‌ها تعطیلات خود را می‌گذرانند، به این معنی که اختلال در سفرها در اوج تابستان بعید، اما پس از آن تاریخ، تعدادی اعتصاب برنامه‌ریزی شده است و از هفتم سپتامبر پروازها با لغو و تأخیر مواجه است.

کنترل‌کننده‌های ترافیک هوایی در فرودگاه فیومیچینو و اولبیا رم، همچنین مسئولان حمل بار در میلان مالپنسا، فلورانس آمریگو وسپوچی و پیزا گالیله در همان بازه زمانی یک تا پنج بعدازظهر کار نخواهند کرد.

راه‌آهن این کشور نیز از هشتم سپتامبر ۲۰۲۴ دچار اختلال می‌شود، زیرا رانندگان، راهبران و سایر کارکنان قطار در سراسر ایتالیا قصد دارند ۲۴ ساعت اعتصاب کنند. این اعتراض بر قطارهای منطقه‌ای و سرویس‌های راه دور دولتی و خصوصی تأثیر می‌گذارد.

مسافران حمل‌ونقل عمومی نیز نهم سپتامبر با تأخیر یا لغو مواجه می‌شوند، زیرا کارکنان اتوبوس‌ها، ترامواها و قطارهای شهری در سراسر این کشور قصد دارند به مدت هشت ساعت اعتصاب کنند. زمان و تأثیر این اعتصاب از شهری به شهر دیگر متفاوت خواهد بود. برای بیستم سپتامبر نیز اعتصابی ۲۴ ساعته برنامه‌ریزی شده است.

اروپا همچنان درگیر اعتصاب‌های حمل‌ونقل

فرودگاه آلیکانته اسپانیا: اعتصاب کارکنان امنیتی

کارکنان امنیتی فرودگاه آلیکانته-الچه اسپانیا اعتصاب خود را که یک اعتصاب پنج‌روزه از یکم تا چهارم آگوست بود، از پانزدهم تا سی‌ویکم تمدید کردند. خدمات‌رسانی از ۸:۳۰ تا ۹:۳۰ صبح و ۶ تا ۷ بعدازظهر به وقت محلی تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد. اعتصاب توسط سرویس‌های امنیتی فرودگاه پشتیبانی می‌شود و بر ازدحام در کنترل امنیتی تأثیر می‌گذارد. با این حال هنوز تأخیرهای قابل‌توجهی در فعالیت آلیکانته وجود ندارد.

بریتانیا: اعتصاب قطارها به حالت تعلیق درآمد

اعتصاب رانندگان قطار در راه‌آهن شمال شرق لندن (LNER) که برای تعطیلات آخر هفته بین سی‌ویکم آگوست تا دهم نوامبر برنامه‌ریزی شده بود، پس از توافق در آخرین لحظه لغو شد. اعتصابات جزئی در متروی لندن که برای چهارم سپتامبر برنامه‌ریزی شده بود نیز لغو شده است.

اعتصاب رانندگان قطار در اسکاتلند نیز به دلیل یک پیشنهاد جدید پرداخت که اعضای اتحادیه تا بیست‌وپنجم سپتامبر به آن رأی خواهند داد، متوقف شده است، با این حال خدمات قابل ارائه همچنان کاهش‌یافته است، زیرا بعضی از کارکنان از جولای از اضافه‌کاری خودداری می‌کنند.

اروپا همچنان درگیر اعتصاب‌های حمل‌ونقل

فرانسه: اعتصاب بزرگراه‌ها به تعطیلات تابستانی ضربه زدند

کارگران بزرگراه‌های فرانسه در اعتراض به کاهش تعداد کارکنان، ا تابستان اعتصاب خود را آغاز کرده‌اند. اعتصاب‌های آخر هفته در اوایل این ماه به مسافرانی ضربه زد که برای اولین سفرهای تعطیلات تابستانی خود برنامه‌ریزی کرده بودند و هنوز مشخص نیست که اعتصاب بیشتری در هفته‌های آینده انجام خواهد شد یا خیر.

هلند: اعتصاب حمل‌ونقل عمومی برای سپتامبر برنامه‌ریزی شده است

اعتصاب حمل‌ونقل عمومی در بزرگ‌ترین شهرهای هلند در یازدهم سپتامبر یعنی یک روز زودتر از برنامه‌ریزی اولیه و با امکان اعتصاب‌های بیشتر اعلام شده است و کارگران امیدوارند نتیجه آن شامل برنامه‌هایی برای کسانی باشد که از نظر فیزیکی مشاغل سخت دارند و بتوانند زودتر بازنشسته شوند. اعتصاب‌ها حمل‌ونقل عمومی را در آمستردام، لاهه و روتردام تحت‌تأثیر قرار خواهند گرفت.

اروپا همچنان درگیر اعتصاب‌های حمل‌ونقل

کد خبر 785925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.