۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹
زنجان خنک‌تر می‌شود

کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: دمای هوای روزانه در استان به طور نسبی و تدریجی کاهش پیدا می‌کند و تا اوایل هفته آینده شرایط ناپایدار جوی در استان برقرار است.

حسین سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: دمای فعلی شهر زنجان ۲۳ درجه سانتیگراد بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییری نداشته است.

وی افزود: هم‌اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف است که این شرایط به تدریج از بعدازظهر با وزش باد همراه می‌شود که سرعت آن گاهی به حد نسبتاً شدید می‌رسد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: در روزهای آینده شرایط جوی پایداری در استان حاکم خواهد بود و سامانه بارشی فعالی در استان نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: جو غالب امروز و روزهای آینده وزش باد است که اغلب در بعدازظهرها روی می‌دهد و در برخی مناطق به حد نسبتاً شدید می‌رسد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان با اشاره به اینکه رصد دمای هوای استان در ۵۷ ایستگاه هواشناسی انجام می‌شود، افزود: داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

سلطانی ادامه داد: دمای هوای روزانه در استان به طور نسبی و تدریجی کاهش پیدا می‌کند و تا اوایل هفته آینده شرایط ناپایدار جوی در استان برقرار است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان تصریح کرد: طی این مدت بارش پراکنده باران و رعدوبرق را در نواحی مختلف شاهد خواهیم بود و برای روز جمعه بارش‌های گسترده‌تری پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه وزش باد نسبتاً شدید نیز در ساعاتی از بعدازظهرها انتظار می‌رود، اظهار کرد: فعالیت سامانه بارشی مستقر در استان با شدت کمتر در روز شنبه هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت.

کد خبر 784344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.