درمان خانگی برای کنترل سرفه و سرماخوردگی

زنجبیل، دارچین و زردچوبه دارای ترکیبات قوی با خواص ضدالتهابی و تقویت‌کننده سیستم ایمنی بوده و برای بهبود علائم سرماخوردگی بسیار مفید است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، با تغییر فصل میزان ابتلاء به سرماخوردگی افزایش پیدا می‌کند، با وجود اینکه داروهای مؤثر بدون نسخه به میزان گسترده‌ای در دسترس هستند، اما روش‌های خانگی مؤثری نیز وجود دارد که می‌تواند علائم این بیماری را تسکین دهد، در ادامه به بررسی چند درمان خانگی برای کنترل سرفه و سرماخوردگی می‌پردازیم:

غرغره کردن آب نمک

یک روش ساده و مؤثر برای تسکین گلودرد و کاهش سرفه غرغره کردن آب نمک است، حدود نصف قاشق چای‌خوری نمک را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و به مدت ۱۵ تا ۳۰ ثانیه آن را غرغره کنید، این کار را چندین بار در روز تکرار کنید تا التهاب گلو کاهش پیدا کند.

مصرف دمنوش زنجبیل، دارچین و زردچوبه

زنجبیل، دارچین و زردچوبه دارای ترکیبات قوی با خواص ضدالتهابی و تقویت‌کننده سیستم ایمنی هستند، تکه‌های زنجبیل را با کمی دارچین و زردچوبه در آب بجوشانید، سپس مخلوط را صاف کنید و در صورت تمایل برای شیرین شدن آن یک قاشق چای‌خوری عسل به آن اضافه کنید و آن را مصرف کنید، در این صورت التهاب گلو رفع می‌شود.

مصرف سوپ مرغ

سوپ مرغ فواید زیادی برای بهبود سرفه و سرماخوردگی دارد، به طوری که یک کاسه سوپ مرغ گرم که سرشار از مواد مغذی است، می‌تواند به تسکین گلودرد، رفع احتقان بینی و ایجاد آرامش کمک کند.

استفاده از بخور اکالیپتوس

از آنجایی که روغن‌هایی مانند اکالیپتوس و نعناع فلفلی دارای خواص ضداحتقان و ضدمیکروبی هستند، می‌توانند به کاهش علائم سرفه و سرماخوردگی کمک کنند، چند قطره از این روغن‌ها را به یک کاسه آب داغ اضافه کنید و با پوشاندن سر خود با یک حوله بخار آن را استنشاق کنید؛ همچنین می‌توانید روغن اکالیپتوس یا نعناع فلفلی را با یک روغن دیگر مانند روغن بادام یا روغن کرچک رقیق کنید و روی قفسه سینه و گلوی خود ماساژ دهید.

کد خبر 783311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.