پیش‌بینی آب و هوای زنجان در ۲۴ ساعت آینده، امروز، دوشنبه ۱۵ مرداد

کارشناس مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان به تشریح وضعیت آب‌وهوایی این استان در ۲۴ ساعت آینده پرداخت.

حسین سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در روزهای آینده نیز شرایط جوی مشابهی در استان حاکم خواهد بود و پدیده غالب، وزش باد است که سرعت آن در برخی مناطق نسبتاً شدید می‌شود.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی فعالی برای استان پیش‌بینی نشده است، افزود: روند افزایشی دما در استان تا روز چهارشنبه هفته جاری ادامه پیدا خواهد کرد و در مناطق گرمسیری استان حداکثر به بیش از ۴۰ درجه و در شهر زنجان نیز به ۳۹ درجه خواهد رسید.

کارشناس مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان افزود: در حال حاضر آسمان اغلب مناطق استان هم اکنون صاف تا قسمتی ابری است که این شرایط از بعدازظهر با وزش باد همراه می‌شود و در برخی مناطق سرعت وزش باد به حد نسبتاً شدید می‌رسد.

وی ادامه داد: با توجه به گرمای هوا، هم‌استانی‌ها، طی روزهای پیش رو در ساعات گرم تا حد ممکن فعالیت جسمی به خصوص در فضای باز نداشته باشند و در مصرف برق و آب صرفه‌جویی کنند.

سلطانی گفت: با توجه به افزایش شدید دما، احتمال آتش‌سوزی در مراتع و گسترش آن وجود دارد، بر همین اساس هم‌استانی‌ها از برافروختن آتش و رهاسازی زباله‌های براق و شیشه‌ای در طبیعت خودداری کنند.

کارشناس مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان دمای فعلی شهر زنجان را ۲۲ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت دو درجه افزایش پیدا کرده است.

کد خبر 778215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.