از تزریق پنج همت نقدینگی به حوزه دارو تا رشد ۲۲ درصدی تولید اتوبوس در کشور

ایمنا از آغاز ثبت‌نام داوران کودک و نوجوان جشنواره فیلم کودک،دستور رئیس جمهور برای پرداخت یارانه دارو و رفع مشکل کمبودهای دارویی، تزریق پنج همت نقدینگی به حوزه دارو، صدای مظلومیت پروانه‌ها در تالار وحدت و رشد ۲۲ درصدی تولید اتوبوس در کشور در بسته خبری پنجره امید می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبری پنجره امید به سراغ آغاز ثبت‌نام داوران کودک و نوجوان جشنواره فیلم کودک می‌رویم، در ادامه نیز دستور رئیس جمهور برای پرداخت یارانه دارو و رفع مشکل کمبودهای دارویی مطرح شده است، همچنین تزریق پنج همت نقدینگی به حوزه دارو، صدای مظلومیت پروانه‌ها در تالار وحدت و رشد ۲۲ درصدی تولید اتوبوس در کشور نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

ثبت‌نام داوران کودک و نوجوان جشنواره فیلم کودک آغاز شد

ثبت‌نام داوران کودک و نوجوان جشنواره فیلم کودک آغاز شد

فراخوان ثبت‌نام داوران کودک و نوجوان سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ایران منتشر شد و تمامی کودکان سنین ۹ تا ۱۲ سال و نوجوانان سنین ۱۳ تا ۱۶ سال می‌توانند از روز جمعه نهم شهریور با مراجعه به سامانه ثبت‌نام جشنواره به نشانی WWW.PORTAL.ICFF.IR نسبت به ثبت مشخصات خود اقدام کنند.

بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره مهلت ثبت‌نام تا پایان روز یکشنبه، هجدهم شهریور بوده و قابل تمدید نخواهد بود، ضمن اینکه متقاضیان می‌بایست حتماً ساکن شهر اصفهان باشند؛ همچنین عکس بارگذاری شده متقاضیان داوری این بخش باید واضح بوده و تصویر دختران با حجاب اسلامی باشد.

بر اساس این گزارش تمامی پذیرفته‌شدگان بخش داوران کودک و نوجوان، ملزم به تماشای تمام آثار جشنواره از تاریخ چهاردهم تا نوزدهم مهر ۱۴۰۳ در شهر اصفهان هستند، همچنین شماره تلفن ۰۳۱۳۲۳۰۴۰۳۰۰ برای پاسخگویی سوالات متقاضیان این بخش در نظر گرفته شده است.

دستور پزشکیان برای پرداخت یارانه دارو و حل مشکل کمبودهای دارویی

دستور پزشکیان برای پرداخت یارانه دارو و رفع مشکل کمبودهای دارویی

محمدرضا ظفرقندی، وزیر بهداشت اظهار کرد: از ۲۳ هزار میلیارد تومان یارانه دارو، تاکنون ۱۳ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی یادآور شد: شخص رئیس‌جمهوری و معاون اول رئیس‌جمهوری در مذاکراتی که با آنان انجام شد، دستور دادند کمک قابل‌توجهی در هدفمندی یارانه‌ها در طی همین هفته برای بخش دارو پرداخت شود.

وزیر بهداشت یادآور شد: با این کمک، مقداری از نقدینگی و نیازهایی که بیمه‌ها و دانشگاه‌ها باید به شرکت‌های دارویی و داروخانه‌ها پرداخت کنند، مرتفع می‌شود.

ظفرقندی تاکید کرد: در مذاکرات اخیر تصمیم گرفته شد که در عرض هفته آینده پنج هزار میلیارد تومان دیگر هم در این زمینه پرداخت شود.

از تزریق پنج همت نقدینگی به حوزه دارو تا رشد ۲۲ درصدی تولید اتوبوس در کشور

تزریق پنج همت نقدینگی به حوزه دارو

محمدرضا ظفرقندی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به مشکلاتی که در زمینه منابع مالی حوزه سلامت وجود دارد، اجازه گرفتیم از صندوق ذخیره ارزی، رقمی را برداشت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت باید بتواند مشکلات خود را رفع کند، افزود: نباید وارد مشکلات سازمان برنامه و بودجه شویم، بلکه باید بتوانیم مشکلات خودمان را رفع کنیم.

وزیر بهداشت با اشاره به مشکل نقدینگی حوزه دارو بیان کرد: در گام نخست توانستیم پنج هزار میلیارد تومان نقدینگی به حوزه دارو تزریق کنیم.

ظفرقندی بر تنظیم اساسنامه سازمان غذا و دارو در برنامه هفتم پیشرفت تاکید کرد و افزود: آنچه مسلم است اینکه اساسنامه سازمان غذا و دارو باید با همفکری صاحبان اندیشه در این حوزه، به سرعت تنظیم شود.

وی در نخستین روز کاری خود نیز بر رفع مشکلات فوری سلامت در حوزه دارو تاکید و اعلام کرده بود: اولین اقدام ما رفع مشکلات در حوزه دارو و مطالبات پرستاران است و در این زمینه هماهنگی‌های لازم با سازمان برنامه و بودجه در دستور کار قرار دارد.

صدای مظلومیت پروانه‌ها در تالار وحدت

صدای مظلومیت پروانه‌ها در تالار وحدت

فیلم مستند «حماسه پروانه» به کارگردانی علیرضا محمدی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازندگان اثر، شخصیت‌های فرهنگی، هنری، سیاسی و بین‌المللی، نمایندگان ادیان مختلف و خانواده کودکان بیماران پروانه‌ای رونمایی شد؛ «حماسه پروانه» با همکاری خانه‌ای بی ایران ساخته شده که به مشکلات کودکان و بیماران پروانه‌ای و کمبود دارو و پانسمان برای این بیماران بر اثر تحریم‌های ظالمانه می‌پردازد، این مستند با رویکرد مخاطبان خارجی ساخته شده است و به زودی راهی مجامع بین‌المللی خواهد شد

از تزریق پنج همت نقدینگی به حوزه دارو تا رشد ۲۲ درصدی تولید اتوبوس در کشور

رشد ۲۲ درصدی تولید اتوبوس در کشور

مهرداد خسروی، مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه میزان تولید اتوبوس از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد، نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۲ درصدی داشته است، اظهار کرد: در مرداد ۱۴۰۳، رشد ۱۴۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اهمیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی و اهمیت آسایش شهروندان افزود: وزارت صمت تمام تلاش خود را برای افزایش تولید اتوبوس انجام می‌دهد.

کد خبر 785771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.