دهکده المپیک پاریس برای ورزشکاران معلول آماده شد

دهکده ورزشکاران بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس سه‌شنبه آماده‌سازی‌های لازم را برای پذیرایی از بهترین ورزشکاران پارای جهان آغاز کرد. این مکان در حال حاضر میزبان اقتباس‌هایی برای سازگاری با نیازهای این ورزشکاران است‌.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، دهکده ورزشکاران پاریس ۲۰۲۴ در حال تحول است و در حالی که آخرین ساکنان موقت دوره المپیک، سه‌شنبه گذشته محل را ترک کردند، انتظار می‌رود نخستین هیئت از حدود ۱۸۰ هیئت پارالمپیک، یکشنبه پیش‌رو از ساعت ۸:۰۰ صبح در محل حاضر شوند. به این ترتیب دهکده باید تحولات لازم را اجرا کند تا از این جمعیت به بهترین شکل ممکن استقبال شود.

فضاهای عمومی، جاده‌ها، پیاده‌روها و گذرگاه‌های عابر همه به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که امکان تردد ویلچرنشین‌ها را فراهم کند. این طراحی‌ها با استانداردهای دسترسی جهانی مورد نیاز برای توسعه‌های شهری جدید مطابقت دارد.

دهکده المپیک برای پذیرایی از ورزشکاران معلول آماده شد

انطباق‌های در دست انجام

چند بخش پلکانی در فضاهای بیرونی دهکده وجود دارد که با نوارهای زرد و سیاه مشخص شده است. در خارج از آپارتمان‌ها نیز رمپ‌هایی تعبیه شده است تا تردد ورزشکاران را تسهیل کند. مناطق موقت شامل ورودی اصلی، مرکز استقبال هیئت‌ها و ایستگاه‌های اتوبوس نیز از همین ابتدا مناسب‌سازی شد تا در این دوره انتقال مجبور به انجام تغییرات نباشند.

طی مسابقات پارالمپیک پاریس تا حد ممکن تنها از آپارتمان‌هایی در دهکده استفاده خواهد شد که حداقل دارای یک حمام PMR (مناسب برای افراد با تحرک کم) هستند، همچنین پاریس در حال نصب میله‌های دستگیره موقت در سرویس‌های بهداشتی و تعبیه صندلی‌های چرخ‌دار در حمام‌ها است تا جابه‌جایی را تسهیل کند. در طول این دوره پاریس ۹ هزار تخت نیاز دارد که به‌طور قابل‌توجهی از ۱۴ هزار تخت مورد نیاز در طول دوره المپیک کمتر است و امکان متمرکز کردن دهکده را ایجاد می‌کند. ظاهر اتاق‌ها نیز از نظر بصری در حال تغییر است و تخت‌ها از آبی به سبز تغییر پیدا می‌کنند.

دهکده المپیک برای پذیرایی از ورزشکاران معلول آماده شد

خدمات ارائه‌شده در دهکده پارالمپیک به‌طور دقیق همچون بازی‌های المپیک است و آرایشگاه، مینی‌مارکت، رستوران، خشکشویی‌ها، مرکز تناسب اندام و کلوپ دهکده همچنان خدمات‌رسانی خواهد کرد. پاریس تنها باید ارتفاعات معینی را تغییر دهد تا دسترسی ورزشکاران پارالمپیکی را بهبود بخشد.

علاوه‌بر این استودیوهای آموزشی همچنان بخشی از بازی‌های پارالمپیک هستند و آموزش‌هایی در رشته‌های شمشیربازی با ویلچر، والیبال نشسته، پارا تکواندو، پارا لیفتینگ، بسکتبال با ویلچر و گلبال ارائه می‌دهند.

دهکده المپیک برای پذیرایی از ورزشکاران معلول آماده شد

در نهایت تنها ورزشکاران و کارکنان نیستند که در دهکده پارالمپیک اسکان داده می‌شوند، زیرا مقرر شده است که ۱۳۰۰ مسئول فنی نیز در این دهکده ساکن شوند.

کد خبر 784961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.